Beviks bilder 16/8

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Lite bilder tagna av min följeslagare Tomasz som riskerade liv & lem för att få bra kort genom att sitta bakom däcken vid första chikanen :tummenupp

Han filmade en hel del oxå, men det tar nog en vecka eller två innan den är redigerat & klart.

Bifogat

• Linköping 012_S.jpg
    Linköping 012_S.jpg
    87.4 KB · Visningar: 205
  • Linköping 028_S.jpg
    Linköping 028_S.jpg
    73.6 KB · Visningar: 259
  • Linköping 029_S.jpg
    Linköping 029_S.jpg
    72.2 KB · Visningar: 199
Minst 5 tecken va det ja

Bifogat

• Linköping 036_S.jpg
    Linköping 036_S.jpg
    78.6 KB · Visningar: 207
  • Linköping 033_S.jpg
    Linköping 033_S.jpg
    93.3 KB · Visningar: 193
  • Linköping 031_S.jpg
    Linköping 031_S.jpg
    85.5 KB · Visningar: 260
Jag blev livrädd flera gånger när man hux flux fick se en skalle sticka upp vid däcket (satt han I däcket??) när man kom fram ur dammet :3freak

Måste ju skriva ngt!

Bifogat

• Linköping 037_S.jpg
    Linköping 037_S.jpg
    83.3 KB · Visningar: 134
  • Linköping 038_S.jpg
    Linköping 038_S.jpg
    74 KB · Visningar: 178
  • Linköping 039_S.jpg
    Linköping 039_S.jpg
    75.7 KB · Visningar: 145
Han hade funderingar på att sätta sig i däcket. Men kom väl på att det skulle va svårare att kasta sig åt sidan då, gammal mlvakt som han är! :hihi

Bifogat

• Linköping 045_S.jpg
    Linköping 045_S.jpg
    82.2 KB · Visningar: 123
  • Linköping 042_S.jpg
    Linköping 042_S.jpg
    87.6 KB · Visningar: 246
  • Linköping 040_S.jpg
    Linköping 040_S.jpg
    76.5 KB · Visningar: 163
bla bla

Bifogat

• Linköping 046_S.jpg
    Linköping 046_S.jpg
    81.8 KB · Visningar: 166
  • Linköping 047_S.jpg
    Linköping 047_S.jpg
    86.7 KB · Visningar: 144
  • Linköping 048_S.jpg
    Linköping 048_S.jpg
    86.6 KB · Visningar: 109
Nästan de sista

Bifogat

• Linköping 049_S.jpg
    Linköping 049_S.jpg
    79.5 KB · Visningar: 119
  • Linköping 050_S.jpg
    Linköping 050_S.jpg
    88.2 KB · Visningar: 125
  • Linköping 051_S.jpg
    Linköping 051_S.jpg
    83.4 KB · Visningar: 157
Supermoto skrev:
Visste du om att du hade en gammal legendarisk endurovärldsmästare bakom dig?? Och hade bättre bästavarv än honom i sista chansen :tummenupp

http://sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=105610

Jimmie Eriksson (#90) tog Husabergs första VM-guld i enduro 1990 :tummenupp :Bugar

Det va som fan!
Inte så konstigt man blev avhängd på gruset då kanske? Gjorde ett misstag & bromsade på mig i högern efter knicken så han kom i fatt. Sen plockade han mig precis efter hoppet. Jag tog in på asfaltspartierna & hade tagit honom in i s:et efter start & mål om han inte stängt till dörren. Sen klantade man till det lite igen så avståndet va för stort för att jag skulle få en chans att ta honom. :(

Hej, we have some pics also. Mostly of Sara (Wheeliegirl) and Fred "Bagarn" Karlsson.

and congrats to Olaf, it was a nice battle with the #2 on the Husaberg!

isa & Daniel

Barrett skrev:
Lite bilder tagna av min följeslagare Tomasz som riskerade liv & lem för att få bra kort genom att sitta bakom däcken vid första chikanen :tummenupp

Jojo, han hade klara kamikazetendenser... nog för att sitta bakom däcket och filma/fota hojarna när de kommer från gruset/i första chikanen, men ett tag satt han ju och filmade bort mot andra chikanen, och såg således inte när ni kom farande. Turligt nog var det ingen som behövde gena när han satt där, då hade de kört förbi honom på några decimeters avstånd. :3freak

Och ja, vi bad honom flytta på sig sen, eller iaf titta åt rätt håll.

(jag tog också några bilder, men de finns inte digitaliserade :tungan )

/Erik, funktionär i chikanen

Ja, vicken final i Open, fighten mellan Ola och Martin går inte av för hackor. Vilken underhållning. :tummenupp Synd bara att det slutligen avgjordes av en varvning i chikanen på sista varvet. Vore kul om det hade varit race ända in till mållinjen. Iofs hade ju Ola vunnit trots allt (eftersom hans motorcykel ju faktiskt är orange) . Men allt för publiken.

450 blev ju tyvärr aldrig riktigt spännande, Tim körde för bra helt enkelt och nån fajt om dom övriga placeringarna blev det ju heller aldrig riktigt. Behållningen av det racet var väl Kronnäs modifiera-fotbromsen-på-rakan-medan-man-fajtas-om-placeringar sparkar.

Amatör/motionär, eller vad man nu skall kalla det då vinnaren skulle placerat sig 7:a i 450.... Grattis till totalen Supermoto :tummenupp Visa nu att du kan vara stor i segern och avstå från att bli dryg å kaxig å odrägligt å..... :) :hej Hedrande tredje Butler :tummenupp

.

Jävla läcker avatarbilden din du Barrett!

*Edit, kul rejsrapport också Spider!

Last edited:
1, ja det var riktigt bra bilder ni tog men mina är bra mycket bättre men ajja =), 2 ja det blev en riktigt tuff kamp mellan ola och martin i finalen, själv höll jag på martin, 3 fasst i övrigt så håller jag ju helt på jörgen huvell eftersom han är från motala, och gött att pappa tycker jag ska ta licens nästa sommar, då kanske ni får möta 2 från motala om ett par år,

Spider skrev:
Ja, vicken final i Open, fighten mellan Ola och Martin går inte av för hackor. Vilken underhållning. :tummenupp Synd bara att det slutligen avgjordes av en varvning i chikanen på sista varvet. Vore kul om det hade varit race ända in till mållinjen. Iofs hade ju Ola vunnit trots allt (eftersom hans motorcykel ju faktiskt är orange) . Men allt för publiken.

450 blev ju tyvärr aldrig riktigt spännande, Tim körde för bra helt enkelt och nån fajt om dom övriga placeringarna blev det ju heller aldrig riktigt. Behållningen av det racet var väl Kronnäs modifiera-fotbromsen-på-rakan-medan-man-fajtas-om-placeringar sparkar.

Amatör/motionär, eller vad man nu skall kalla det då vinnaren skulle placerat sig 7:a i 450.... Grattis till totalen Supermoto :tummenupp Visa nu att du kan vara stor i segern och avstå från att bli dryg å kaxig å odrägligt å..... :) :hej Hedrande tredje Butler :tummenupp

.
Om man kommer till den första Beviks deltävlingen med en ny hoj som endast har gått 2 timmar,Och inte har kört hoj på 23 år (80 cc 1982) ,kan man inte då kalla sig AMATÖR/MOTIONÄR???.Vilka är då den här gruppen till för?
Vet ej vem du är spider,men jag förmodar att du klassas som Amatör/Motionär.
Vh Kaj#91

cobrakaj skrev:
Om man kommer till den första Beviks deltävlingen med en ny hoj som endast har gått 2 timmar,Och inte har kört hoj på 23 år (80 cc 1982) ,kan man inte då kalla sig AMATÖR/MOTIONÄR???.Vilka är då den här gruppen till för?
Vh Kaj#91

Du valde ju tveklöst rätt klass när du anmälde dig. Men någon amatör kan du ju inte kalla dig.
Lika mkt som jag kan kalla mig elit bara för att ja va tvungen att göra i elit-klassen :)

Ps. Shit, är du såååå gammal! :tungan ds

cobrakaj skrev:
Vh Kaj#91
Sorry för det, var inte alls menat som ett påhopp på dig personligen. All respekt för din prestation :Bugar :tummenupp

Om du inte kört hoj på 23 år och kliver rakt in med det tempo du hade så kommer du att kriga med Team Suzuki, Dennis, Huvell m.fl. när som helst, no probs. Se nu bara till att forsätta gasa.

.

Spider skrev:
Sorry för det, var inte alls menat som ett påhopp på dig personligen. All respekt för din prestation :Bugar :tummenupp

Om du inte kört hoj på 23 år och kliver rakt in med det tempo du hade så kommer du att kriga med Team Suzuki, Dennis, Huvell m.fl. när som helst, no probs. Se nu bara till att forsätta gasa.

.
Tack för det,går ju bättre o bättre för varje gång man kör.Jag har väldigt svårt för Rallycross banorna,men det är väll för att man aldrig tränar på sådana banor.Lite svårt med träningar överhuvudtaget,det blir ju att man får köra så mycket tävlingar som möjligt,för det är jävligt kul de här!!
#91 Karlsson

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...