Biaggi om helgen

Ninjaboy skrev:
Nu förstår jag inte riktigt, han har 4 250-titlar, 42 segrar varav 13 i 500/MotoGP, en av dem i år, han har också en kort tid lett mästerskapet i år så han är mer framgångsrik än de flesta.

Förstår inte riktigt skadeglädjen i att det inte går bra för någon annan. Hoppas att jag aldrig kommer att förstå den heller.
Moppetitlar räknas inte i MotoGP. Jag garanterar att Biaggi skulle byta alla sina moppetitlar och vinster i 500cc/MotoGP mot en riktig VM-titel i MotoGP. Han har inte det som krävs.

Nyteknik skrev:
Kusligt att inte kunna skilja på sak och person...

:3freak
Anledningen till att jag inte gillar Biaggi är att han är oerhört tråkig. Bjuder noll på sig själv, kör oerhört tråkigt, inte en sladd, ingenting. Idiotdumdrygattityden gör knappast saken bättre. Det pinsamma uttalandet efter hans fantastiskt klantiga klotning på Estoril, där Herr Bortförklaring lyckades få det till att vara Capirex fel, var droppen.

Biaggi och Roberts skulle bli ett sällan skådat radarpar i Suzuki.

valmers skrev:
Moppetitlar räknas inte i MotoGP. Jag garanterar att Biaggi skulle byta alla sina moppetitlar och vinster i 500cc/MotoGP mot en riktig VM-titel i MotoGP. Han har inte det som krävs.

Det må vara hänt men att kalla en de mest framgångsrika förarna i GP historien för en loser är ju inte helt överensstämmande med verkligheten. Sedan säsongen 2000 har bara Rossi tagit fler poäng i 500/MotoGP än Biaggi. Om han då är en loser vad är inte de andra?

valmers skrev:

Jag tror som sagt var inte han kan slå Rossi på titeln. Dock kan han solklart ta titeln om Rossi skulle vurpa och slå sig.
Det är egentligen precis som under 90-talet, då ingen rådde på Doohan. De andra precis bakom honom var varken losers eller kassa, bara inte lika extremt bra som världsmästaren.
Solklart är att Biaggi vill vinna en motoGP-titel, och han vet mycket väl att Rossi inte är en ofelbar robot som inte kan gå sönder, även om rossi gör väldigt få misstag, så gör han det ibland.

Att påstå att biaggi är en sopa är som att påstå att Sundin e kass på hockey bara för han inte är lika bra som Gretsky va

Biaggi

Jag håller med ovanstående talare, Biaggi är absolut ingen dålig förare. Då hade han inte varit med i alla race som han är. Dessutom gör han väldigt sällan misstag (bortsett från i Söndags). Däremot verkar han sakna det där lilla extra nuförtiden som behövs för att vinna mästerskapet. Det är lite som Sverige Canada i vm-finalen i hockey, där skillnaden var att Canada offrade allt (inklusive mordförsök) för att vinna, och lyckades ypperligt.... Man måste våga förlora för att vinna.......

Om man ser till dom mer personliga aspekterna så ogillar jag Biaggi starkt, han är inget annat än en superdiva vars ego växt ifrån presonlighet och talang, tror det var förr förra året han nästan rev depån i ilska över att bli prioriterad tvåa när Checa låg före honom i vm-tabellen och därför fick en ny tank som placerad tyngdpunkten längre farm.....Han menade att det var ju HAN som var stjärnan...Checa var ju bara en utfyllnad......

Nä, är det någon som jag gärna ser som vinnare i år så är det Sete..... Han verkar ju vara en riktigt hyvens kille som dessutom kan vinna race när det gäller......

Men min persolnliga favorit är ändå Ruben Xaus...Lär ju aldrig vinna nåt VM, men hans fjolårssäsong i Superbike var ju klart kul! Slutade tvåa i vem efter att ha kraschat fyrtiotolv gånger varav en gång på Laguna Seca när han ledde med 25 sekunder, taktikkörning och köra på resultat...ehhh va? Full gas jämt....... Hjullyft både bak och fram och toksladd...Det är ju så man vill se folk köra! Eller som grabbarna på Eurosport säger, den killen vet hur man backar in en hoj i kurvan.........

Ninjaboy skrev:
Vart kommer det ifrån att han är en diva egentligen? Är det att han är självsäker och tror att han kommer att vinna nästa race och ta en titel? Han har ju faktiskt vunnit mycket, även i tunga klassen så han har väl en del att backa upp det med. Han är ju faktiskt alltid en av få kandidater att vinna ett race, det går väl inte att förneka. Tror knappast att han varit framgångsrikare genom att på svenskt vis säga att "det var ju i alla kul att vara med". Typiskt svenskt att glädjas åt att någon inte infriar sina drömmar och då kalla dem diva för att de tror att de är något. Ja, han tror nog att han är något och därför har han vunnit många tävlingar till skillnad från alla er som kritiserar honom. :7peta

Ska alla utom Rossi lägga av eller? Är det det ni vill? :va

Håller med om det mesta du skriver.Sandlådenivå på många inlägg.
Å till er som hatar max,Jag gillar inte heller mammas lille kejsare,så vill jag bara tillägga att utan såna som max vore det ju så jävla mkt tristare å kolla motogp.Vem fan vill ha tillbaka doohan vs crivillecupen igen.Inte jag iaf.
Då sitter jag hellre å irriterar mig på max.Har favoriten vurpat så kan man ju alltid sitta å hålla på den som fightas med max.Glöm inte att flera av rossis highlights har kommit i stridens hetta efter dispyter på lr utanför banan.
Det blir ingen brasa utan tändvätska helt enkelt.

Måste gå liiiite ot nu. Bara jag som tycker mig se en tendens till att max börjat tricka lite efter vinst igen?.Han testade ju fan en wheelie ståendes på sadeln sist han vann,å en massa andra trix oxå.Ok de sög väl rent tekniskt men det hamnar iaf på mitt pluskonto.Trodde aldrig han skulle komma över sin berömda tolva.

valmers skrev:
Anledningen till att jag inte gillar Biaggi är att han är oerhört tråkig. Bjuder noll på sig själv, kör oerhört tråkigt, inte en sladd, ingenting. Idiotdumdrygattityden gör knappast saken bättre. Det pinsamma uttalandet efter hans fantastiskt klantiga klotning på Estoril, där Herr Bortförklaring lyckades få det till att vara Capirex fel, var droppen.

Uppenbarligen är han så tråkig att folk här på forumet sätter allt fokus på honom. :hihi Han märks nästan inte alls... :rolleyes:

valmers skrev:
Biaggis tåg har gått, och han står kvar på perrongen som den förlorare han alltid kommer att bli ihågkommen som.
suck :( som hela rr sverige då. (nästan)

biaggi är kung och kommer alltid att vara det

valmers skrev:

Visst är Biaggi en odräglig typ. Han skyller egna misstag på andra. Han har en dryg uppsyn. Älskar sig själv. Och den nedlåtande stilen matchar inte riktigt hans resultat. Men det är ju hans fullständiga förnekelse av att han skulle vara något annat än No. 1 och den groteska fåfängan som är hans charm. Den är ju helt harmlös och något man kan skratta hjärtligt åt. Ingen annan i MotoGP är lika mycket diva som Biaggi. Gibernau gör sitt bästa för att se glamourös, framgångsrik och vacker ut framför kamerorna. Men brevid Biaggi bleknar han ju fullständigt. MotoGP är fåfänga, dollar, Champagne, galenskap, Monacco, cigarrer, yachts och Rolex. Ytterligheter! Vad gynnar det att förarna skulle vara så förutsägbara och korrekta att man vet vad de ska säga innan de öppnar munnen? Nej, fler stenrika neurotiker till MotoGP! Fler förare som är osams, pissar i varandra hjälmar, skriker, gråter och skyller på varandra. Mer dramatik!

Nyteknik skrev:
Visst är Biaggi en odräglig typ. Han skyller egna misstag på andra. Han har en dryg uppsyn. Älskar sig själv. Och den nedlåtande stilen matchar inte riktigt hans resultat. Men det är ju hans fullständiga förnekelse av att han skulle vara något annat än No. 1 och den groteska fåfängan som är hans charm. Den är ju helt harmlös och något man kan skratta hjärtligt åt. Ingen annan i MotoGP är lika mycket diva som Biaggi. Gibernau gör sitt bästa för att se glamourös, framgångsrik och vacker ut framför kamerorna. Men brevid Biaggi bleknar han ju fullständigt. MotoGP är fåfänga, dollar, Champagne, galenskap, Monacco, cigarrer, yachts och Rolex. Ytterligheter! Vad gynnar det att förarna skulle vara så förutsägbara och korrekta att man vet vad de ska säga innan de öppnar munnen? Nej, fler stenrika neurotiker till MotoGP! Fler förare som är osams, pissar i varandra hjälmar, skriker, gråter och skyller på varandra. Mer dramatik!

Naaa, gör nu inte en dokusåpa av det här också...
Men visst är det lite kul med galningar både på banan och i depån...

Svalmers har kanske rätt, Biaggi är kanske ingen vinnare, men han är knappast nån loser heller. De resultat han åstadkommit denna säsongen talar för sig själv. Om Biaggi är en sopa, vad är då Hayden? Dundersopa?

CorbenDallas skrev:
Svalmers har kanske rätt, Biaggi är kanske ingen vinnare, men han är knappast nån loser heller. De resultat han åstadkommit denna säsongen talar för sig själv. Om Biaggi är en sopa, vad är då Hayden? Dundersopa?
Framtidslöfte. Max "Regaine" Biaggis tid är förbi.

Max Biaggi var perfekt 94-97, han var extremt dryg och divig (ni som inte var med då och tycker han är dryg idag kan gå och kamma er) och dessutom sopade han hem allt. Vilket givetvis retade gallfeber på alla.När han kom till 500-VM var han kaxig som en terrier mot King Doohan både på och utanför banan.Det var helt underbart! Tyvärr har han blivit alldeles för ödmjuk och snäll på senare år och vinner för lite. Me han är ändå en av de absolut hårdaste och intressantaste förarna därute. Kejsaren av Rom!

Chris Ash skrev:
Max Biaggi var perfekt 94-97, han var extremt dryg och divig (ni som inte var med då och tycker han är dryg idag kan gå och kamma er) och dessutom sopade han hem allt. Vilket givetvis retade gallfeber på alla.När han kom till 500-VM var han kaxig som en terrier mot King Doohan både på och utanför banan.Det var helt underbart! Tyvärr har han blivit alldeles för ödmjuk och snäll på senare år och vinner för lite. Me han är ändå en av de absolut hårdaste och intressantaste förarna därute. Kejsaren av Rom!
Stämmer, han var ännu större idiot då. Glömmer aldrig när man bara smällde igen Park Fermé-grinden framför näsan på Biaggi, när han "vunnit" under svartflagg. Fy fan vad härligt det hade varit att se Biaggis min då! :rofl

Kejsaren av Regaine har tappat gnistan efter det. Inte bara det förresten. :hihi

valmers skrev:
Stämmer, han var ännu större idiot då. Glömmer aldrig när man bara smällde igen Park Fermé-grinden framför näsan på Biaggi, när han "vunnit" under svartflagg. Fy fan vad härligt det hade varit att se Biaggis min då! :rofl

Kejsaren av Regaine har tappat gnistan efter det. Inte bara det förresten. :hihi

Varför fick han svart flagga?

Nyteknik skrev:
Varför fick han svart flagga?
Han dömdes helt korrekt för tjuvstart, och bestraffades med en Stop & Go Penalty. Han ignorerade den i varv efter varv, varför han slutligen svartflaggades. Pinsamme Biaggi ignorerade givetvis även denna ända in i mål, med Doohan avvaktande bakom (han var ju rejsledare i praktiken). Ännu mer pinsamt blev det när Biaggi efter målgång åkte runt och firade segern. Doohan bara åkte upp jämsides och skakade på huvudet.

valmers skrev:
Han dömdes helt korrekt för tjuvstart, och bestraffades med en Stop & Go Penalty. Han ignorerade den i varv efter varv, varför han slutligen svartflaggades. Pinsamme Biaggi ignorerade givetvis även denna ända in i mål, med Doohan avvaktande bakom (han var ju rejsledare i praktiken). Ännu mer pinsamt blev det när Biaggi efter målgång åkte runt och firade segern. Doohan bara åkte upp jämsides och skakade på huvudet.

Men fanns det inte stora tveksamheter kring tjuvstarten? Och var det inte så att han fick straffet orimligt sent i racet? Han hann, om jag minns rätt, köra mer än halva racet; vilket inte var snyggt skött av raceledningen.

Nyteknik skrev:
Men fanns det inte stora tveksamheter kring tjuvstarten? Och var det inte så att han fick straffet orimligt sent i racet? Han hann, om jag minns rätt, köra mer än halva racet; vilket inte var snyggt skött av raceledningen.
Det är möjligt, men visst var det tjuvstart. Bara idiotiskt att protestera och därmed nolla i rejset.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back