Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
RTR skrev:Delar på väg
Tiger302 skrev:Finns det färdiga kit att köpa? Länk please! Nu blev jag nyfiken.
Bakåtroterande menar du väl ändå? De flesta radfyror har ju en framåtroterande vev. Väl? Fan nu blev jag osäker eftersom jag själv har en GP-hoj.ReDan skrev:äh "big bang" är ute! Nu ska det ju vara framåtroterande vev osv : )

Goodstuff skrev:Bakåtroterande menar du väl ändå? De flesta radfyror har ju en framåtroterande vev. Väl? Fan nu blev jag osäker eftersom jag själv har en GP-hoj.![]()
![]()
Varför skulle man få mindre effekt när två cylindrar tänder samtidigt?PD skrev:Vem vill ha mindre effekt![]()
RTR skrev:Goodstuff har rätt det blir inte äkta bigbang
mer likt paralelltwin (typ xtz fast med 4 burkar)
ozto skrev:hur funkar "äkta" bigbang då? tänder alla fyra samtidigt eller?
RTR skrev:Tändföljen ändras, fasningen av spridare ställs om
åxå givetvis kammarna. veven behöver inte ändras
Sen får vi se vad mer som måste ändras
pga ändrade frekvenser i motorn
Får inte länken att fnuka, men hittade en annan:PMR skrev:Vet inte om du har läst detta, men det var intressant:
http://www.crash.net/uk/en/feature_view.asp?cid=18&fid=6850&apn=1
"Although reliability has been an issue with the ‘big bang’ engine, Yamaha have changed the normal configuration of such an engine’s firing order, where two cylinders fire together - as in the two outside cylinders fire together, and then the two inside cylinders fire together, making basically a big twin. They have instead opted for the 1-2-1 firing order, which is easier on the engine." Från:MaPe skrev:Det var länge sen man kollade in dom motorerna, men dom tänder väl 1 2 3 4.
Med bara några graders mellanrum så kraften blir en enda lång puls.
Skulle tydligen vara ganska konstiga att köra, men dom fanns väl bara som 2tack? Doohan åkte väl en sån under sin stor tid.
Mathias
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg