Bestyckningsfråga.....som så ofta..

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
Hej där panelen.. :-)

På min båge har jag nu ett par 32mm Mikuni vacuumgasare som jag funderar på att byta ut mot ett par 38mm Keihin Flatslide som jag råkade ha liggande..

I Vacuumgasarna har jag nu strl 140 på huvudmunstyckena och frågan blir då denna: Kan man veta på nåt ungefär, mellan tummen och pekfingret med vilken storlek det kan vara lämpligt att börja testa flatslidarna?

Ubbe

Du kan börja med storlek 66.6 det låter lämpligt - iaf den sjätta juni.

Berätta gärna vad fär slags special-Keihin du har fått tag på, FCR37 och FCR39 har jag sett men inte tidigare FCR38. Berätta gärna vad för hoj de ska sitta på och trimningsgraden.

Ojdå..

Bra med folk som kan sina gasare..

Det stämmer, jag blev tvungen att springa iväg och kolla men det visade sig vara Mikunisar, jag blandade ihop dem med en annan gasare jag har liggandes..

Det handlar om en Bulldog, samma motor som på en Dragstar alltså.. Trimningsgraden är ganska låg än så länge, öppet avgassystem och öppna KN-filter bara men jag tror att jag kommer att fortsätta senare..

Är det Mikuni Rs38 du har?

I så fall är de orginalbestyckade enl följande:
Huvudmunstycke:135
Nål: 9CHY3/9CHY10
Clips :2 hack ner från toppen
Lågfartsmunstycke :17,5
Luftskruv 0,5 varv ut

Det är nästan omöjligt att säga vad som är en lämplig bestyckning i din applikation men utgå från standard så är du nog inte helt fel på det. En sak jag funderar på är dock hurvida det är lönt att montera 38mm förgasare om du inte har ett insug som flödar tillräckligt, mät minsta diametern i insuget och ventilstorleken så är det lättare att avgöra hurvida dessa är lämpliga.

Anledningen till att jag fick iden var att jag kollade lite på ett trimkit till en Dragstar (som skulle ge den ungefär hundra häst) Och i det kitet bland kammar, filter, högkompskolvar och annat så ingick det just ett par 38mms flatslide.. Jag hade ju en brygga med såna liggandes så jag tänkte bryta bort ett par st och testa dem därpå, det borde ju inte kosta mig mkt mer än lite arbete..

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg