Bestyckning Yamaha R6

the_wall

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Ort
gbg
Hoj
.......
Hade tänkt montera slipon på hojen.
Vad kan vara lämplig storlek på munstyckena? Nån som vet vilken storlek ni använder?
Vad sitter det för storlek original?

Hur mycket behöver nålarna ändras?

tack på förhand :tummenupp
 
Original sitter det 148, och 152. Tror att det är 152'or i dom två yttre förgasarna, eller kanske tvärtom.

Vet faktiskt inte vad du ska tänkas ha till ditt slipon.

Jag har 120 munstycken i nu, antar att den är nåt dynojetkit av nåt slag i också. Sitter förövrigt ett Akra helsystem, och Kn filter.
 
Behövs verkligen ombestyckning efter byte av slipon? Bytte bara orginalsystem mot Akrapovic helsystem och tyckte den gick mkt bättre?
//B
 
Japp eftersom det blir lättare för motorn att "andas" så drar den i sig mer luft, därigenom högre avgastemperatur vilket är dumt för utblåsventilerna.

Blöddrar den vid motorbroms?
Isåfall går den för snålt.
 
Den pangar och tjoffar :D
Mycket mysigt ljud för övrigt..
Så kn-filter och ombestyckning ger hur mkt i effekt?
 
bestyckning

Effekt vet jag ej men om den pangar vid motorbroms så går den för snålt iallafall.

Är det någon som har tips på vilka ändringar som behöver göras på förgasarna vid byte till slipon?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top