Betalt vid inbyte?.

Empo

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2005
Hoj
KTM 625 SMC -05
Hallå,

Är det vanligt att folk byter in sina gamla hojjar hos sin MC handlare när dom köper ny cykel?.
Jag är lite nyfiken på vad man får av handlaren för beg. hojjen. Låt säga att jag har en KTM660 -04, och vill köpa en sprojjlans ny KTM Motard...vad får man för den gamla/vad måste jag lägga emellan cirkus?.

Mvh

Empo skrev:
2453839 Hallå,

Är det vanligt att folk byter in sina gamla hojjar hos sin MC handlare när dom köper ny cykel?.
Jag är lite nyfiken på vad man får av handlaren för beg. hojjen. Låt säga att jag har en KTM660 -04, och vill köpa en sprojjlans ny KTM Motard...vad får man för den gamla/vad måste jag lägga emellan cirkus?.

Mvh
Mkt svårare att svara på på den typen av hojjar.
Då är ju skick hur mkt den har gått osv största avgörande faktorn.
Vad den har använts till mm mm
Annars går man efter en lista.
Ska du ha ett bra pris för din in så får du köpa den nya för ett mindre bra pris.
:)
Ring en handlare och åk dit med cykeln allt annat blir ändå bara spekulationer.
Lycka till.

Du kommer få väldigt lite betalt....beg. 04:or ligger runt 50-60 på blocket.......så då kan du räkna ut att det inte blir så mkt hos en handlare.

Eftersom du kan få en ny 06:a för 75k så kommer det inte löna sig att byta in....

Empo skrev:
2453839 Hallå,

Mvh

Att byta in sin hoj (& även bil) på en firma är enligt mig nästan idiotiskt. Ett exempel: Frågade vad jag skulle ge emellan på min crf hm -05 30 tim "nyskick" mot en ny KTM 625 -06 och fick svaret ca 35.000:-. De sålde faktiskt nya för 71.000:- utan byte men det innebär att jag teoretiskt skulle kunna sälja min för 40.000:- privat, köpa deras rakt av och spara 4.000:- på det!!:confused: En ny sån hoj kostade 93.900:- i rekpris. Ska man byta sitt fordon så tjänar man på att sälja sin egen snorbilligt än att byta in den på en firma. Kanske inte överallt men säkert i 9 fall av 10!!!! tyvärr.

Tack för svar alla!. Det va som ja misstänkte då tyvär, precis som i "bilbranschen". Jaja, får hoppas det blir nån hojj för min del snart :)

*/ ?>
Back