Betalning fc.moto.de

PNorth

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
Letar
Hejsan! Ni som beställt från fc-moto. När ni fick varorna levererat till dörren, hur betalade ni? Alltså, man pröjsar väl i SEK o inte i euro? Man räknar väl om summan till svenska kronor antar jag? Usch vilken dum fråga men har aldrig förut handlat från utländsk butik. :confused:

PNorth skrev:
Hejsan! Ni som beställt från fc-moto. När ni fick varorna levererat till dörren, hur betalade ni? Alltså, man pröjsar väl i SEK o inte i euro? Man räknar väl om summan till svenska kronor antar jag? Usch vilken dum fråga men har aldrig förut handlat från utländsk butik. :confused:
Enl deras hemsida tar de ju både VISA och MAstercard, och du skall betala i Euro..annars blir det ju två växlingar innan de får pengar.
Har du inget av korten begär du att få IBAN och BIC-koder av fc-moto då kostar betalningen SEK 10:- (en sk EU-betalning som du fö själv skall hantera via nätet och ditt bankkonto) om du INTE har dessa koder utan masar dig till banken och betalar kontant kan det bli mycket dyrare, 75-150 spänn bara för överföringen..

när jag beställde tog jag cash on delivery, då fick jag dagen innan själva varan blev levererad av bolaget som körde ut varan här i sverige betala med mitt kreditkort/internetbank via en betalsida för transportbolaget.

Därmed betalade jag till ett svenskt åkeri eller nåt sånt istället för att betala till fc-moto, kändes för mig lite tryggare och smidigare, sedan dagen efter plingade det på dörren och mitt paket kom fint o prydligt :)

LTM skrev:
när jag beställde tog jag cash on delivery, då fick jag dagen innan själva varan blev levererad av bolaget som körde ut varan här i sverige betala med mitt kreditkort/internetbank via en betalsida för transportbolaget.

Därmed betalade jag till ett svenskt åkeri eller nåt sånt istället för att betala till fc-moto, kändes för mig lite tryggare och smidigare, sedan dagen efter plingade det på dörren och mitt paket kom fint o prydligt :)

Låter smidigt. hur lång tid tog det innan du fick grejerna??

När jag beställde så tog jag också "cash on delivery", och då fick jag betala kontant till ups-killen som kom med paketet till dörren. Han kunde inte växla kontanter så jag var tvungen att ha jämna pengar. Väntar på yttligare ett paket
från dem, som borde komma nästa vecka. Får se om det fungerar lika dant igen då...

Jaha, då fattar man noll igen. Verkar som vissa betalade innan leverans, andra kontant men anger inte i vilken valuta o några med bankkort... Jag som nyss var o tog ut svenska pengar för att kunna betala när det kommer. Helvete!

KRUSSE: Hur betalade du o vilken valuta?

Skulle fått mina grejer idag, men UPS levererar ju bara på dagtid.. Vanligt folk jobbar väl då?
Ändrade adressen till jobbet, men det känns ju lite bökigt.. Samt att de inte kunde ange någon tid för när de kör ut, endast någon gång under dagen. :mad:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT