Biaggi Superbikemästare 2010

Kul för Biaggi att han vann Superbike nu då, men tycker inte han skall komma tillbaka till MotoGP. Han blev alldeles för kinkig och gnällig i MotoGP när Rossi piska skiten ur honom. Sen kommer jag aldrig glömma hans ful körning där han helt klart medvetet pressar Rossi av banan med armbågen. Efter det racet föll herr Biaggi väldigt långt ner i min aktning från att ha varit ett stort fan under hans tid i 250 serien.
Fast det var ett sällsynt korkat ställe som Rossi ville köra om på.

Kollar man på det var det ju också så att Biaggi satte upp armbågen som skydd och visade att han var där. Var en grymt tight omkörning.
Det var ju inte så att Biaggi chargade in i Rossi med armbågen uppe..

Likväl var det Biaggi som betedde sig som en idiot. Om han nu var så förbenat bra hade han ju kunnat släppa Rossi och ta honom i nästa kurva.

Rossis finger i kurvan efter var helt underbart :D
Som oFFkeFF skriver så tycker jag det är en raceincident där Rossi kör om på ett dumt ställe och Biaggi sätter upp armbågen mer för att skydda sig själv än att han armbågar Rossi av banan.

Som oFFkeFF skriver så tycker jag det är en raceincident där Rossi kör om på ett dumt ställe och Biaggi sätter upp armbågen mer för att skydda sig själv än att han armbågar Rossi av banan.
Det låter lite dumt, hade det inte varit säkrare för båda om de gjorde sig mindre istället för större? Vilket skydd ger en armbåge? Sådan där reflexpinne på pakethållaren är för barn.
Dumt ställe att köra om, men det gick ju. En av dem hade iaf. gott om asfalt att köra på istället för att hålla ut armbågar.

Tjaa... i tajt racing på världsmästar nivå så får man nog se sig bli omkörd på alla möjliga och omöjliga ställen om någon råkar se en chans. Så även om det kanske inte var det smartaste stället att välja av Rossi så försvarar det inte Biaggis beteende, och han fick mycket skit för det också vilket han med all rätt skulle ha.

Tjaa... i tajt racing på världsmästar nivå så får man nog se sig bli omkörd på alla möjliga och omöjliga ställen om någon råkar se en chans. Så även om det kanske inte var det smartaste stället att välja av Rossi så försvarar det inte Biaggis beteende, och han fick mycket skit för det också vilket han med all rätt skulle ha.
Och Rossi fick för lite skit för sitt dåliga val. En raceincident som involverar bådas mindre smarta beteende.

Den modellen av körning varbetydligt vanligare förr.
Man inte gav varandra en jäkla mm nånstans på banan, d.v.s hård körning..
Biaggi-hatare får ju vatten på sin kvarn, samtidigt tycker jag bara att det var en kul tight körning, och Rossis finger passade in klockrent i det hela ;)

Och där tycker vi olika. När jag ser sekvensen tycker jag att det framgår tydligt att Biaggi inte är ut efter att skydda sig själv, då hade han inte fällt ut armbågen alls.

Skitsamma, vem som är kung av dem råder det ju ingen tvekan om :)

Den modellen av körning varbetydligt vanligare förr.
Man inte gav varandra en jäkla mm nånstans på banan, d.v.s hård körning..
Biaggi-hatare får ju vatten på sin kvarn, samtidigt tycker jag bara att det var en kul tight körning, och Rossis finger passade in klockrent i det hela ;)

Är inte Biaggi hatare, bara det att han skönk mycket i aktning för den manövern där. Tyckte han körde relativt schysst innan, eller i samma stil som alla andra.

Last edited:
Kung av Superbike det är iaf Max "Kejsaren av Rom" Biaggi :Bugar

Bifogat

• PA830473.jpg
    PA830473.jpg
    35 KB · Visningar: 67
precis som i korkskruven mot Stoner, där hade han inte riktigt kontroll :gnissla

Precis.
Att detta ens är en diskussion är ju hur löjligt som helst om man ser på hur många gånger Rossi har betett sej som en idiot o kört på folk hejvilt. Jämfört med en gång som Biaggi flyttade sej på hojen för att ändra linje eftersom det blev lite tight.

Det är helt enkel så att man gillar vissa förare o då vill man försvara dom.

Jag gillar Biaggi men jag gillar Rossi åxå. Särskilt nu när han inte Förstör det roliga med att vinna allt.

Svinkul att Biaggi lyckas i sin strävan efter en femte vm-titel!
I LIKE :yoparty:banana:tummenupp

Vet inte om man ska kalla det idiotiskt vare sig från Rossi eller Biaggi.
Det är ju sån körning som ger lite extra spänning.
Men visst, det verkar ju vara tidens melodi med TC och körning på raka led som efterfrågas numer :rolleyes: JeteSpenande :krama

Precis.
Att detta ens är en diskussion är ju hur löjligt som helst om man ser på hur många gånger Rossi har betett sej som en idiot o kört på folk hejvilt. Jämfört med en gång som Biaggi flyttade sej på hojen för att ändra linje eftersom det blev lite tight.

Det är helt enkel så att man gillar vissa förare o då vill man försvara dom.

Jag gillar Biaggi men jag gillar Rossi åxå. Särskilt nu när han inte Förstör det roliga med att vinna allt.

Svinkul att Biaggi lyckas i sin strävan efter en femte vm-titel!
I LIKE :yoparty:banana:tummenupp

Helt rätt sagt !

Missförstå mig rätt nu. Jag nämner bara två rossi incidenter som exempel. Torpederingen av Sete och Melandri. Melandri bröt benet den gången och Sete fick jätteont i lilla armbågen.

I vilket fall som helst. Rossi kör nog hårdast av alla i omkörningssituationer, med undantag för de angelis, så att kasta skit på Max för armbågen är sandlåda. Även om jag själv sköt i kalsongen när rossi gav honom fingret några svängar senare.

Rossi är ingen finlirare och helgon figur bara för att han har en massa teen fasoner. Han är rätt ful ibland. Minns t ex när hela jordklotet hatade Materazzi för att han provocerad Zidane en halv fotbollsmatch genom att beskriva hur han skulle pippa hela zidanes släkt på diverse bizarra sätt. Inklusive småsyskon. Den berömda skallen var ett faktum.
Och Materazzi filmade värre än någonsin. Riktigt ugly och inte det minsta sportsmannamässigt.

När rossi vann nästa lopp hade han Materazzi`s match tröja på sig på podiet. Det är fan allt annat än PK och mkt provocerande.

Max är en värdig vinnare i år och han ska ha respekt för det oavsett lilla armbågen en massa år tbx !

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul