Besviken på mchandlaren...

Fair enough. Så länge man lär av sina misstag så.

Förstärker dock bara min uppfattning om att någon kurs i konsumenträtt borde ingå i gymnasieutbildningen.

Det ingår i högstadiet, så pass bra att jag har övertagit häftet av min dotter.
 
I såna lägen ska man verkligen inte ta det personligt. Det är då man tar reda på nr till chefen och berättar som det är. Då brukar det hända grejer illa kvickt.


Hans chef är strået värre, men annars är det en bra idé :tummenupp . Ska faktiskt ta tillfälelt i akt och ringa just nu till en "Chef", får se ifall rådet ditt är bra eller ej :fyllisar
 
Känn på den här som en bekant nyss fick när han mejlade och ställde frågor:

Hej min feta vän.

Har du inget bättre för dig än leka köpare och uppehålla en säljare som jobbar på provision. Seriös är man om man lämnar sitt telefonnummer och inte gömmer sig bakom en mailadress. Vill du något mer så ringer du mig. Annars låter du oss vara.

Med vänlig hälsning

Peter xxxxxxxx

:D
 
Hur kommer det sig att ett inlägg på ett forum gör att människor blint litar på en anonym människas påstådda upplevelser snarare än ett etablerat företag som tydligen går bra och inte någonsin funnits på någon svart lista?

Min kompis som driver en biltrimmarfirma berättar ofta om märkliga kunder, ni skulle se hur de sedan ljuger sig runt på diverse forum om händelsen.

Människor är dumma i huvudet i största allmänhet. Förmodligen den aktuella säljaren också.

Har de sålt flest Husaberg i Sverige kan de inte suga så hemskt...sen har jag inte hört om någon upprörd mob med båtkunder redo att storma stället heller...
Jag håller med fullständigt! :tummenupp
Det är konstigt att alla onda rykten överlever, det är alltid någon som har hört från nån kollegas grannes mosters mans polare att just den å den skitfirman är värdelös. Man hör nästan aldrig det omvända. Är det för att vi hellre gottar oss i elände? :va
 
Back
Top