Bestyckning xr600 -87

dalle667

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2012
Ort
Boden
Hoj
Xr600 -87
Har som sagt en -87 xr med högkomp.kolv, kn-filter och supertrapp med 5 skivor.
Står jag på tomgång och vrider på fullgas snabbt så stannar den.
Den "poffar" även när man motorbromsar.
Den är nu bestyckad: lågfart: 48
Högfart: 130

Mycket tacksam för svar.
 
Jag tror jag har 142 i högfart på min med supertrapp och kn filter också. lågfart är osäkert, man borde ju skriva upp vad man har när man tar och rengör förgasaren men man tror ju att man ska komma ihåg :P
 
Hej! Låter lite märkligt att den inte får tillräckligt med soppa. Jag har en 86a som är har öppnad luftburk.kn filter Big Gun Evo R helsystem 128 huvudmunstucke (122 std.) 48 lågfart (45 std) smäller lite lite grann vid motorbrom,men går annars otroligt bra både på tomgång,gaspådrag från tomgång och på fullvarv. Jag lade ner mycket tid på att rengöra och justera förgasarna för rätt inställda dubbelförgasare på gamla xr slår dom nya med hästlängder. Du måste höja nålarna också men det får du prova dig fram till.
 
Haha jo det är sant.
Har färskt i minnet nu bara för att jag rev dom i veckan.
Tack för snabbt svar.
Får prova feta på den lite då...
 
Hej! Låter lite märkligt att den inte får tillräckligt med soppa. Jag har en 86a som är har öppnad luftburk.kn filter Big Gun Evo R helsystem 128 huvudmunstucke (122 std.) 48 lågfart (45 std) smäller lite lite grann vid motorbrom,men går annars otroligt bra både på tomgång,gaspådrag från tomgång och på fullvarv. Jag lade ner mycket tid på att rengöra och justera förgasarna för rätt inställda dubbelförgasare på gamla xr slår dom nya med hästlängder. Du måste höja nålarna också men det får du prova dig fram till.

Ok.
Kollade aldrig nålhöjderna.
Såg däremot att det inte var likadant som på en Mikuni-gasare.
Hur ändrar man nålarna på en sån här?
Måste man dela på gastarna från varandra osv?
 
Nu är det länge sedan jag skruvade på dom,men jag har för mig att dom varken behöver delas eller tas loss.Trottlarna sitter med en hävarm under trottel locket,men dom två skruvarna som håller trotteln är lite luriga att komma åt. Sedan noga med att sekundärförgasaren har ett spel på 0.5-1.0 mm.den skall alltså inte öppna riktigt samtidigt som primärförgasaren,därför att lågfartmunstycket sitter bara i primärförgasaren. Grundinställningen på nålarna är primärförgasaren:fjärde spåret,sekundär andra spåret,men man får prova sig fram.
 
Nu är det länge sedan jag skruvade på dom,men jag har för mig att dom varken behöver delas eller tas loss.Trottlarna sitter med en hävarm under trottel locket,men dom två skruvarna som håller trotteln är lite luriga att komma åt. Sedan noga med att sekundärförgasaren har ett spel på 0.5-1.0 mm.den skall alltså inte öppna riktigt samtidigt som primärförgasaren,därför att lågfartmunstycket sitter bara i primärförgasaren. Grundinställningen på nålarna är primärförgasaren:fjärde spåret,sekundär andra spåret,men man får prova sig fram.

Tack för en bra förklaring.
Såg att primärgasarn öppnade före sekundärn helt klart.
Nåja ska kolla upp det där så fort jag orkar ta lös gasarna igen.

Gör det förresten stor skillnad om man tar bort/sätter dit brickor i supertrappen?
Mvh
 
Hade isär gasarna nyss och såg att primärnålen satt i fjärde spåret och sek. satt i andra.
Provade höja primärnålen till femte men då ville den inte ens starta.
Ska försöka få tag på munstycken i veckan och prova mig fram.
Någon som har nåt annat förslag?
 
Nyheter
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Back
Top