Bestyckningsråd FCR 41?

mickeer

Member of: Shocklogs!
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
ZZR1400 -10 DRZ-400, DR-350
Tja!
Tänkte höra med er som varit med förr.

Vad kan man tänka sig för "grundbestyckning"? (ja, jag vet att bänkning krävs, men jag vill iaf få den att gå till 80% först..):näsblod

Moppe:
GSXR1100-97 Borrad till 1147cc och vanligt portningsjobb(ej plastning osv)

Förknasare:
Keihin FCR41:or.
K&N luftfilter.
Huvudmustycke: 155
Lågfart 45
Nål:mitten
Blandskruv: 1 varv.
( ja, Pingel är monterad..)

I dagens läge så är den hel knepig på tomgång->3000 varv eftersom den hackar och nyser sporadiskt. Den bolmar svart vid toppvarv och bluddrar en del.
Antar att jag ska gå ner i huvudmunstycke och har därför beställt ett 148.
Tänker sänka nålen ett snäpp samt dra in blandskruven 1/4 varv.

Men frågan till er som har varit med förr är således.
Vad hade/har ni på era hojjar??:Bugar

/mickeer

Tack för svaret!
Jupp, det verkar som 41 är för stort, dock är det de enda jag har.....(du har inga du vill byta??)
Jag har läst det mesta av sudco å börjar fatta lite...
Tänkte dock på hur ni andra skulle gjort/har gjort.
/mickeer

41 mm för stort för den lilla motorn. FCR39 är nog det största jag skulle använt - för dragracing. För gata/roadracing, FCR37. http://www.factorypro.com/tech/tech_tuning_procedures/tuning_FCR_Burns,Pat.html

<edit>Använd alltid originalmunstycken, annars är det svårt att hålla tungan i rätt mun</edit>

Har tyvärr inga bestyckningsråd (har aldrig meckat FCR) annat än att du lär nog boka bänktid för huvudmunstycket och låna smalbandslamda för fis-körningen dvs på alla andra munstycken och inställningar. Svetsa bung i kollektorn och montera billig enkel-trådad sensor och mät under färden gång med analog högimpediv voltmeter. Metoder @ http://www.gnttype.org/techarea/ecmsensors/O2sensors.html

Har tyvärr inga bestyckningsråd (har aldrig meckat FCR) annat än att du lär nog boka bänktid för huvudmunstycket och låna smalbandslamda för fis-körningen dvs på alla andra munstycken och inställningar. Svetsa bung i kollektorn och montera billig enkel-trådad sensor och mät under färden gång med analog högimpediv voltmeter. Metoder @ http://www.gnttype.org/techarea/ecmsensors/O2sensors.html

Siktar man på att ligga på lambda 1 överallt förutom på fullgas?

Eftersom det inte verkar finnas så många som har liknande problem så tänkte jag ändock komma skriva vad jag kommit fram till i nuläget( Efter ett otal olika inställningar!).

Huvud: 145
Lågfart: 45
Luftskruv: 1 varv
Bland/bränsle: 1,1/2 varv
Nål på 4:e.

Ifall nån nu skulle få för sig att testa med FCR 41:or.
Lugn tomgång, bra mellan, kanske lite fet på hög, men jag får se ifall jag ordnar till den sista finjusteringen.
Skulle vilja lämna in den för bänkning, och ringde därför för att fråga pris och boka tid hos närmaste Dynojetverkstad.
Dom trodde 1-2 dagar. mellan 10-16000:- skulle det kosta...
:näsblod
/m

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey