betalar ni kyrkoskatt?

är ni med i kyrkan

• Antal röstningar
    0
Jag har aldrig varit med i svenska kyrkan öht! Jag är invandrare (iofs var det läääänge se'n, men ändå...) och vi är liksom inte med om vi inte själver väljer att ansluta oss. :)

I rena pengar sparar man väl knappt nånting alls. Va kan det bli för en medelinkomsttagare, typ 100 kr/månaden. Spela roll. Fast jag inte brukar gå dit så tycker jag ändå kyrkan ska finnas kvar, så en hundring kan jag ge dom.

Vem orkar är ju som sagt inte mycket pengar..

Och desutom nån stans ska man väll ligga när det är dags.. :fyllisar

Markus skrev:
Varför finns det inget alternativ som följer:

Jag betalar inte kyrkoskatt men jag tror på Jesus Kristus och Gud?

:va

Kallas för, "som man frågar, får man svar".... En vinklad fråga helt enkelt.

jookan skrev:
Vem orkar är ju som sagt inte mycket pengar..

Och desutom nån stans ska man väll ligga när det är dags.. :fyllisar

Även om du går ur kyrkan så dras en liiiiten del till gravplats iaf. Så det är lungt, du blir inte slängd på tippen för att du inte vill sponsra lyxlyor åt högt upsatta prällar...

Suomalainen skrev:
Även om du går ur kyrkan så dras en liiiiten del till gravplats iaf. Så det är lungt, du blir inte slängd på tippen för att du inte vill sponsra lyxlyor åt högt upsatta prällar...

Nej, det där ska jag skriva på något papper. Jag vill för allt i världen INTE bli begravd på kyrklig mark!

Ligga där i evigheters evighet och få höra dryga kommentarer från gud som inte finns...
Hur fan går det ihop?

Jag betalar inte kyrkoskatt längre, jag är inte döpt och inte konfirmerad.
Kan man gå ur svenska staten också?

Skrev ut mig när jag var 14 år, morsan har alltid sagt att jag får
välja precis vad jag vill tro på...

Det slutade med ett hembesök av dåvarande prästen
som försökte tillrättavisa mig.. :D
Satt väl i nån timme och lyssnade på hans predikan...

Vägra vurpa skrev:
Skrev ut mig när jag var 14 år, morsan har alltid sagt att jag får
välja precis vad jag vill tro på...

Det slutade med ett hembesök av dåvarande prästen
som försökte tillrättavisa mig.. :D
Satt väl i nån timme och lyssnade på hans predikan...
Seriöst?
Hembesök alltså! Där ser man.. Det berodde inte på att du vigt ditt liv till satan eller nåt annat lurt, och din mamma var lite orolig för dig eller nåt då?
En del fjortisar gör ju som bekant sådant för att hitta sig själva eller nåt....

Jag betalar fortfarande kyrkoskatt och det av ett skäl, utlands och sjömanskyrkan. Deras service är klart värt de kronor jag betalar i skatt enligt min mening.

Markus skrev:
Varför finns det inget alternativ som följer:

Jag betalar inte kyrkoskatt men jag tror på Jesus Kristus och Gud?

:va

jag skulle lägga till det men jag kom på att det vore ju dumt, finns det nån som tror på gud och inte betalar kyrkoskatt?

honkiie skrev:
jag skulle lägga till det men jag kom på att det vore ju dumt, finns det nån som tror på gud och inte betalar kyrkoskatt?

Kallas kanske för att trosmita, eller skentroende....

Hultan skrev:
Seriöst?
Hembesök alltså! Där ser man.. Det berodde inte på att du vigt ditt liv till satan eller nåt annat lurt, och din mamma var lite orolig för dig eller nåt då?
En del fjortisar gör ju som bekant sådant för att hitta sig själva eller nåt....

*Hihi* Nä faktiskt inte. Jag nöjde mig med att lyssna på
Iron maiden... :)

Skämt åsido, min familj och vänner visste att jag inte trodde
på kyrkans "ord" så dom tyckte det var rätt av mig.

Eftersom jag kände prästen privat så ville han snacka lite bara..

Har inte orkat/tänkt på att gå ur, trots att jag är ateist och mot kyrkan. Ska göra det en vacker dag.

Jag är kluven men kommer att fortsätta betala. Min mamma gick bort för tre år sen och all den hjälp man fick praktiskt och sen hur fint det blev på begravningen gör att det är värt de alla pengar jag betalat och betalar. Man tänker inte på sånt när man är 20 men när tiden går och man börjar förlora föräldrar eller bekanta så blir det annorlunda.

Var förresten överjäkligt "blå" (politiskt) på gymnasiet men nu inser man också att alla kanske inte klarar sig själv alla gånger. Är fortfarande liberal men mer ödmjuk och med större empati.

/Eder Leif "Smokerings" Andersson såhär på nattkröken :)

Vaffan!!! blir ju 2500:-, skulle suttit jävligt fint nu!!!

Och jag är för sent ute, får betala ett helt fucking år till......

BAJS på kyrkan!!!1

Back