Betalning

The one

Friend to Bill
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
R6
Sålde hållare till avgassystemet ( istället för fotpinnen till passageraren )
Skulle ha 400:- för den,vi kom överens att köparen skulle betala 200:- så skickade jag den. Postade den igår,han fick den idag och förde sen över resterande pengar. Kul att det finns ärliga människor,samt att man kan göra affärer på detta sätt. :tummenupp för Piteå

Bifogat

• Bild.jpg
    Bild.jpg
    18.3 KB · Visningar: 95
Last edited:
Synd bara att man ska behöva vara glad över att det funkar.
Borde ju vara självklart att man ska kunna genomföra en affär på detta sätt.

Hata lurendrejare :mad:

Så har jag gjort en del affärer men just nu så har jag 2500Kr på Blåskontot :4skrika

Men tackolåv inte någon härifrån alla här har de funkat fin fint me :tummenupp

The one skrev:
Sålde hållare till avgassystemet ( istället för fotpinnen till passageraren )
Skulle ha 400:- för den,vi kom överens att köparen skulle betala 200:- så skickade jag den. Postade den igår,han fick den idag och förde sen över resterande pengar. Kul att det finns ärliga människor,samt att man kan göra affärer på detta sätt. :tummenupp för Piteå

Jag köpte själv delar till min GPZ nyligen på detta sätt.
Hojåkare är ärliga människor. :tummenupp
För några år sen köpte jag en elekronikbox till en RD 350 från england, killen skickade boxen sen skulle jag skicka typ 600 spänn till honom.
Självklart sket jag i att betala. (Obs. ironi!)

Köpte ett kåpglas av maverick750rr i HBG! Satte in pengar på hans konto i förväg och allt gick som smort! Bra med ärligt folk här på forumet!! :tummenupp

Köpte en Alpinestars jacka av en kille i Stockholm. Han skickade ner den och jag betalade i efterhand när jag väl fått jackan. Trevligt när folk litar på en men han var säkert lite nervös, det rörde sig ändå om 3000 spänn.
Själv har jag precis köpt ett kåpglas av Gustav här på forumet. Har betalat in pengar på hans konto så jag hoppas att kåpglaset dyker upp snart

Inte en chans ;)

Seriöst, jag har handlat en hel del grejer från folk här på forumet. Däck, krachkåper, Mobiltelefon etc och det har alltid funkat bra. Tyvärr finns det en liten skara människor som gör så att iallafall jag känner en viss osäkerhet till göra affärer med främlingar.

Last edited:
Lille bror min blev blåst på 900:- som han skulle ha fått en hårddisk för.
paketet kom men det innehöll inget.

Detta skedde natuligtvis inte av någon hojåkare.
har själv köpt prylar av Gsxr 1255?? heter han så? När jag betala så var det strul och han hjälpte till att reda ut problemen. Betalade i förskott och fick grejjorna. Perfa tycker jag att man kan lita på folk.

Fast jag skulle resa land och rike runt för att hävda min rätt om någon skulle blåsa mej.

Last edited:
Har blivit blåst 4 gånger på såna här betala in på kontot i förväg grejer.
Skitfarligt! Numera vägrar jag betala och ber dom skicka på postförskott
istället. Det är en mkt bättre metod. Har nog förlorat runt 6k totalt.
Varav 4500 till en idiot i Karlskrona. Som det tydligen är hemskt synd om för han har ju aldrig några pengar osv osv. Men vafan handlar han då för?? :mad: :mad:

KIRE skrev:
Har blivit blåst 4 gånger på såna här betala in på kontot i förväg grejer.
Skitfarligt! Numera vägrar jag betala och ber dom skicka på postförskott
istället. Det är en mkt bättre metod. Har nog förlorat runt 6k totalt.
Varav 4500 till en idiot i Karlskrona. Som det tydligen är hemskt synd om för han har ju aldrig några pengar osv osv. Men vafan handlar han då för?? :mad: :mad:

Låter som ett självklart fall för ett nyslipat samurajsvärd. Du har ju adressen dit du skickade grejerna... Var och såg Kill Bill igår - en manual i hämnd! :hihi

highsider1 skrev:
Låter som ett självklart fall för ett nyslipat samurajsvärd. Du har ju adressen dit du skickade grejerna... Var och såg Kill Bill igår - en manual i hämnd! :hihi

Det var tyvärr nästan 2 år sedan och han har flyttat några gånger sedan dess.
Ärligt talat så har jag bara hans namn att gå på och givetvis har han hemlig adress/telefonnummer. Inte lätt att hitta honom då. Så jävla tråkigt dålig stil :(

Tråkigt!!!!!!!!!!
Det är väl bara öga mot öga som gäller för att vara säker...
Postförskott funkar ju bara för säljaren... som köpare kanske man betalar 5000 kr för ett par smutsiga strumpor om man har otur. :skrämd

Jag köpte skinställ av HEDA på forumet,
skulle vara mot postförskott, men jag kunde hämta ut skinnet utan att betala något,,

Men jag är ärlig och ringde och fixade kontonummer och satte in 4000 pengar! tjänade 25 kr eller vad postförskutts avgiften är på

highsider1 skrev:
Tråkigt!!!!!!!!!!
Det är väl bara öga mot öga som gäller för att vara säker...
Postförskott funkar ju bara för säljaren... som köpare kanske man betalar 5000 kr för ett par smutsiga strumpor om man har otur. :skrämd

Man kan öppna paketet medans posttanten tittar och kontrollera innehållet.
Är det fel på det kan man returnera utan att betela något. Betalar man och går därifrån är det däremot helkört att få tillbaka pengar. Hände mig när jag köpte
cross-byxor. Fick gammal modell och fel storlek. Så tänk på att alltid kolla direkt när posttanten tittar!!

UrbanTiger skrev:
AleX är en hyvens kille det kan jag intyga :tummenupp

Ingen som kan hjälpa dig med din förlust ? Var bor idioten ? Någon här borde kunna ringa på dörren i alla fall.
He he kan ju ofentligöra mitt kontonr så kan ni fritt slänga in allt överblivit från ert konto :hihi
eller de va kanske inte så du menar :tungan

Problem nr 1 hans namn adress och nr stämmer inte riktigt.. ihop (skyddat nr)
Problem nr 2 han på står att han skickat.. det va mer än 1 år sen

han bor i åmål.. Så visst om någon e därifrån så pma mig.. så kan ni får bli min secretspion :7peta

Förövrigt kan jag oxå intyga att UrbanTiger e bra o ha o göra me det blir 5 stjärnor av fem möjliga :) :) :) :) :)

Själv har man blivit blåst på 400kr av en här på forumet.. om han inte bara är jäääävligt slö.

ja köpte ljuddämpare av turbo roger, med bussgods. Jag ville öppna paketet för o kontrollera innehållet men de fick ja inte!!! E inte de lite skummt? Ja betala o allt va som de skulle men tycker fortf. att det är skummt att man inte får öppna!

Själv väntar jag fortfarande på min Tröja från en "här på forumet"(Har kört glassbil)

Känner mig väldigt blåst just nu...

Eller så är han bara otroligt slö.. :7peta :hej

Trevlig helg på er!

//N

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT