Beter sej knepigt...

God_Of_Aprilia

Bakhjuls åka eller inte åka alls
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
Suzuki RM125 98 - KTM 200 EXC 00(såld) - Aprilia AF1 Sport 90(stulen)
Tjenare, jag igen.

Jag börjar tröttna på 2-takt totalt. Nu har skrotet börjat bete sej knepigt och jag undrar om ni kan hjälpa men lista ut vad felet kan vara. Man gör ju inget annat än att skruva :S

Aja, när man kör helt vanligt på motor väg eller var som helst o ligger o puttrar i 120 t.ex. så tappar den varv. Den blöddrar på 8k, den blöddrar på 6,5k, den blöddrar på 5k, den dör. Väntar någon minut o den startar lika fint igen. spelar ingen roll vilken hastighet man håller. höll 60 i samhället drog in koppling för att svänga, släppte gasen och den dog. Väntar någon minut startar och åker iväg igen. Det händer helt random alltså, kan köra i 10 minuter eller i 40, det är olika men dör lik förbannat ändå, och det är ganska irriterande på en motorväg kan jag tala om.

har kollat igenom det mesta och undrar vad fan det kan vara för fel. Märkte idag när jag provade ändå att den varvade lättare. kunde varva ur motorn lättare nu än när den inte blöddrade. Men så vill jag inte ha det. Tyder på att nåt inte är som jag ville att det skulle va.

//Jocke

Last edited:
God_Of_Aprilia skrev:
Tjenare, jag igen.

Jag börjar tröttna på 2-takt totalt. Nu har skrotet börjat bete sej knepigt och jag undrar om ni kan hjälpa men lista ut vad felet kan vara. Man gör ju inget annat än att skruva :S

Aja, när man kör helt vanligt på motor väg eller var som helst o ligger o puttrar i 120 t.ex. så tappar den varv. Den blöddrar på 8k, den blöddrar på 6,5k, den blöddrar på 5k, den dör. Väntar någon minut o den startar lika fint igen. spelar ingen roll vilken hastighet man håller. höll 60 i samhället drog in koppling för att svänga, släppte gasen och den dog. Väntar någon minut startar och åker iväg igen. Det händer helt random alltså, kan köra i 10 minuter eller i 40, det är olika men dör lik förbannat ändå, och det är ganska irriterande på en motorväg kan jag tala om.

har kollat igenom det mesta och undrar vad fan det kan vara för fel. Märkte idag när jag provade ändå att den varvade lättare. kunde varva ur motorn lättare nu än när den inte blöddrade. Men så vill jag inte ha det. Tyder på att nåt inte är som jag ville att det skulle va.

//Jocke

mycket svårt att säga bara på rak arm utan att man själv är där, och ser det med egna ögon...

Har du kollat stifftet,testat med nytt.
Komp? (borde inte vara men man vet ju aldrig)
kollat soppa tillförseln, luft?
m.m.m.m.m..m....

God_Of_Aprilia skrev:
Tjenare, jag igen.

Låter som det har med bensinen att göra. Kolla om bränsle filtret är igensatt.
Det kanske släpper igenom lite soppa så att hojen går och sen när du drar på så får den för lite soppa till förgasaren. När du sen väntar en stund rinner det ner bensin igen.
Fast du sa visst att det händer oregelbundet men kolla filtret iallafall. :tummenupp

niklas_gripen skrev:
God_Of_Aprilia skrev:
Låter som det har med bensinen att göra. Kolla om bränsle filtret är igensatt.
Det kanske släpper igenom lite soppa så att hojen går och sen när du drar på så får den för lite soppa till förgasaren. När du sen väntar en stund rinner det ner bensin igen.
Fast du sa visst att det händer oregelbundet men kolla filtret iallafall. :tummenupp

fitret är monterat inne i tanken 3 skruvar i botten av tanken sen har du 2 snablar med filter på en för reserv å en vanlig

filter,fel munstycke antagligen högmunstycke, har du tittat stiftet?, vatten i bensinen, dålig tomgång?, berätta mer :)

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back