Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag fÄr ocksÄ den kÀnslan. Som fritidshoj, med sin högre fjÀdring och offroad-orientering, behöver den ocksÄ ha ett högt monterat avgasrör, annars kan jag lika gÀrna köra gathoj.VÀldigt lite pÄ hojen verkar sÀrskilt genomtÀnkt. Kanske inte spetskompetensen hos billiga producenter i Kina?
Med vÀnlig hÀlsning,
MÄnga har ju avgaset under. T7 tex. Som ingen verkar klaga pÄ.Jag fÄr ocksÄ den kÀnslan. Som fritidshoj, med sin högre fjÀdring och offroad-orientering, behöver den ocksÄ ha ett högt monterat avgasrör, annars kan jag lika gÀrna köra gathoj.
Den italienska designen som ram och plaster har jag inte lagt sÄ mycket uppmÀrksamhet pÄ, förrÀn nu.
MÄnga har ju avgaset under. T7 tex. Som ingen verkar klaga pÄ.
Ja, .. lite mÀrkligt faktiskt. Det mÄste vÀl bero pÄ att ingen Ànnu bottnat med fjÀdringen. Jag har aldrig sett en T7a i riktig terrÀng, bara en fantasifull uppvisning av Pol Tarres med sin aningens moddade variant.MÄnga har ju avgaset under. T7 tex. Som ingen verkar klaga pÄ.
Titta pÄ ramens avslut i nederkant, slarvigt svetsade brickor bara med glipor runtom. Sidostödets infÀstning ser ut att vara lÀgsta punkten pÄ vÀnster sida. Oljekylaren sitter i princip oskyddat som första kontakt med allt som kan hamna bakom framhjulet inklusive allt stensprut. LjuddÀmparen under motorn Àr helt oskyddad och sticker ut ordentligt. Osv osv.
T700 har bevisat sin duglighet med tiotusentals hojar varav mÄnga körts mycket offroad. Har dessutom markfrigÄng och hasplÄt. Och har visat sig fungera i lÀngden (och Àr en Yamaha med allt vad det innebÀr).
Sedan Ă€r det skitsvĂ„rt att utifrĂ„n bilder avgöra hur bra/dĂ„lig en hoj Ă€r. Men ank-testet brukar fungera. Du vet if i looks like duck, sounds like a duck and walks like duck - itâs probably a duck.
Med vÀnlig hÀlsning,
Ja, .. lite mÀrkligt faktiskt. Det mÄste vÀl bero pÄ att ingen Ànnu bottnat med fjÀdringen. Jag har aldrig sett en T7a i riktig terrÀng, bara en fantasifull uppvisning av Pol Tarres med sin aningens moddade variant.
Det finns en kille i krokarna dÀr jag bor som har en T7 och anvÀnder den ordentligt. Tror han har skrivit hÀr inne ocksÄ och han har nÄgon sida fb. Tror bike och nÄgra andra tidningar brukar skriva.Ja, .. lite mÀrkligt faktiskt. Det mÄste vÀl bero pÄ att ingen Ànnu bottnat med fjÀdringen. Jag har aldrig sett en T7a i riktig terrÀng, bara en fantasifull uppvisning av Pol Tarres med sin aningens moddade variant.
Vet vi det?110 för sukkan Àr ett fynd jÀmfört med betan. Det Àr ju kinaskit rakt igenom.
Tror inte betan ens Àr tÀnkt att fungera som en offroad. Det Àr mer en stadsmoppe med offroad-look. FjÀdringen Àr ju mer budget Àn crf300l, tex.Vet vi det?
Jag har inte kört nÄgon dera, och bara torrklÀmt pÄ Suckan.
Den som Àr ett fynd i sÄ fall Àr vÀl Hondan, 300L, som kÀndes dyr nÀr den kom, men idag ligger nÀra denna i pris. Och den har ju liknande recensioner som denna, fungerar ok i lÀgre hastighet, men ingenting att bomba med, lite gathoj med stora hjul. DÀremot för mig sÄ har den för lite effekt, söder om 30hk blir nog lite knapert.
Det Àr klart, levererar Suckan Enduro-prestanda med regplÄt och lÀngre serviceintervall, sÄ Àr den ju vÀrd ett 50% premium, men jag Àr lite rÀdd att den fortfarande hamnar i "OK i makligt tempo"-kategorin.
Dessutom sÄ ligger den ruggigt nÀra 690 Àven innan KTM's konkurscirkus. Och, Àven om jag hellre vill ha 400'an för just Mina behov, sÄ kÀnns det lite orimligt.
JodÄ. Förra helgen bottnade vi fjÀdringen pÄ minst en T7 och dammade i underredet sÄ hÄrt att föraren i frÄga vÀlte. Men den hade en stadig bukplÄt. Annars hade det nog slutat illa.Ja, .. lite mÀrkligt faktiskt. Det mÄste vÀl bero pÄ att ingen Ànnu bottnat med fjÀdringen. Jag har aldrig sett en T7a i riktig terrÀng, bara en fantasifull uppvisning av Pol Tarres med sin aningens moddade variant.
KÀlla mannen! KÀlla!Tror inte betan ens Àr tÀnkt att fungera som en offroad. Det Àr mer en stadsmoppe med offroad-look. FjÀdringen Àr ju mer budget Àn crf300l, tex.
LÀste nÄt test av gamla modellen med suzukimotor. Bara motorn var bra, resten var skit. Typ.
Och nu har den fÄtt kinamotor.
JodÄ. Förra helgen bottnade vi fjÀdringen pÄ minst en T7 och dammade i underredet sÄ hÄrt att föraren i frÄga vÀlte. Men den hade en stadig bukplÄt. Annars hade det nog slutat illa.
Och pÄ tal om skydd sÄ vÀlte brorsans tjej, i promenadfart, med sin 701 som har bukplÄt men det hjÀlpte ÀndÄ inte dÄ motorn sticker ut lite pÄ sidan och vips sÄ rann det olja ur den. Okay för en KTM - skrÀp pÄ ett mÀrke som inte Àr lika accepterat?
Varför skulle man vilja ha en 258 till "riktig terrĂ€ng"?âRiktig terrĂ€ngâ - dĂ€r kör man 258 eller fyrhjuling. Finns nĂ„got som liknar vĂ€g eller markerad som sĂ„dan pĂ„ kartan dĂ„ funkar T700 liksom andra Ă€ventyrshojar alldeles utmĂ€rkt nĂ€r föraren vĂ€l vant sig vid hojen.
Alla "veck" ger en försvagning pÄ röret sÄ man mÄste ta till lite extra i dimension för att kompensera för det. Kanter tenderar att vilja spricka sÄ runda former Àr att föredra.Nu blev jag nyfiken pÄ det hÀr med rörböjar. Blir böjen av sÀmre hÄllfasthet nÀr man böjer den sÄdÀr osnyggt eller Àr det bara estetiskt?
Eller tappar den viss styrka med graden av böj?
NÄgon kunnig fyll in! Jag vill veta. Man ser ju det pÄ olika hÄll. Inte bara pÄ just den hÀr hojen.
Tack! Kollade pÄ min KTM och "billiga" Kawa 230 jag har och dÀr verkar inte finnas ett veckigt rör att finna. SÄ dÄ undrar jag om det Àr en frÄga om kostnader eller vad problemet Àr. Om inget att annat sÄ ser ju en snygg böj just snygg ut.Alla "veck" ger en försvagning pÄ röret sÄ man mÄste ta till lite extra i dimension för att kompensera för det. Kanter tenderar att vilja spricka sÄ runda former Àr att föredra.
FrÄgan Àr om man behöver styrkan av en perfekt böj eller om det Àr tillrÀckligt bra ÀndÄ.
Dom dÀr 701 Àr vÀl typ samma som Gasgas och KTMs motsvarigheter i liknande cc? Dessa hojar Àr inga riktiga offroadhojar, mest för gruslek och lÄngturer pÄ grus och lervÀgar. Inget att leka med i tuffare miljö dÀr man kan slÄ sig, och hojen. Var det inte dom som ocksÄ hade problem med den dÀr kammen inne i motorn, som inte fick tillrÀckligt med smörj?pÄ tal om skydd sÄ vÀlte brorsans tjej, i promenadfart, med sin 701 som har bukplÄt men det hjÀlpte ÀndÄ inte dÄ motorn sticker ut lite pÄ sidan och vips sÄ rann det olja ur den.
![]() |
Ăppet hus pĂ„ Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |
![]() |
Full fart pÄ Bike TrollhÀttan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |