Betalar ni tv-licens

Betalar ni tv-licens

• Antal röstningar
    0

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Betalar ert hushåll tv-licens?

Eftersom det är mycket snack om skenförsäkringar är då frågan om alla är lika ärliga vad gäller att betala tv-licensen!
Är ganska säker på att alla här har tv. De som inte behöver svara överhuvudtaget här är de som bor hos sina föräldrar!

Last edited:
Näh, jag har min TV skenlicensierad på min kanariefågel, det blev bara halva avgiften då.

Resultatet kan bli missvisande. Tv-avgiften betalas för det första per hushåll, men sen har inte alla nån tv-mottagare och är därmed inte avgiftsbelagda. Alternativen borde varit "ja", "nej" och "har ingen tv-mottagare" på frågan "är tv-avgiften betald för ditt hushåll?".

mb skrev:
Resultatet kan bli missvisande. Tv-avgiften betalas per hushåll. Alternativen borde varit "ja", "nej" och "har ingen tv-mottagare" på frågan "är tv-avgiften betalt för ditt hushåll?".
Det var därför jag skrev att folk som bor hos sina föräldrar inte behöver svara!
Att folk här inte skulle ha tv tror jag inte stämmer!
Att sen 2 st som bor ihop svarar här är bara bra, för då betalar de ihop eller så betalar ingen.
Vill att det ska vara klara svar. Antingen så betalar man eller så betalar man inte. Men jag kanske ska skriva, betalar ert hushåll tv-licens?

Jag har amatörlicens som bara gäller när jag ser på TV med andra licensierade tv-tittare, tittandet föranmäler jag till radiotjänst för annars så .......

sportarn skrev:
Det var därför jag skrev att folk som bor hos sina föräldrar inte behöver svara!
Så fungerar inte pollar här... nästan alla trycker på nåt alternativ för att få fram resultatet. Man bör ha nollalternativ för att få skapligt rättvisande bild.

Har förresten ingen tv själv, men gissade på att jag skulle svara "ja" eftersom jag har betalt avgift de gånger jag haft tv - alternativt att andra har betalt den de gånger jag har delat hushåll.

Ja, jag betalar...tänkte faktiskt inte på det när jag flyttade så när dom från radiotjänst ringde blev jag överraskad och kunde inte ljuga...så jag pröjsar för skiten

Tycker idén med tv-licens är helt sjuk. Vem fan vill betala för svts värdelösa kulturprogram, och hur många ser dom egentligen. Jag menar hur bra är mosaik och mosqito och va dom nu heter? Tycker man borde kunna välja bort svt och slippa betala till dom. Räcker inte pengarna som dom får in då, så får dom väl börja sända program som folk vill se. Varför ska dom få vara helt fria från konkurrens? Nu vill jag inte betala för dom kommersiella heller (förutom discovery, men den har jag tyvärr inte), eftersom jag inte sett på tv sen Oz slutade på 3:an. Om jag bara kunde så skulle jag nog välja att inte ha några kanaler alls, men jag vill fortfarande ha en tv eftersom jag vill kunna se på film. Tycker dom kan koda sina kanaler, så får dom som vill se betala. Som svar på frågan så betalar jag alltså inte, och tänker aldrig göra det heller.

TurboJugend skrev:
Tycker idén med tv-licens är helt sjuk. Vem fan vill betala för svts värdelösa kulturprogram, och hur många ser dom egentligen. Jag menar hur bra är mosaik och mosqito och va dom nu heter? Tycker man borde kunna välja bort svt och slippa betala till dom. Räcker inte pengarna som dom får in då, så får dom väl börja sända program som folk vill se. Varför ska dom få vara helt fria från konkurrens? Nu vill jag inte betala för dom kommersiella heller (förutom discovery, men den har jag tyvärr inte), eftersom jag inte sett på tv sen Oz slutade på 3:an. Om jag bara kunde så skulle jag nog välja att inte ha några kanaler alls, men jag vill fortfarande ha en tv eftersom jag vill kunna se på film. Tycker dom kan koda sina kanaler, så får dom som vill se betala. Som svar på frågan så betalar jag alltså inte, och tänker aldrig göra det heller.

Kodningen lär väl komma så fort man går över till digitaltv.
Man kan ha en tv, utan mottagare, för att se på video med, går att knipsa bort lite saker i tv'n. D.v.s enbart för markbundna sändningar som är det man måste betala licensen för, man kan fortfarande ta mot via satellit.

TurboJugend skrev:
Tycker idén med tv-licens är helt sjuk. Vem fan vill betala för svts värdelösa kulturprogram, och hur många ser dom egentligen.
Svt har i princip de enda kanalerna som jag tycker är sevärda. Tycker att kulturnyheterna, kobra, k special, musikbyrån, debatt, mediemagasinet, uppdrag granskning, mitt i naturen, vetenskapens värld, vetenskapsmagasinet, naturfilm osv. osv. är suveräna program :)

mb skrev:
Svt har i princip de enda kanalerna som jag tycker är sevärda. Tycker att kulturnyheterna, kobra, k special, musikbyrån, debatt, mediemagasinet, uppdrag granskning, mitt i naturen, vetenskapens värld, vetenskapsmagasinet, naturfilm osv. osv. är suveräna program :)

Ja, då förstår varför du betalade din licens. För mig har internet tagit över uppgiften att underhålla.

Last edited:
TurboJugend skrev:

Är du en av dom som aldrig såg Robinsson när det sändes på ettan ?

Äh jag betalar gladeligen tv-avgiften, få saker är så billigt som det.
Dessutom uppskattar jag emellanåt att se en bra film på tv som inte förstörs med reklam hela tiden.

tjockisbulle skrev:
Är du en av dom som aldrig såg Robinsson när det sändes på ettan ?

Äh jag betalar gladeligen tv-avgiften, få saker är så billigt som det.
Dessutom uppskattar jag emellanåt att se en bra film på tv som inte förstörs med reklam hela tiden.

Jepp, jag är en av dom. Vill man se en bra film utan reklam så går det ju att hyra eller köpa. Annars kan man gå den olagliga vägen och ladda ner. Men det är det väl ingen som gör va? :7peta

TurboJugend skrev:
Jepp, jag är en av dom. Vill man se en bra film utan reklam så går det ju att hyra eller köpa. Annars kan man gå den olagliga vägen och ladda ner. Men det är det väl ingen som gör va? :7peta

Jo jag tankar rätt friskt med filmer,
Men jag ser ändå film på tv om det är en bra. :7peta

Dessutom gillar jag nuvarande Toppform som går på ettan.
Nip/tuck var en av dom bättre serierna jag sett, den sändes på ettan också.

Det mesta är ju skit men det är det på alla kanaler. :gnissla

mb skrev:
Jo, mycket bra program!

tjockisbulle skrev:
....få saker är så billigt som det....

Skojar du? Com Hem Favoriter kostar 199/månad om jag inte missminner mig, och då har du ändå valt vad du ska se.

Oavsett vilket så är det en principfråga, jag vill inte bli påtvingad ett utbud som jag eventuellt kommer nyttja. Om de är så bra på svt kan de väl låta folk välja? Undrar hur länge SVT2 skulle klara sig... :hihi

Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande