Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
andersbrink skrev:2367994Ja det får den, dvs för lite eller för mycket soppa.
Båda klent och fett dödar motorn. Hur ser töndstiftet ut om du vrider sakta upp på gashandtaget tills den dör?
men gick den bra med 45 då?hellla skrev:2368135Stiftet är mörkbrunt, nästan svart.
Jag var ute och pillade lite på fuggen nu. Satte i ett 48 munstycke istället för 45, fick dock skruva ut blandskruven 3,25 varv för att den skulle gå bra. Har läst någonstans att jag ska ha max 2,5 varv ut på min fugge så jag antar att jag behöver testa att skruva i ett 50 lågfart.
andersbrink skrev:2368259Beskriv motorgången är när du ger gas långsamt respektive snabbt samt om den funkar bättre varm eller kall.
ozeo skrev:2368538men gick den bra med 45 då?
andersbrink skrev:2369111Om du har flatslideförgasare med enbart trottel och inte spjäll-kontrollerad så är det fullt normalt att motorn dör om du skaftar full från tomgång. Om du har axpump på din förgasare är det bara den du ska justera, inget annat. Bernoulli var en fiffig karl det. Googla lite...
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |