Biaggi om helgen

Det var han och Alex Barros som dömdes för omkörning under gulflagg. Max Biaggi ansåg inte att han hade gjort något fel och ignorerade därför svartflaggen i hopp om att en kamera och en protest skulle kunna rentvå honom efter målgång.

Chris Ash skrev:
Det var han och Alex Barros som dömdes för omkörning under gulflagg. Max Biaggi ansåg inte att han hade gjort något fel och ignorerade därför svartflaggen i hopp om att en kamera och en protest skulle kunna rentvå honom efter målgång.
Är du bombis på det? I så fall måste jag ha blandat ihop detta med någon annan incident.

P@trik skrev:
Har för mig att han blev svartflaggad för tjuvstart för ett par år sen,men jag kanske kommer ihåg fel..
Tror Äsch har rätt, Barros och Biaggi fick S&G iallafall, Barros tog den.

valmers skrev:
Anledningen till att jag inte gillar Biaggi är att han är oerhört tråkig. Bjuder noll på sig själv, kör oerhört tråkigt, inte en sladd, ingenting. Idiotdumdrygattityden gör knappast saken bättre. Det pinsamma uttalandet efter hans fantastiskt klantiga klotning på Estoril, där Herr Bortförklaring...
du är en mycket, mycket sjuk människa, valmers :lol

Biaggi har svartflaggats två gånger. En gång för omkörning under gulflagg då han ignorerade först S&G och även svartflaggningen. Senare har han även svartflaggats efter en tjuvstart där S&G skylten syntes väldigt dåligt men då körde han in i depån för svartflaggningen.

Goodstuff skrev:
Biaggi har svartflaggats två gånger. En gång för omkörning under gulflagg då han ignorerade först S&G och även svartflaggningen. Senare har han även svartflaggats efter en tjuvstart där S&G skylten syntes väldigt dåligt men då körde han in i depån för svartflaggningen.
Så var det givetvis.

Nyteknik skrev:
Var inte detta straff kontroversiellt då Rossi (eller var det Doohan?) hade gjort precis samma sak men inte fått något straff?

:va

Vet inte men det var inte Rossi i varje fall eftersom denna incident var pre-Rossi eran och den andra, med tjuvstarten var post-Doohan. Har för mig att Barros tjuvstartade samtidigt och tog sin S&G, har även för mig att det var på Montmelo.

Last edited:
Magnus skrev:
Rossi fick ju tidstillägg när han körde om under gul flagg. 10 eller 20 sekunder.

Han fick 10 sekunder på Philip Island. Det är väl tävlingsledningen som bestämmer straffet och jag har för mig att en del var kritiska till att han enbart fick 10 sekunder och inte S&G, för att han är Rossi menades det.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back