Biaggi!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Man kan tycka att han skulle klara av engelska lite bättre efter så många år med intervjuer, sponsorer, teamarbete etc. Från hans hemsidan under News:

"Hi guys, It’s been a while since I haven’t write you…..

I love cycling and thanks to my friend-sponsor Shimano I have got few bikes...

Tomorrow morning I wake up at 7:00...

...we met the singer Cristina Aguilera…… she’s pretty!"

Nåja, det vore en välkommen krydda till serien att se honom återvända 2007. Någon som har hört några tillförlitliga rykten?

Han har varit kejsare i 250 på 90-talet, kan han inte ge upp GP och pensionera sig i nån skojserie...typ WSBK eller nått annat.

Kul om han kom tillbaka, han skulle nog piska en del förare som kör MotoGP idag, men knappast ha chans på titeln.

Han var ju gud när han körde 250, helt underbart de åren att se hans grymma körningar och hans kämparanda, helt klart min idol i 250 alla katagorier och under all tid! Men det var då.....nu är 250 hur tråkigt som helst och Kejsaren av Rom kommer nog aldrig att komma tillbaka till toppen....

Att han inte kan snacka flytande är väl skit samma,han försöker ju iallafall.
Kolla runt i moppeforumet hur det ser med stavningar o sammansättningar av meningar...man kan fan bli mörkräddddddd. :)

Interceptor skrev:
2386514 Att han inte kan snacka flytande är väl skit samma,han försöker ju iallafall.
Kolla runt i moppeforumet hur det ser med stavningar o sammansättningar av meningar...man kan fan bli mörkräddddddd. :)
Tycker du att man kan jämföra en 34-åring som har levt hela sitt vuxna liv på resande fot runt världen med svenska femtonåringar?

:va

Nyteknik skrev:
2386643 Tycker du att man kan jämföra en 34-åring som har levt hela sitt vuxna liv på resande fot runt världen med svenska femtonåringar?

Nej det vore ju orättvist. En bättre förklaring är nog; italienare.

Tror biaggi skulle klara sig bra som fan med 800cc maskinerna som kommer nu!
Skulle vara riktigt kul att se honom fajtas med Rossi då jag ser
Biaggi som den ända som skulle kunna spöa Rossi på en av rossi's bra dagar!

Nyteknik skrev:
2386738 Då har du inte sett Gibernau, Melandri och Capirossi göra just detta.
Nu ja... men inte ifjol, förrfjol, förrförrfjol,förrförrförrfj... ja du fattar. Rossi är inte (eller har inte matrial nog för att vara) som bäst nu.

Har alltid undrat över varför Biaggi inte lyckades bättre i 500 än vad han gjorde. Var det bara Rossi som var orsaken eller var det något annat?

Tärnström

JTarnstrom skrev:
2387063 Har alltid undrat över varför Biaggi inte lyckades bättre i 500 än vad han gjorde. Var det bara Rossi som var orsaken eller var det något annat?

Tärnström
men han vann sitt livs första race på en 500.....
sen hadde han Mike Dohan att "slås" mot.....

Nyteknik skrev:
2386643 Tycker du att man kan jämföra en 34-åring som har levt hela sitt vuxna liv på resande fot runt världen med svenska femtonåringar?

Han har levt i en gp-depå, med mest tyskar, italienare, spanjorer, fransmän, inte direkt några av dessa folkslag är kända för att vara några stjärnor på engelska.
Du plockar ju upp språket från dem runt omkring dig.

JTarnstrom skrev:
2387063 Har alltid undrat över varför Biaggi inte lyckades bättre i 500 än vad han gjorde. Var det bara Rossi som var orsaken eller var det något annat?

Tärnström
Poängmässigt sett över hela karriären är han väl en av de största någonsin och kom väl 2:a ett antal gånger, att förlora mot Doohan och Rossi var väl inte så konstigt kanske - så bra var han inte (och ingen annan heller). Men att han förlorade titeln mot Criville och Roberts tror jag beror mer på hans förmåga att byta stall hela tiden i stället för att köra in sig i ett team och forma saker kring sig tills resultaten börjar komma. Kolla Hayden nu efter alla år i samma team, i och för sig har han haft god hjälp av yttre omständigheter men han är själv bättre än någonsin och tar chansen när den kommer. Biaggi har mest kört ett år i varje team, det fungerar inte, varken i MotoGP eller F1.

Neutral skrev:
2387220 Poängmässigt sett över hela karriären är han väl en av de största någonsin och kom väl 2:a ett antal gånger, att förlora mot Doohan och Rossi var väl inte så konstigt kanske - så bra var han inte (och ingen annan heller). Men att han förlorade titeln mot Criville och Roberts tror jag beror mer på hans förmåga att byta stall hela tiden i stället för att köra in sig i ett team och forma saker kring sig tills resultaten börjar komma. Kolla Hayden nu efter alla år i samma team, i och för sig har han haft god hjälp av yttre omständigheter men han är själv bättre än någonsin och tar chansen när den kommer. Biaggi har mest kört ett år i varje team, det fungerar inte, varken i MotoGP eller F1.
Fast du förenklar lite. I 500 började han på Honda i ett år för atts edan köra Yamaha i fyra säsonger innan han körde Honda i tre, dock i olika team. Finns betydligt värre "Hoppjerkor".

Tror att en av anledningarna varför det inte gått så bra för Biaggi är hans körstil.
Han kör ju GP hojen som en 250 och inte på tvären som dom flesta andra.
Så jag tror att detta året hade varit extremt spännande om han hade varit här med tanke på att alla börjar köra med mindre sladd.
Och 800cc kommer nog passa som handen i handsken hoppas jag.

CALLAHAN skrev:
2387239 Tror att en av anledningarna varför det inte gått så bra för Biaggi är hans körstil.
Han kör ju GP hojen som en 250 och inte på tvären som dom flesta andra.
Så jag tror att detta året hade varit extremt spännande om han hade varit här med tanke på att alla börjar köra med mindre sladd.
Och 800cc kommer nog passa som handen i handsken hoppas jag.
Nu var det iofs redan 2004 som man började köra mer med "250 stilen", Rossi först och främst.

Gustav O skrev:
2387227 Fast du förenklar lite. I 500 började han på Honda i ett år för atts edan köra Yamaha i fyra säsonger innan han körde Honda i tre, dock i olika team. Finns betydligt värre "Hoppjerkor".
Om man ser på stora mästare som Doohan och Rossi (och Schumi förstås) så har de alla haft en stabil miljö kring sig, jag tror inte det är någon slump utan något de själva varit aktivt delaktiga i att skapa och behålla. Schumi och Rossi har gjort ett teambyte vardera men båda snodde i stort sett all personal med sig vid bytena.

Neutral skrev:
2387292 Om man ser på stora mästare som Doohan och Rossi (och Schumi förstås) så har de alla haft en stabil miljö kring sig, jag tror inte det är någon slump utan något de själva varit aktivt delaktiga i att skapa och behålla. Schumi och Rossi har gjort ett teambyte vardera men båda snodde i stort sett all personal med sig vid bytena.
Förvisso men jag tror inte det är den största anledningen.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back