beter sig skumt

gsxrfredde

Medlem
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
GSXR 750
har nyss varit ut en sväng med hojen...startar upp den ,den startar lätt och fint går fint när manb chokar den och börjar köra ...sen när den är varm eller när man har kört ett tag så låter den som den inte går jämt...burrar lixom när man gasar...hojen är en gsxr 750 -92 med ett devil slip on har tömt förgasarna och så fast det fortsätter...vad kan felet vara?

var nyss ut och startade den igen kände på grenrören och 3ans grenrör blev inte varmt :va har nyss bytt stift och det funkade då iaf...tror inte det är ventilerna iaf...tändning eller nått skit med förgasarna skulle jag tippa på men vad?

gsxrfredde skrev:
har nyss varit ut en sväng med hojen...startar upp den ,den startar lätt och fint går fint när manb chokar den och börjar köra ...sen när den är varm eller när man har kört ett tag så låter den som den inte går jämt...burrar lixom när man gasar...hojen är en gsxr 750 -92 med ett devil slip on har tömt förgasarna och så fast det fortsätter...vad kan felet vara?
Låter som den vore snålställd, den går nog bättre framåt sommaren. Provkör den inomhus 20+ grader :tummenupp

Låter som förgasarknas tycker jag, speciellt om det har hänt under vintern. Jag har misstänkt nåt sånt problem på mina fuggar också, så jag har hällt i nån sås i soppan som jag hittade på Biltema. "Super Gas Treatment" hette den. 50% fotogen och 50% nåt annat kemiskt tror jag :-). Du kan ju testa nåt sånt, och om inte det funkar får du la riva och göra rent i fuggarna. Nån föreslog en blandning av 1 liter bensin, 1 dl diesel och 1 dl transmissionsolja mot förgasare som trilskas. Kolla i de senaste startproblem-trådarna :-).

var ute och skruvade nu...fin gnista på stiftet körde fuggarna tomma satte dit tanken och startade då lät den som om den gick på alla 4 jämn och fin tomgång och fint att vara den och så...lät den gå så ett tag sen stängde jag av den och satte dit resten av grejerna, startade den och då gick den ojämt igen durrade typ...blir fan inte klok på det här :va ...lät redan så innan jag ställde in den för vintern...fast tänkte inte så mycket på det då

några dagar sedan gick lika illa med nya som gammla måste vara strul med förgasarna...kan inte hitta nått annat som kan strula...vad är det man ska göra rent på dom för att få den gå rent på tomgång och låga varv? den startar iaf lätt :D

gsxrfredde skrev:
några dagar sedan gick lika illa med nya som gammla måste vara strul med förgasarna...kan inte hitta nått annat som kan strula...vad är det man ska göra rent på dom för att få den gå rent på tomgång och låga varv? den startar iaf lätt :D

Munstycke och kolla flottören. Rengör de kom ihåg bara hur många varv allt var inskruvat.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D