tåberg
A backward poet writes inverse
Tjo ska bila ner till tyskland -> spanien och tillbaks och tänkte hämta en 660 nånstans på vägen. Dock har jag talat med banken och som sa att man bara kan ta ut 20000 kr under 7dagarsperiod vilket isf betyder att om jag vill ha möjligheten att köpa mc av en privatperson måste jag ha massa euros med mig. Det känns ju inte så bra.. Så frågan är hur gör ni som har handlat utomlands? Handlare som tar kort är det ju lugnt, det finns ingen gräns då.. men vet ni om man kan göra internetöverföring till de flesta tyska / spanska bankerna? Är det möjligt att gå till en bank och låta dom göra ett kortköp in på nån annans konto? Att åka runt med tiotusentals kronor i ett kuvert i en skåpbuss genom europa känns sådär säkert... tacksam för svar!
. Om du har VISA eller ngt av de storre foretagen sa brukar det inte vara ngt problem alls. I bland maste man ringa sin bank och ge dem "tillstand" att gora stora utbetalningar (min grans var ett visst antal tusen och jag fick bara saga att jag ville at mera av mina pengar, det e bara en sakerhets grej for dig sjalv om ngn skulle anvanda ditt kort)
(det löste sig till slut iallafall..)