Beta Ark 2002 LC - Startar endast med täppt insug - HJÄLP

toxicstone

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2009
Ort
staffanstorp
Hoj
2005 Lifan-30
Har en Beta Ark 02 LC, skulle stänga av den för att öppna sadeln max 1 min senare så skulle jag starta den men den ville helt enkelt inte.

Låter man den stå några tim eller en dag så vill den igång men dör direkt.

Nu efter ett tag så prövade jag med en bit ifrån en bil tvättsvamp och tryckte in i insuget på förgasaren, då vill den igång sedan får jag justera lite så den får mer luft och då går den bra på tomgång och gasning "men" får den för mycket luft dör den, kan inte låta insuget stå fritt. Notera med att den spottar ut lite bensin hela tiden på tomgång när jag tog ut svampen innan den dör.

Vad kan det då bero på?

Förra ägaren fick bara igång den på tomgång sen dog den vid gaspådrag men då hade han fixat det sedan = munstycket som var problemet.

Vad är det nu? något med förgasaren, problemet är luften men vad gör så den får för mycket

Någon som vet?

Har rensat förgasaren så gott jag kunnat.


Ska försöka länka video imorgon om jag får igång kameran, prövat massor och lagt ner nästan 2000kr på det, haft den i 5 dagar och kört 2 dagar, köpte den för 7000kr så tråkigt när den bara står.


jättetacksam för hjälp, alla andra mopedforum är där ingen som verkar kunna något om mopeder och förgasare.
 
Gör rent förgasaren!
Kolla att flottörnålen tätar i sitt säte!
Kolla ev läckage runt insug.
Om man täpper igen insuget eller luftfiltret så ger man motorn automatiskt mer bensin.
Som att köra med choken i.
 
Gör rent förgasaren!
Kolla att flottörnålen tätar i sitt säte!
Kolla ev läckage runt insug.
Om man täpper igen insuget eller luftfiltret så ger man motorn automatiskt mer bensin.
Som att köra med choken i.

Tackar :) ska direkt pröva med att täppa, men täpper jag är det då nålen som är boven eller? :P eller chocken alltså

mvh
 
Spricka i bränsleslangen så den drar med sig luft den vägen också?

Kom hem sent idag ifrån marknaden i trelleborg, så ska kolla imorgon :)

Men skulle den då inte läcka bensin?

Det kan inte vara membranet som gör det?

kan ju nog inte vara chocken, för har den fastnat så borde den gå bra när den väl blir varm ju även om den inte går igång normalt vid kallstart, kanske är något som gör så den får luft än den ska ha.

återkommer imorgon :) tackar för svar
 
Den kanske får för lite bensin, soppa pump, eller igensandat bränslefilter?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top