bestyckning

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
nu har jag äntligen fått av munstycket från min förgasare! :fakta
och det visade sig vara orginal, dvs. 180...
Viket munstycke ska man testa om man ska ha som jag, Effektavgassystem & Koniskt??
jag tänkte testa me 230, men verkar inte det lite stort??
någon annan här som har en "trimmad" tzr med liknande saker?? isf, vad har ni för munstycke?? :confused:

AdrenalineRush skrev:
nu har jag äntligen fått av munstycket från min förgasare! :fakta
och det visade sig vara orginal, dvs. 180...
Viket munstycke ska man testa om man ska ha som jag, Effektavgassystem & Koniskt??
jag tänkte testa me 230, men verkar inte det lite stort??
någon annan här som har en "trimmad" tzr med liknande saker?? isf, vad har ni för munstycke?? :confused:

Det kan väl bli ganska lagom? Vad jag förstått av tidigare folk som bara bytt t ex koniskt filter ska man gå upp många storlekar, nu har du effektsystem på också.. så 230 där nånstans.

230 låter som en vettig storlek att börja med, eventuellt kanske du behöver joxa lite med nålhöjden för att rensa upp mellanregistret.
På min RD500 (som har i stort sett likadana cylindrar som TZR125)
fick jag gå upp 2 storlekar på pilotmunstycket, sänka nålarna ett steg, och gå upp till 240 på huvudmunstyckena. Efter portning, kompressionshöjning, Jollymoto, TDR reeds + modifierad luftburk.

du skruvar loss trottelnn från förgasaren sen virkar du loss nålen.... tror den sitter med en lien skruv med... sen flyttar du brickan som är på nålen....

Du flyttar brickan på nålen ett snäpp ner, då höjs nålen - mer bensin på mellanregistret.

nu har jag testat lite med ett 210 munstycke.... när jag hade det koniska med häljet på så taktade motorn redan vid 5 tusen! :zpy
sen tog ja av höljet, o då varvade den ut bra... men jag tyckte motorgången blev smörigare + att det lät för mycket me koniskt.
tog av det koniska på me orginal o av me gummit som sitter där luften går in... nu gick den rätt bra... men fortfarande lite mjukt. sen på me gummitratten igen, nu började den takta ibland, tex full gas i uppförsbacke.
Nu har jag 180 munstycke o effektavgassystem igen o nu varvar den mer + att det drar som fan vid 7 tusen, alltså ingen mjuk motorgång!! :rock :squid

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT