Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Alltså, jag tror att handlaren 'öppnar' hojen åt dig när du köpt den. För den kommer säkert ganska igenkorkad från fabriken för att möta dom orimliga miljökraven. Eftersom den ju är 350cc så borde den då få mer kraft.Det blev lite klumpigare cykel till mig.
Brorsan hade en 450 exc som han sålde och köpte en 690 för att få en lugnare hoj...Alltså, jag tror att handlaren 'öppnar' hojen åt dig när du köpt den. För den kommer säkert ganska igenkorkad från fabriken för att möta dom orimliga miljökraven. Eftersom den ju är 350cc så borde den då få mer kraft.
Sen undrar jag också vilka hojar du jämför med. Vad kör du tillvardags? Vad gillar du för rull?
Och har du provat en KTM 450 EXC-F? Jag är nyfiken på vad du skulle tycka om draget i den. För mig är den alldeles för häftig och stark, men så är jag också en slags feg landkrabba med överdriven respekt för starkt maskineri. Jag tycker dom flesta hojar över 350cc är för starka för mig.
Ja, en lugnare hoj helt enkelt. Jag vill gärna ha en hoj med kraft, men inte för tung i vikten så att jag kan lyfta den lite när jag ska ha in den i lägenheten. Jag har ju lärt mig köra mina endurohojar på ett milt sätt, dock ligger nervositeten där hela tiden "Vad händer om jag hostar .."utan att behöva röra en Honda CRF300
Jag kör KTM 1290 Super adventure i vanliga fall. I och med att jag inte är så duktig på att köra så kompenserar jag med motoreffekt.Alltså, jag tror att handlaren 'öppnar' hojen åt dig när du köpt den. För den kommer säkert ganska igenkorkad från fabriken för att möta dom orimliga miljökraven. Eftersom den ju är 350cc så borde den då få mer kraft.
Sen undrar jag också vilka hojar du jämför med. Vad kör du tillvardags? Vad gillar du för rull?
Och har du provat en KTM 450 EXC-F? Jag är nyfiken på vad du skulle tycka om draget i den. För mig är den alldeles för häftig och stark, men så är jag också en slags feg landkrabba med överdriven respekt för starkt maskineri. Jag tycker dom flesta hojar över 350cc är för starka för mig.
Det är ju The GOAT!Ja, en lugnare hoj helt enkelt. Jag vill gärna ha en hoj med kraft, men inte för tung i vikten så att jag kan lyfta den lite när jag ska ha in den i lägenheten. Jag har ju lärt mig köra mina endurohojar på ett milt sätt, dock ligger nervositeten där hela tiden "Vad händer om jag hostar .."
Det har tydligen med kompressionen att göra, en motor med hög kompression ger mer effekt på bekostnad av slitage av interna komponenter.
Egentligen borde jag bara behålla min KLX230 och vara nöjd![]()
Jag hade missat att avgassystemet var så omfattande undertill. Verkar inte så jättebra... Man har ju ställt de flesta off-road hojar på ramen/buken.
Bara motorn är kines. Eller thailändsk. Nåt av det var det.Väldigt lite på hojen verkar särskilt genomtänkt. Kanske inte spetskompetensen hos billiga producenter i Kina?
Med vänlig hälsning,
Jodå. Dom finns begagnade. Fast inte i Sverige. Som skrivet innan. Vi tycker inte om små hojar.Angående motorn så vill jag minnas att det är en loncin.
Måste säga att jag är lite lockad av Alpen, skulle vilja komplettera gathojen med en grushoj ~400 kubik, av praktiska skäl behöver den vara landsvägsreggad.
Både vikten och effekten landar ungefär var jag vill ha den, och den ser ju lite funky ut på något sätt.
Och jämfört med Suzukis fylleprissättning på nya DR-Z så är den ju någorlunda rimligt prissatt. Även om den ska vara billigare än Suckan med sin Kinesmotor så är det betydligt rimligare som andrahoj / kasta i spenaten.
Men, man får fortfarande mycket på begagnatmarknaden, så det lutar nog ditåt för mig. Tyvärr så lär det inte finnas något överflöd av 5 år gamla av dessa 2030 heller. :/
Bara motorn är kines. Eller thailändsk. Nåt av det var det.
Vad är det som inte är genomtänkt? Den har funnits i 25 år. Fast inte i Sverige då vi vill ha stora hojar mest
110 för sukkan är ett fynd jämfört med betan. Det är ju kinaskit rakt igenom.Angående motorn så vill jag minnas att det är en loncin.
Måste säga att jag är lite lockad av Alpen, skulle vilja komplettera gathojen med en grushoj ~400 kubik, av praktiska skäl behöver den vara landsvägsreggad.
Både vikten och effekten landar ungefär var jag vill ha den, och den ser ju lite funky ut på något sätt.
Och jämfört med Suzukis fylleprissättning på nya DR-Z så är den ju någorlunda rimligt prissatt. Även om den ska vara billigare än Suckan med sin Kinesmotor så är det betydligt rimligare som andrahoj / kasta i spenaten.
Men, man får fortfarande mycket på begagnatmarknaden, så det lutar nog ditåt för mig. Tyvärr så lär det inte finnas något överflöd av 5 år gamla av dessa 2030 heller. :/
Ja fy fan vilka idioter som lägger avgassystem och komponenter på det viset.Placeringen av alla komponenter är väl rätt uppenbart. Avgassystem. Oljekylare. Vattenpump. Dragning av slang till frambroms. Osv.
Sedan tycker iaf jag att ramen ser lite tveksam ut. Böjveck och svetsar som…hmmm
![]()
Med vänlig hälsning,
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |