Studierna är snart till enda och man får 2 härliga månader av frihet.
Trevligt tänker man tills plånboken är alldeles tom
Sommarjobb!
Redan i mars var jag ute på det företag där jag brukar sommarjobba och pratade med dem. Inga problem var det där de skulle bara se vad jag skulle få för arbetsuppgifter eftersom jag hade rätt så mycket erfarenhet av företaget.
Trevligt tänkte jag och ringde och kom tillbaka efter 2 veckor (avtalad tid).
Då var det inte klart p.g.a. ändringar i företaget (chefsbyte). Så jag skulle återkomma om 1 månad. Tarvligt tyckte jag, men eftersom jag känner han jag pratade med (lagerchef) rätt så väl så tyckte jag inte att det var några större problem.
I mitten av april dyker jag upp som tomten på julafton
och möter en velig lagerchef som nu mera tvekar och säger att han skulle se om det blev något jobb.Gick ut till en god vän som också jobbar på företaget, pratade med honom om hur det stod till egentligen, tydligen så hade VDns son halkat in på ett bananskal och diskussioner pågick hurvida han skulle få min platts.
Jag återkom efter 3veckor då allting skulle vara klart och fick det i ansiktet att här får du inte jobba. Motivationen var nä juste det fanns ingen.
Killen som fått mitt jobb hade inte arbetat inom företaget tidigare och kände inte heller personalen, även jämnårig.
Tidigare sommar hade jag blivit erbjuden fast jobb, men tyckte att studierna var viktigare.När man då återkommer för att hjälpa till och har blivit lovat jobb föregående sommar (muntligt) så var det inget värt. Även fast jag vet hur slipstenen ska dras så spelade det ingen roll.
Behövde skriva av mig lite, både arg o ledsen
Självklart borde jag dubbelgarderat mig
men nu får man bita i det sura äpplet o vara utan pengar denna sommar
Inga fler "muntliga" överenskommelser för min del!
Trevligt tänker man tills plånboken är alldeles tom
Sommarjobb!
Redan i mars var jag ute på det företag där jag brukar sommarjobba och pratade med dem. Inga problem var det där de skulle bara se vad jag skulle få för arbetsuppgifter eftersom jag hade rätt så mycket erfarenhet av företaget.
Trevligt tänkte jag och ringde och kom tillbaka efter 2 veckor (avtalad tid).
Då var det inte klart p.g.a. ändringar i företaget (chefsbyte). Så jag skulle återkomma om 1 månad. Tarvligt tyckte jag, men eftersom jag känner han jag pratade med (lagerchef) rätt så väl så tyckte jag inte att det var några större problem.
I mitten av april dyker jag upp som tomten på julafton
och möter en velig lagerchef som nu mera tvekar och säger att han skulle se om det blev något jobb.Gick ut till en god vän som också jobbar på företaget, pratade med honom om hur det stod till egentligen, tydligen så hade VDns son halkat in på ett bananskal och diskussioner pågick hurvida han skulle få min platts.Jag återkom efter 3veckor då allting skulle vara klart och fick det i ansiktet att här får du inte jobba. Motivationen var nä juste det fanns ingen.
Killen som fått mitt jobb hade inte arbetat inom företaget tidigare och kände inte heller personalen, även jämnårig.
Tidigare sommar hade jag blivit erbjuden fast jobb, men tyckte att studierna var viktigare.När man då återkommer för att hjälpa till och har blivit lovat jobb föregående sommar (muntligt) så var det inget värt. Även fast jag vet hur slipstenen ska dras så spelade det ingen roll.
Behövde skriva av mig lite, både arg o ledsen
Självklart borde jag dubbelgarderat mig
men nu får man bita i det sura äpplet o vara utan pengar denna sommar
Inga fler "muntliga" överenskommelser för min del!