Biaggi en framtida vinnare i WSBK ?

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date

MC Doktorn

Guest
Den 36 årigen Max Biaggi körde till sig en 4:e plats i årets WSBK med kanske klassens extremaste och snabbaste hoj ?

En skadad Nakano kanske inte var den värde mätare som Simoncelli var som faktiskt slog Biaggi på Imola första gången han tävlade med hojen på om nu bortser från att han vurpade Heat 1.

Unga hungriga och snabba förare som Spies, Rea och Fabrizio visade var framtiden finns.

Kommer Biaggi någonsin kunna ta en titel i framtiden ? Borde inte Aprilia Racing göra som Sterilgarda Yamaha 2008 se till att få en ung snabb förare från AMA eller liknande ?

4154878786-motorcycling-sbk-world-superbike-championship-2009-qualifying-donington-park.jpg

Last edited:
Nej, Biaggi kommer inte att vinna WSBK 2010 eller 2011. Det börjar bli dags för Tjejsaren av Rom att lägga handskarna på hyllan och ge plats åt yngre förmågor.

Räknar absolut med att Biaggi blir farlig nästa år. Med tanke på att Aprilian var ny till i år och ändå slutar total fyra. Om man jämför vad förare presterat på BMW:n som oxå var ny så är det ju en avsevärd skillnad.

Jag tror absolut att Biaggi kan bli farlig. Ytterligare en i raden av potentiella mästare utan att sticka ut nämnvärt. Däremot tror jag att Aprilian är fältets vassaste hoj, den är snabb överallt och verkar vara seriens mest hästkraftsstinna hoj. Det är ett vinnarrecept. I like.

Tror inte Aprilia räknat med att bli Världsmästare första åren med en helt ny hoj. Biaggi är föraren för att han är gammal och erfaren och har meriter med att ta fram racerhojar ihop med dom personerna han är med nu.

Aprilia ska väl ha ett "junior team" nästa år i WSBK?

Dessutom har ju 40+åringar vunnit WSBK/WSS ganska nyligen med. Så åldern är inget hinder där.

Last edited:
Ungdomar e inte alltid det bästa.....
Näe, sätt Thomas Palander på en Aprilia, och låt han och Neukirchner göra upp en gång för alla!!!

Jag tror absolut att Biaggi kan bli farlig. Ytterligare en i raden av potentiella mästare utan att sticka ut nämnvärt. Däremot tror jag att Aprilian är fältets vassaste hoj, den är snabb överallt och verkar vara seriens mest hästkraftsstinna hoj. Det är ett vinnarrecept. I like.

Det är den uppfattningen man får, snabb och tillförlitlig direkt ur kartongen.
Men frågan är om Biaggi har den vinnarskallen som krävs för att ta ut det sista ur RSV4 ?
Trots allt hänger det mer på föraren än det dom sitter på.

Tror inte Aprilia räknat med att bli Världsmästare första åren med en helt ny hoj. Biaggi är föraren för att han är gammal och erfaren och har meriter med att ta fram racerhojar ihop med dom personerna han är med nu.

Aprilia ska väl ha ett "junior team" nästa år i WSBK?

Dessutom har ju 40+åringar vunnit WSBK/WSS ganska nyligen med. Så åldern är inget hinder där.

Ingen räknade heller med att BS skulle vinna på en "ny" hoj som dessutom knappt sett banorna.

Last edited:
Biaggi är ingen farlig utmanare, det har han inte varit på flera år så varför skulle hans nedåtgående trend vända till 2010?

Vad intressant. Länka gärna till de uttalanden du tänker på. Vika var de initierade bedömare inom/av WSBK som inte trodde på Spies som WSBK-mästare 2009?

vad menar du med initierade bedömmare, Är det någon som äger patent på kvalificerad spekulation ?
Det fanns inför 2009 flera olika tänkbara vinnare med nya modeller och gamla förare nu när bayliss hade lagt hjälmen på hyllan. BS var inte ett självklart alternativet. Haga, Spies, Neukirchner, Checa, Biaggi, Byrne mfl

Young at 24 but level-headed, he is sure to be a star on the world stage but took time to become a force in the AMA. He may suffer from a lack of experience around the SBK circuit
So that leaves do-or-die Nori Haga as the better bet on his 1098R.

Länk

Nitro Nori heads into the 2009 campaign the prohibitive title favorite, as the habitually second-place overall Haga rides the 1098R for the Factory Xerox Ducati team. Former champion Corser faces a bigger challenge, leading the inaugural BMW Superbike effort. Another big roster change is Max Biaggi, who leaves Ducati for the new Aprilia team.

Från Motocycle USA
Länk :)

Fast frågan var om Biaggi kommer att vinna någon titel någonsin, vad tror du ?

Last edited:
Skulle väl aldrig räkna bort Biaggi helt, men hetaste kandidaten är han inte.
Men iofs är det ju bra att han kör två säsonger i rad, nu på en cykel som är betydligt mer uttestad.
Det enda är väl att det känns som han tappat glöden en aning..

Det skulle va extremt kul om Biaggi vann titeln. Mest för att alla/många dissar honom så.:tummenupp

Men om jag tror han vinner titeln?
Nja, jag vet inte. Det känns som om han skulle behöva en kurs i hur man inte driver ut för långt i kurvan efter man har bromsat sej förbi sina motståndare. Men, jag säger ja. det är fullt möjligt att han fortfarande kan ta en WSBK-titel. Och, jag skulle gilla det :banana

Nu är vi återigen där, att bara för att man är lite äldre så måste man tydligen överprestera för att ens förtjäna en plats i WSBK. Eller?

Alltså, vilken annan förare skulle man ens ifrågasätta hans rätt att köra i WSBK efter att ha placerat sig som 4:a i sammandraget.

Bara för att man är över 30, så är inte karriären slut. Och jag anser att det finns fler än bara dom som vinner VM som kan förtjäna en plats på gridden.
Varför ska en rutinerad förare, som är dokumenterat snabb och kapabel att utveckla en ny hoj, kliva åt sidan och lägga handskarna på hyllan.

Jag är inget stort Biaggi fan, nästan tvärt om. Jag gillar INTE den karln... Men jag tycker faktiskt att han förtjänar att stå på startlinjen med en hoj kapabel att vinna race....

Varför sågar alla Max för? Han har mycket bättre meriter än Checa och fortfarande snabbare än honom.

Tror aldrig Biaggi kommer vinna en ny titel. Men han kommer nog plocka 3-4 vinster nästa år.

Jag hoppas på en gammal favorit i repris.

Biaggi på en svart aprilia har ju vunnit några titlar redan, hoppas det kan upprepa sig.

Fast frågan var om Biaggi kommer att vinna någon titel någonsin, vad tror du ?
Jag tror hans fjärde VM-titel i 250 blev hans sista.

Däremot tror jag att han under 2010 kommer komplettera sin meritlista med ett par segrar och några pallplatser i Superbike till de 42 segrar, 111 pallplatser och 56 poles han redan har från GP.

Jag tror hans fjärde VM-titel i 250 blev hans sista.

Däremot tror jag att han under 2010 kommer komplettera sin meritlista med ett par segrar och några pallplatser i Superbike till de 42 segrar, 111 pallplatser och 56 poles han redan har från GP.

Baah!

Synd för Max del att han gick igenom MGP tiden med huvudet under armen, med alla hjärnceller kopplade samtidigt kunde han fått ett riktigt fint facit ..

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8