Betala porrsida med kreditkort

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ehhhh, det är inte som det låter :gnissla

Nej men helt seriöst så är det inte det, dock är det väldigt märkligt förehavande av den sidan jag är ute efter.
Det är nämligen så här att jag tänkte regga mig på www.Fullreleases.com för ett konto att tanka hem torrents på (inga olagliga dock :rolleyes: )
Men när man ska betala så fick man välja att antingen köpa en "ebook" och sedan kopiera in betalningsinformationen i ett fält på Fullreleases.com.
Eller så fick man köpa sig en "3-days trial" på någon av 3 olika porrsidor, och sedan kopiera in informationen på Fullreleases.com. Detta skulle då gälla som betalning.
Nu sket jag i detta just då och mailade dem lite frågor angående detta men jag har inte fått något svar. Idag låg det ett nytt erbjudande i inboxen där det stog att jag skulle glömma att betala 4.95$ (som var det ordinare priset) och istället behövde jag bara pynta 1$, vilket ju är skitbra....

Men frågan är, törs man betala in till detta utan att bli blåst? 1 eller 5$ skiter jag i utan jag är mer orolig att de ska plocka kontot på pengar efter att de har snott mina uppgifter om kortet.
Men jag vill ju ha ett medlemsskap på denna sida för den verkar riktigt grym, såg reklamen på www.filelist.org dessutom som är hyffsat seriös sida.

Hur skulle ni ha gjort? Någon som känner sig manad att läsa faq:en och kolla vad som gäller?
Så här står det om betalningen där iaf: (http://www.fullreleases.com/faq.php)

"Q. Why do I have to join via an Adult site to get the best savings ?
A. Your privacy is very important to us, we would prefer to filter the payment through an adult site.

These adult sites are highly professional and use well known Credit Card processors like CCbill to process your payments. CCbill and other credit card processors assure that your payment are kept private.

Your credit card statement will simply display a numbered item as your purchase, there will be NO reference to your adult site purchase. Rest assured that this process is as safe as purchasing a pizza from your local restaurant."

om du vill kan jag se om jag har några invites kvar till torrentleech.org. Riktigt bra sida, snabb också. Det är dock viktigt att ladda upp lika mycket som man laddar ner annars åker man ut illa kvickt. PM:a vid intresse

"Q. Why do I have to join via an Adult site to get the best savings ?
A. Your privacy is very important to us, we would prefer to filter the payment through an adult site."

:lol

Finns det någon industri med sämre rykte än porrbranschen? Om det nu var så viktigt för dom att du skulle känna dig trygg borde dom gjort ett avtal med en bank eller annat att "filtrera sina betalningar genom".

Är något för bra för att vara sant är det oftast det, ett gammalt ordspråk som brukar vara bra att ta till sig. Pang bomb sänka från $5 till $1 tycker du låter JÄTTE bra, men du misstänker att det är phising pågång...lita till din gut feeling.

Nix pix, lämna cc-numret till en porrsite är tummen ned om du vill sova gott på kvällarna.

/SSB

Dee_cati skrev:
Men frågan är, törs man betala in till detta utan att bli blåst? 1 eller 5$ skiter jag i utan jag är mer orolig att de ska plocka kontot på pengar efter att de har snott mina uppgifter om kortet.
Men jag vill ju ha ett medlemsskap på denna sida för den verkar riktigt grym, såg reklamen på www.filelist.org dessutom som är hyffsat seriös sida.

Har du Föreningssparbanken kan du använda ett så kallat e-kort (andra banker har säkert liknande). läs mer här. http://www.fsb.se/sst/inf/out/infOutWww/0,2608,25428,00.html

Andyman_se skrev:
om du vill kan jag se om jag har några invites kvar till torrentleech.org. Riktigt bra sida, snabb också. Det är dock viktigt att ladda upp lika mycket som man laddar ner annars åker man ut illa kvickt. PM:a vid intresse

Då jag sitter med 8/0.8 så vill jag smita undan hela den här ratio-grejjen som funkar kasst för en annan som bara vill tanka. Jag betalar gärna för det jag tankar hem men inte när det är osäkert... Men skicka gärna en invites, tror inte jag har torrentleech.

SSB, det stämmer nog det där med gutfeeling.... Men jag prövar sirdaves tips, det borde vara lugna puckar!

SirDave, det tackar jag för! Då jag handlar rätt mycket över nätet så hade det varit eprfekt med detta tidigare om jag hade känt till det, men jag får börja nu helt enkelt! Laddar skiten med 5$ sen får de ta det om de känner för det :)

Dee_cati skrev:
Då jag sitter med 8/0.8 så vill jag smita undan hela den här ratio-grejjen som funkar kasst för en annan som bara vill tanka. Jag betalar gärna för det jag tankar hem men inte när det är osäkert... Men skicka gärna en invites, tror inte jag har torrentleech.

svårt? de e bara låta skiten stå på dygnet runt... :va

heimdal skrev:
svårt? de e bara låta skiten stå på dygnet runt... :va

Jo men säg att jag tankar hem kanske 10gb/dygn så blir det inte mycket upptankat på 24 timmar=kass ratio :(

Kan jag köpa mig fri så är det ju skitbra, slipper iaf hyra dyra filmer över disk.

Nu iaf så har jag fixat e-kort och betalat via det och det verkade fungera, nu ligger jag på en "kölista" där de väntar på att kolla över mina uppgifter.
Nu ska jag bara fundera ut hur man säger upp säg från porrsidan, efter 3 dagars trial-period så går det över automatiskt till "full membership" och då kostar det 39.95$/månad, något jag INTE vill betala.
Märkligt nog hittar jag inget om att säga upp skiten :3freak

Dee_cati skrev:
SSB, det stämmer nog det där med gutfeeling.... Men jag prövar sirdaves tips, det borde vara lugna puckar!
Japp, SirDaves tips var ju klockrent. Visste inte om att den tjänsten existerade.

Inte för att jag är orolig för att använda kortet på nätet, men försöker använda så kallat sunt förnuft. Med e-kort är det ju klart lättare att ta en chansning eftersom det inte finns något egentligt att förlora.

Dagens tips från SirDave! :tummenupp

/SSB

Det fungerade klockrent med e-kort iaf, ska använda det i fortsättningen så slipper man oroa sig över att nån "pirat" snor mitt bankkonto :(

Men sidan var inget vidare, det ska ju vara så jävla bra om man läser deras rescensioner etc men det var väl lite sådär. Det finns massvis med skit men det går inte fort att tanka, är uppe i max 200kb/s som mest på en filmjävel :mad:

Jag har enbart Swebits konto, funkar dock najs. Har också kass upload men jag laddade upp lite över 100gb på Dreamhack så jag fick en skön buffert där.

Dee_cati skrev:
Det fungerade klockrent med e-kort iaf, ska använda det i fortsättningen så slipper man oroa sig över att nån "pirat" snor mitt bankkonto :(

Men sidan var inget vidare, det ska ju vara så jävla bra om man läser deras rescensioner etc men det var väl lite sådär. Det finns massvis med skit men det går inte fort att tanka, är uppe i max 200kb/s som mest på en filmjävel :mad:

Wao..
200kb/s är snabbt för mig som sitter på 1mb.
Jag peakar 160kb/s.

Svanen skrev:
Jag har enbart Swebits konto, funkar dock najs. Har också kass upload men jag laddade upp lite över 100gb på Dreamhack så jag fick en skön buffert där.

Wao..
200kb/s är snabbt för mig som sitter på 1mb.
Jag peakar 160kb/s.

Jo har man den fördelen att tanka på DH så är det en annan femma :) Har tankat upp ca 3TB på mitt filelist-konto som jag fick av polaren, han hade en server gömd på chalmers och lånade lite bandbredd :D
160kb/s kan nog stämma, jag peakar runt 1-1,2 på mitt 8mbit men oftast ligger det runt 800kb/s totalt på download när jag tankar många filer på en gång.

Dee_cati skrev:

Konsigt att du får dålig hastighet om det inte är ett krav att du måste seeda! :va

kan ju inte ha varit nån större överraskning!

Klabbe85 skrev:
Konsigt att du får dålig hastighet om det inte är ett krav att du måste seeda! :va

kan ju inte ha varit nån större överraskning!

På en del finns det trots allt ett 30-tal "peers" men bara en leecher (jag) men ändå segar det. Brukar inte vara så på de andra siterna jag håller till på, där får jag bara väntetid på att tanka hem men själva tankningen går ju fort.
Men skitsamma, 1$ var det redan värt då jag snart har fått hem prison.break.season1.swesub.dvdr :banana

Hum, okej!
Vad i hela fridens fröjd håller du på med?
Nej, nej, nej! Du ska inte Betala för de här...

Jag tror INTE det finns mer roligt att hämta på den sidan än vad det finns på någon annan torrent sida. Tvärt om.
Så här är det:
Swebits.org (Alla svenska DVD releser, finns inte det du vill ha gör du en request och du kommer garanterat att få det du vill ha.)
BitMeTv.org (ALLA amerkanska serier finns att ladda hem, ex: That 70's show, Prison Break, Lost, Friends, Grays Anatomy bla bla bla, de finns en del serier)
TorrentLeech (Många spel vet jag...)

FileList.org är du tydligen redan reggad på verkar det som? Den är väl bra? vad får dig å tro att betal sidan är bättre? ne ne ne, det är bluff!

Jag ska lära dig en sak. FileList.org skiter totalt i vad http://www.fullreleases.com/ är för en sida, om den är seriös eller inte!?! Det FileList.org bryr sig om är att de får pengar av dem, och de får det endast varje gång någon reggar sig på den sidan genom att de klickat sig fram dit från filelist.org.

Varken hastigheter eller utbud kan vara särskilt stort på sidan du pratar om, vem skulle betala för att komma åt torrents? VEM?
Om du betalar på sidan så slipper du seeda eller? Jahopp, va nice, då slipper Alla det, ännu bättre, då gör ingen det, va braa, vet du hur lång tid det tar att ladda hem saker då? De blir som ThePirateBay.org... Blä!

det var mina fem cent, eller nåt! :3freak

// Peter

Dee_cati skrev:
Men frågan är, törs man betala in till detta utan att bli blåst?
Ja jävlar, pröjsa för torrents, det går ju emot hela grundtanken. Till en så löjligt uppenbar scamsida till på köpet. Pröjsa eller pröjsa inte, du är blåst oavsett vad du gör.... :rolleyes:

Dee_cati skrev:
Nu ska jag bara fundera ut hur man säger upp säg från porrsidan, efter 3 dagars trial-period så går det över automatiskt till "full membership" och då kostar det 39.95$/månad, något jag INTE vill betala.
Märkligt nog hittar jag inget om att säga upp skiten :3freak

Jag har ingen erfarenhet av detta utan råkar bara veta hur man gör :rolleyes: .

Du bör ju ha fått ett mail med användarnamn och lösen. I mailet borde det också stå vilket företag som har hand om din betalning. Gå in på deras hemsida och välj cancel membership eller nåt liknande, sen e det bara att fylla i användarnamn och lösen så e det klart.

Lycka till :)

pogo skrev:
Hum, okej!
Vad i hela fridens fröjd håller du på med?
Nej, nej, nej! Du ska inte Betala för de här...

det var mina fem cent, eller nåt! :3freak

// Peter

Men snälla nån, det rörde sig om 5$ som blev till 1$ och jag tycker redan att jag har tjänat in dem genom att ha tankat hem prison-break med swesub samt V for Vendetta. Men visst, man ska inte behöva betala mer än i onödan för det. (du donerar inget heller till de bra sidorna antar jag?)
Men grejjen är ju den att jag får aldrig tillräckligt bra ratio på några av de bra sidorna (swebits kan jag inte ens regga mig på) tack vare min sunkiga uppkoppling.
På sidan fanns det skitmycket grejjer men som sagt så var hastigheten lite sisådär :3freak

sgtpepper, den funkade ju så helt scam var det ju inte. Och igen, 1$!!!! Det är mindre än vad du ger till den stackars rumänen som står och spelar dragspel utanför Åhlens!

Pinky, jag såg det sedan EFTER att jag skickade ett mail där jag bad dem säga upp abonnemanget vilket fungerade klockrent. Man kunde ju inte ens kolla på snuskbilder med det där "3-days trial", jag trodde tanken var att man skulle få full åtkomst i 3 dagar men inte då :(

Dee_cati skrev:
Men snälla nån, det rörde sig om 5$ som blev till 1$ och jag tycker redan att jag har tjänat in dem genom att ha tankat hem prison-break med swesub samt V for Vendetta. Men visst, man ska inte behöva betala mer än i onödan för det. (du donerar inget heller till de bra sidorna antar jag?)
Men grejjen är ju den att jag får aldrig tillräckligt bra ratio på några av de bra sidorna (swebits kan jag inte ens regga mig på) tack vare min sunkiga uppkoppling.
På sidan fanns det skitmycket grejjer men som sagt så var hastigheten lite sisådär :3freak
Nej, du har väl rätt, det gällde inte så mycket pengar, men jag skulle aldrig våga lita på en sån sida. Men iofs, du använde ju Ekort den här gången så det var ju i princip riksfritt.
Ne, jag donerar inget till de bra sidorna! :hihi Tanken har dock funnits och i så fall ska swebits få lite cash! :)

Mvh // Peter

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...