Betala även när man sitter bakpå.

• Thread starter Thread starter 47
  • Start date Start date

47

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
StreetTriple R -10
hepp.

Hur är "ordningen" på de olika körskolorna i landet, får man _alltid_ betala fullt pris även för den delen av lektionen som man "bara" är passagerare på lärarens hoj?

Har märkt att det är lite olika, och valde tyvärr "fel" skola vilket nu gjort kortet rätt mycket dyrare...

(det här är alltså aktuellt i de fall där man kör trafik, en lärare och två elever)

/47

(sökt men inte funnit ngn bra tråd om ämnet)

47 skrev:
2197490 hepp.

Hur är "ordningen" på de olika körskolorna i landet, får man _alltid_ betala fullt pris även för den delen av lektionen som man "bara" är passagerare på lärarens hoj?

Har märkt att det är lite olika, och valde tyvärr "fel" skola vilket nu gjort kortet rätt mycket dyrare...

(det här är alltså aktuellt i de fall där man kör trafik, en lärare och två elever)

/47

Verkar skumt att behöva betala om du bara sitter som passagerare.
Det skulle jag ALDRIG göra, bara att byta körskola om det är så.

47 skrev:
2197490 hepp.

/47

Du skulle ha tagit en Intensivkurs i Hallstahammar på Körkorts Akuten Tel. 0220-511 11 så hade du kommit billigt undan... Magnus som är lärare där är en klippa på att lära ut och så har dom kanon bra priser på körning och teorien....

Man ska väl inte behöva betala för man åker med som passagerare, jag skulle då aldrig göra det iallafall.

Last edited:
Jag hade bara ett tillfälle som jag fick "åka med", då betalade jag för en dubbellektion och fick köra lite över en timme - en dubbellektion motsvarar annars 2x55 min. Vi var ute i omkring tre timmar och där vi körde var där uppkörningarna brukar gå och vi skulle bara lära oss omgivningarna och se hur det ser ut i området. Annars bokade min körlärare aldrig in två elever samtidigt.

vafan!

ok, jag är blåst...

Nåja det är bara pengar, och lärarna är kanon!

suck...

Last edited:
47 skrev:
2197508 vafan!

ok, jag är blåst...

suck..

fan va less jag blir, som om det inte var dyrt nog redan innan...

Snacka med körskolan och säg vad du tycker, hota med att byta skola också. Säg även att du vill ha pengarna tillbaka annars anmäler du dem till Allmänna Reklamationsnämden alt. Sveriges Trafikskolors Förbund.

Vad är meningen med att åka med? Du ska väl lära dig köra motorcykel?

Min lärare tar även betalt för den lektionstiden som vi inte sitter på hojjen.... ;) Han brukar säga att det är nödvändiga förberedelser inför körningen och ingår i utbildningen, men jag vet inte...
Iof privatlärare och ingen körskola jag har med att göra men ändå... :7peta

47 skrev:
2197517 nog lite sent nu tyvärr...

får väl mest avråda andra antar jag, så fler slipper råka ut för samma sak.

/47

Det är aldrig försent att anmäla! :tummenupp

Det är också ett steg i att hjälpa andra från att råka ut för samma sak.

Så var det på Jarla trafikskola, betala för dubbellektion även fast man satt bakpå ena timmen av lektionen. Ingick i utbildningen att sitta bakpå så man lär sig hur läraren kör eller nåt, j..vla utsugare :mad:

Kia skrev:
2197522 Min lärare tar även betalt för den lektionstiden som vi inte sitter på hojjen.... ;) Han brukar säga att det är nödvändiga förberedelser inför körningen och ingår i utbildningen, men jag vet inte...
Iof privatlärare och ingen körskola jag har med att göra men ändå... :7peta

Är det mentala förberedelser han måste göra för att orka med dig i trafiken? Eller? :hihi

47 skrev:
2197543 jajo, så är det ju...

men den tiden man sitter bakpå när man väl är ute i trafik är det som "retar" mig lite..

/47

Tycker iof om att sitta bakom läraren och passa på att få klämma lite utan att det verkar konstigt.... ;) :banana

imaster skrev:
2197562 Är det mentala förberedelser han måste göra för att orka med dig i trafiken? Eller? :hihi

Jag vet inte varför vi har så många förberedelse lektioner.... Kanske är så att jag är lite trög som elev? ;) Får ta och fråga honom nån gång... han brukar glida runt härinne på sporthoj... :lol :lol

mankan skrev:
2197572 Du kan få åka med mig! Jag kommer inte tycka att någonting är konstigt :D (saknar en smiley för snuskhummer...)

Men måste jag betala dig åxå?? Börjar ju bli fattig här på alla sitta-bakpå-och-klämma-på-läraren-lektioner.... ;)

Kia skrev:
2197582 Men måste jag betala dig åxå?? Börjar ju bli fattig här på alla sitta-bakpå-och-klämma-på-läraren-lektioner.... ;)

Nej då, klämmer du bara på rätt ställe så är det gratis :D

Sorry, kunde inte hålla mig. Jag VET att det var barnsligt sagt :tungan

Dessvärre har jag inte haft A-behörighet länge nog för att vara handledare så det gick åt fanders i alla fall, men OM jag hade haft det hade du fått hjälp alldeles gratis! Bra va :)

mankan skrev:
2197589 Nej då, klämmer du bara på rätt ställe så är det gratis :D

Sorry, kunde inte hålla mig. Jag VET att det var barnsligt sagt :tungan

Dessvärre har jag inte haft A-behörighet länge nog för att vara handledare så det gick åt fanders i alla fall, men OM jag hade haft det hade du fått hjälp alldeles gratis! Bra va :)

:lol :lol Synd där... Men det är ju tanken som räknas så jag :Bugar för erbjudandet om gratis hjälp... ;)

hmmm, finns det NÅGON mer skola som låter eleverna betala för "bakåkeriet"????
jisus, annars är jag ju tvärblåst... dumma mig.

Lite småkul e de...
Föresten låter körskolorna er tvätta deras bilar med, som en del av utbildningen..

Min lärare körde mig första gången till konbanan(innan han visste att jag kunde köra eller inte) o de förstår jag.
Men aldrig att jag skulle gått med på att han skulle köra en hel lektion

(tror det tog max 10min till banan o sen fick jag köra med honom bakpå hem

Vad menar du med att åka bakpå? en hel lektion för att det inte finns nån hoj till dig eller enstaka bitar av vägen för att han ska visa dig nått??

Det är ju inte konstigt att man får åka bakpå i partier du missat nått för att han ska visa men du ska ju inte sitta där en hel lektion och betala för det tycker jag! satt inte mer än 10 - 15 min bakpå totalt under utbildningen och då va det för at t ex visa hur man kör i en kurva med grus eller visa hur sakta man kan köra i konbanan mm men då parkera han sin hoj så länge så det va ju inte pga brist på hoj!

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra