Big Bang; KROSSAS punkt för punkt...

Hur STARK är din TRO till Big Bang-teorin?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
Sök om strängteorin, förklarar en hel del, men kan tyvärr inte bevisas. Jävligt intressant dock.

Univerum expanderar visst, vilket kan förklara en big bang.
Jag tror big bang är nåt som uppkommer när 2 universum kolliderar med varandra.
Varför skulle det bara finnas 1 universum, finns ju miljarder galaxer, finns säkert miljarder universum.

Solen är temporär och kommer att slockna när dess energi tar slut.

Saker försvinner inte, däremot finns atomdelar som tex gravitoner som förvinner ibland vid kollisioner, vissa tror dom smiter till en annan dimension.

Och ja det var bad acid :3freak

räckte med att se rubriken bland nya inlägg för att gissa författaren, och fan va rätt jag hade:rofl

Jag tror det är som i den där filmen vars namn jag inte kommer ihåg. Slutar iaf med utomjordingar som spelar kula med vårt universum.... Det är det enda logiska alternativet...

En sak är iaf säker, hur korkad du än är så är dina trådar underhållande :2cool

Hai!

1204124292676pb3.jpg

Antar att ditt selektiva förstånd inte kan ta in att BB inte säger ett ljud om hur materian skapades, enligt BB kanmaterian ha skapats av en gud*, det BB talar om är expansionen från singulariteten materian bildades i, genom inflationsfasen några millisekunder senare, och till avsvalningen vid 3000 grader, när bakgrundsstrålningen bildades, som just bevisats av Wmap-projektet för tredje-fjärde gången efter att den förutsades matematiskt och upptäcktes i två helt oberoende arbeten!!

Alltså har BB inget att säga om hur materian bildades, det finns bara spekulationer om det än, och tyvärr är nog ingen av dem mindre dålig än gud än:huvet Fast alla är mer sannolika...

T.o.m påven stödde BB framför det statiska universumet när teorin lanserades!!

*Bara insnöade religiösa med selektivt minne tror dock på det

Död och återuppstånden eller Mankan på FB?:va

Om gud funnits hade det inte funnits idioter som trodde på honom...

edit: Jaja, man kanske blir överraskad den dag man mular... eller inte....

Måste fråga...

Vart köper du din "dunderhonung"? Verkar ju vara rejäla grejor!

Antar att ditt selektiva förstånd inte kan ta in att BB inte säger ett ljud om hur materian skapades, enligt BB kanmaterian ha skapats av en gud*, det BB talar om är expansionen från singulariteten materian bildades i, genom inflationsfasen några millisekunder senare, och till avsvalningen vid 3000 grader, när bakgrundsstrålningen bildades, som just bevisats av Wmap-projektet för tredje-fjärde gången efter att den förutsades matematiskt och upptäcktes i två helt oberoende arbeten!!

Alltså har BB inget att säga om hur materian bildades, det finns bara spekulationer om det än, och tyvärr är nog ingen av dem mindre dålig än gud än:huvet Fast alla är mer sannolika...

T.o.m påven stödde BB framför det statiska universumet när teorin lanserades!!

*Bara insnöade religiösa med selektivt minne tror dock på det

Död och återuppstånden eller Mankan på FB?:va

Universum skapades av skapaarguden Brahma i det Kosmiska Ägget:

http://en.wikipedia.org/wiki/World_egg

http://en.wikipedia.org/wiki/Cosmic_egg

:yoparty

GLÖM "punkten" och explosionen...

Intressant Smartman!
Men hur förklarar du att Carola inte gick vidare till Globen igår?

Hennes dåliga karma... :tummenupp

Last edited:
Vissa av Smartmans argument är intressanta, andra är svåra att hänga med i. Jag konstaterar dock att Smartman skulle göra sin sak och sig själv en tjänst om han inte envisades med så himla mycket text.

Att han inte får några egentliga svar eller motargument är lite intressant det med. :)

Att han inte får några egentliga svar eller motargument är lite intressant det med. :)

Vem fan ids argumentera mot någon som kommer med helt befängda påståenden.

Jag hoppas helt enkelt att trådjävlarna stängs eller självdör, vilket dom inte gör om jag skriver i dom... :huvet

Vissa dagar är han skitjobbig, andra dagar är han underhållande.

Alla dagar är han lurad. :)

Vissa dagar är han skitjobbig, andra dagar är han underhållande.

Alla dagar är han lurad. :)

Jag tycker du har 1 av 3 rätt:
Han är jobbig, men han är aldrig underhållande.
Inte heller är han lurad vad jag kan se, han har andra teorier än gemene svensk men svenskens tro i dessa frågor anses nog endast vara norm i Sverige, ett litet pluttland. :)

Får man fråga Snartman hur det står till med kunskaperna i kosmologi och astropartikelfysik? Inga alls? Ok.

ps: :2cool :2cool

Det eviga har inga ändar, ingen början eller slut!

Det temporära har två ändar, både början och slut!

Solen har ett slut, slutsats?

Att Solen är temporär... :tummenupp

Allt som har en början har ett slut, allt som har ett slut har en början!

Den materiella världen i ett nötskal!

Popquiz!!! Ponera att alla människor på jorden dör. Lever denna högre makt kvar då? I så fall hur då? Upp med bevis/länkar! Gud sitter ju i huvet på folk.

Gud är skapad för att ge folk trygghet eller minska ensamhet. Bevis för det är småungar som har sina låtsas vänner. Alfons Åbergs hade Molgam (eller va han nu hette). Någon att fördriva tid med.. någon att söka tröst/trygghet hos. Men vuxna kan ju inte ha imaginära polare... så därför kanske människan skapade Gud. Som ingenjör måste man se över alla tänkbara alternativ. :D

Så länge solen finns så kommer vi människor leva och alltså kommer denna "högre makt" att finnas. Men försvinner solen så försvinner vi och därmed även den "högre makten". Slutsats, Gud är lika temporär som solen! :rolleyes:

//KaliZ

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...