Biaggi om helgen

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
"What can I say? What's the point of talking to Capirossi. Three years ago he did the same thing to me on the last lap at Mugello and took out my front wheel. Did he want to do one lap or 28 laps? This is bad for me, but I still can't say whether the World Championship is over for me or not."

Vad menar han angående ett varv eller 28? :va

Valmers måste ha skrattat sig fördärvad...

Biaggi

Tjena Kompis!
Ja det låter kryptiskt....
Men jag uppfattar det hela som att" vill man tävla hela loppet" eller vill man bara göra en korkad grej och förstöra resten av loppet för han själv och Biaggi...
Så tolkar jag hans besvikelse.
MVh
Roffe

Varifrån är citatet hämtat?

Jag förstod det som att Biaggi körde på Capirossis bakhjul.

Doohan om Biaggi:
"I don't know where he found his excuse-book, but I would for sure wanted it when I used to race"

:rolleyes:

Menar han att Capirossi skulle ha gjort det med flit på nåt sätt??

Hela incidenten såg skum ut då Biaggi kommer som ett skott och kör in i Capirex. Snygg stoppie iallafall.

All heder till Max :klappar

Det var ju det enda intressanta som hände i hela racet..

Han ville inte bevisa hur kass han är så han gav upp direkt.

Varför körde Sete som en kärring hela racet?

Enligt vad man kunde se på TVn så var det ju till 100% Biaggis eget fel att han krashade. Förbannade fjolla...

En förlorare har talat. Patetiskt, men knappast oväntat. Tror lille Max har ätit för mycket pasta; verkade vara spagetti i armarna när han skulle försöka lyfta upp hojen. :hihi

Och när en av de som hjälpte honom upp puttade på Max istället för hojen så han nästan ramlade. Det var skoj!

sege skrev:
Varför körde Sete som en kärring hela racet?

"I had problems with settings since Friday especially in the first section of the track. We just couldn't find a fix. I was losing seven tenths of a second in those first two turns and that was too much."

Pålle skrev:
Varifrån är citatet hämtat?
http://www.superbikeplanet.com/

Pålle skrev:
Jag förstod det som att Biaggi körde på Capirossis bakhjul.

Doohan om Biaggi:
"I don't know where he found his excuse-book, but I would for sure wanted it when I used to race"

:rolleyes:

Doohan missar inte ett tillfälle att kritisera Biaggi. Lite oproffsigt eftersom han numera är en skapligt högt uppsatt chef för Hondas racingverksamhet.

Nyteknik skrev:
Doohan missar inte ett tillfälle att kritisera Biaggi. Lite oproffsigt eftersom han numera är en skapligt högt uppsatt chef för Hondas racingverksamhet.
Det fina i kråksången är att Biaggi därmed aldrig blir kontrakterad av HRC (Honda/Repsol). Underbart.

Nyteknik skrev:

Men Doohan är väl inte inblandad i någon direkt affärsrelation med förarna så han behöver väl inte vara så diplomatisk utan kan väl säga som det är (enligt honom) då det är just racingbiten som är hans område. Dessutom är ju inte Biaggi fabriksförare åt Honda. Skulle han köra för Repsol (vilket aldrig lär hända) så kanske Doohan lagt band på sig.

valmers skrev:
Det fina i kråksången är att Biaggi därmed aldrig blir kontrakterad av HRC (Honda/Repsol). Underbart.

Doohans ord väger troligen inte tyngst när det handlar om att tillsätta förare i olika team. Sponsorer, teamchefer och den skäggige japanske HRC-bossen lär ha åsikter.

Nyteknik skrev:
Doohans ord väger troligen inte tyngst när det handlar om att tillsätta förare i olika team. Sponsorer, teamchefer och den skäggige japanske HRC-bossen lär ha åsikter.
Biaggis tåg har gått, och han står kvar på perrongen som den förlorare han alltid kommer att bli ihågkommen som.

valmers skrev:
Biaggis tåg har gått, och han står kvar på perrongen som den förlorare han alltid kommer att bli ihågkommen som.

Nu ska vi inte överdriva. Jag tror också att årets tåg har gått för honom. Och Gibernau. Och Edwards som skulle satsa på titeln i år. Biaggi kommer nog bli ihågkommen som den bäste 250-föraren världen någonsin har skådat. Och hans debut i 500 kommer jag och många andra att minnas.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back