Betala RSV?

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Jag ska betala in pengar till skatteverket. Har dålig koll på om det kallas rest- eller kvarskatt när man ska betala?
När är det man ska betala in pengarna? De som ska få tillbaka pengar börjar ju få det nu så jag antar att det snart är dags för oss andra att betala in?
Eftersom det är 1000 kronor direkt iförseningsavgift så vill jag vara på den säkra sidan.:näsblod

tigrro skrev:
2358609 Jag ska betala in pengar till skatteverket. Har dålig koll på om det kallas rest- eller kvarskatt när man ska betala?
När är det man ska betala in pengarna? De som ska få tillbaka pengar börjar ju få det nu så jag antar att det snart är dags för oss andra att betala in?
Eftersom det är 1000 kronor direkt iförseningsavgift så vill jag vara på den säkra sidan.:näsblod

Om du får ditt slutskattebesked i augusti ska pengarna vara inbetalda till skatteverket senast den 13 november.

SirDave skrev:
2358614 Om du får ditt slutskattebesked i augusti ska pengarna vara inbetalda till skatteverket senast den 13 november.
Jag har inte fått något slutskattebesked. Bara det första där man kan göra avdrag och ändra.
Bara att vänta på ett slutskattebesked då eller?
Finns det något speciellt nummer man kan ringa hos RSV eller någon speciell del på deras hemsida?

tigrro skrev:
2359268 Jag har inte fått något slutskattebesked. Bara det första där man kan göra avdrag och ändra.
Bara att vänta på ett slutskattebesked då eller?
Finns det något speciellt nummer man kan ringa hos RSV eller någon speciell del på deras hemsida?

Ja, du får nog vänta på det, men du får det antagligen i augusti (om du deklarerar som privatperson).

testa detta nr annars: Skatteupplysningen 0771-567 567

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...