Bestyckning

Maga

USS II
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
thundercat
Bestyckade om min förgasare igår satte dit en ny fin justerbar nål och nytt huvudmunstycke. Nu bluddrar hojjen när man ligger och puttrar normalfart och dör titt som tätt fullgas är det inga som helst problem antar att den går fett kan det hjälpa att öppna upp luftburken mera ? Vad kostar det att ställa den i bromsbänk ? och låta ett proffs göra det.
Bland skruven sitter riktigt illa på den rackarns förgasaren.
Sitter även ett BigGun racesystem på :D

Finns det nån som har koll på hur man gör :confused:

Hojj KLR 650
Förgasare cvk 40
Huvud munstycke 150
det andra 40

"Öppna luftburken mer" låter generellt obra. Antagligen är det annat som sätter stopp på flödet. Skaffa mindre om du tror att den får för mkt. Läs av stiften.

bänkning + justering kostar väl ca 2 kkr har ja för mig!

/ Hannes

Puttefnask skrev:
Bestyckade om min förgasare igår satte dit en ny fin justerbar nål och nytt huvudmunstycke. Nu bluddrar hojjen när man ligger och puttrar normalfart och dör titt som tätt fullgas är det inga som helst problem antar att den går fett kan det hjälpa att öppna upp luftburken mera ? Vad kostar det att ställa den i bromsbänk ? och låta ett proffs göra det.
Bland skruven sitter riktigt illa på den rackarns förgasaren.
Sitter även ett BigGun racesystem på :D

Finns det nån som har koll på hur man gör :confused:

Hojj KLR 650
Förgasare cvk 40
Huvud munstycke 150
det andra 40
Sänk nålen om det går, till att börja med. Fårga: Har du bytt till öppnare luftfilter åxå då lr? Annars är det inte något konstigt med att den går fett.
Justering i bänk fanns det redan svar på visst...

Jag passar på att slänga in en tändstiftfråga här. Kan man lätt se på stiften om hojen går för magert, och hur ser dom ut då?

Puttefnask skrev:
Bestyckade om min förgasare igår
Varför det?

Vad var din tanke bakom ombestyckningen, dvs vad vill du uppnå? Det skiljer väldeliga i bestyckning beroende på om du ska ha en väghoj med bränsleekonomi eller en ren racehoj med snabbast möjliga respons.

andersbrink skrev:
Varför det?

Vad var din tanke bakom ombestyckningen, dvs vad vill du uppnå? Det skiljer väldeliga i bestyckning beroende på om du ska ha en väghoj med bränsleekonomi eller en ren racehoj med snabbast möjliga respons.

Bättre respons några kusar extra är tanken.

Jåke: Filtret är bytt.

Puttefnask skrev:
Bättre respons några kusar extra är tanken.

Nån extra kuse i effekt går inte att känna i brallan utan man lär upp och bänka hojen, däremot responsen kan man märka om förgasarna är riktigt illa inställda.

Gå till http://www.factorypro.com/ och kika på deras "CV-tuning guide". Där står allt du behöver veta om förgasarjusteringar och vad effekten av ändringarna blir.

PacMan skrev:
Jag passar på att slänga in en tändstiftfråga här. Kan man lätt se på stiften om hojen går för magert, och hur ser dom ut då?

Ja. Stiften är vita, eller ljusare än gyllenbrunt.

andersbrink skrev:
Nån extra kuse i effekt går inte att känna i brallan utan man lär upp och bänka hojen, däremot responsen kan man märka om förgasarna är riktigt illa inställda.

Gå till http://www.factorypro.com/ och kika på deras "CV-tuning guide". Där står allt du behöver veta om förgasarjusteringar och vad effekten av ändringarna blir.

Suverän länk tackar för den och all annan hjälp oxå ska skruva torsdag eller fredag. :tummenupp

Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...