Bestyckning xr 650?

räkmacka

Räkmacka
Gick med
26 Nov 2004
Hoj
Yamaha MT01,Suzuki gsx 1100 e.polaris 500 magnum.Gilera runner.
Nån som vet om det finns nått bestyckningskitt till xr 650 att köpa?
Har monterat trimpipa går för snålt.
Eller nån som har nr på rätt munstycken. :confused:

räkmacka skrev:
Om det är en fullflödesdämp du kletat dit, och orginal krökar? Om så är fallet, sopa i 68" lågfart.... Högfart 160-165 på högsommar! 170 på vinter nål ställes efter eget önskemål, ju högre hissad = mindre stup vid gaspåslag men mer vid avslag. Höj o sänk du blir aldrig nöjd (skitfugge kasta den åt h.....) köp mikuni flat med axpump 42mm eller större!! :tummenupp

Tack för svaret,bara o beställa då litar på dig.Turbo låter kul det..... :yoparty

Stoppade i följande i min när jag hade slipon o
det funkade bra.
Huvudmunstycke:180(orginal 175)
Lågfart:68s(orginal 65)
Nålen hissad till 4,e läget uppifrån räknat.

Det är ju lätt att fixa med XR fuggen,bara att lossa
slangklämmorna o vrida på den.

.

räkmacka skrev:

Jag har fullflödessystem och öppnad luftburk med skumfilter, kör nålen i mitten 70s, 190 och soppaskruven ca 2, 1/4 varv ut..

Har provat 65, 68s, 70s på låg och 170, 175, 180, 185, 190 på hög, nålen i olika lägen, testat med K&N filter med...
Hade oxå en Mikuni TM40 och bänkade hojen med denna, fick fina siffror men hojen blev svagare på låg/mellanregister. Sen tycker jag gasresponsen blev lika usel som på en ktm 640 med CV förgasare så jag sålde TM40:n..

Monobike skrev:
Jag har fullflödessystem och öppnad luftburk med skumfilter, kör nålen i mitten 70s, 190 och soppaskruven ca 2, 1/4 varv ut..

Har provat 65, 68s, 70s på låg och 170, 175, 180, 185, 190 på hög, nålen i olika lägen, testat med K&N filter med...
Hade oxå en Mikuni TM40 och bänkade hojen med denna, fick fina siffror men hojen blev svagare på låg/mellanregister. Sen tycker jag gasresponsen blev lika usel som på en ktm 640 med CV förgasare så jag sålde TM40:n..
Om man kör med för stort högfart på en tm40 ell 42mm gäller alla axpumpfuggar, så kan man ej andvända axpumpen! då får man värdelöst gas svar! med tm 40-42 var det 150 i h-f som gällde!

har ett helsystem på min hoj nu..
har inte hunnit att åka så mycket med den efter jag fick på helsystemet..
men jag blev rekomenderad att ha 70s i låg fart samt 190 i hög fart.. har nu 185 i hög fart nu.
Eftersom jag hade en GPR slipon på förut.. det funka helt okey med att bara bytta högfarts munstyke.
han alldrig med å prova att byta låg fart innan jag byte till ett helsystem på hojen.. :)

Mvh Pera

Boost 2 skrev:
Om man kör med för stort högfart på en tm40 ell 42mm gäller alla axpumpfuggar, så kan man ej andvända axpumpen! då får man värdelöst gas svar! med tm 40-42 var det 150 i h-f som gällde!

Testade med 150 i min TM-40 och några storlekar däromkring, blev aldrig nöjd..

Med orginalfuggen tycker jag man får kraften "Direkckt", känns som TM-40 är gjord för att fungera bättre på det högre varvregistret. Jag har hellre mer kraft och respons på låg/mellanregistret med keihin än att få ett par hästar nära varvstoppet där jag nästan aldrig ligger ändå..

Monobike skrev:
Testade med 150 i min TM-40 och några storlekar däromkring, blev aldrig nöjd..

Med orginalfuggen tycker jag man får kraften "Direkckt", känns som TM-40 är gjord för att fungera bättre på det högre varvregistret. Jag har hellre mer kraft och respons på låg/mellanregistret med keihin än att få ett par hästar nära varvstoppet där jag nästan aldrig ligger ändå..
Måste ha varit fel emersionrör eller nål/nålmunstycke event lågfarsmunstyck fel cuttning eller nåt i den stilen på din tm, på alla xrare/husabergare/ktm jag vi har provat på, har det blivit bättre gasrepons+ botten,mellan ja hela registret . Mindre på/av stupande. :va :tomten

Gör det ngn nytta o modda luftburken om man kör med orginalkrökar o öppnad orginalljuddämpare?
Vilken bestyckning bör man isåfall köra med? Jag har 68s o 175 i fuggen nu!

yates skrev:
Gör det ngn nytta o modda luftburken om man kör med orginalkrökar o öppnad orginalljuddämpare?
Vilken bestyckning bör man isåfall köra med? Jag har 68s o 175 i fuggen nu!
Ja även med orginalkrök/fillter ska man göra hål motsvarande 100mm utformning ingen betydelse. Betstyckning 160-165- högsommar 170-175 vinter samma som med grövre krökar! Bra krökar!!= evo.. Doma..även big gun ger mycket toppeff köp acra om du vill ha bra mellenregister! :tummenupp

Ngt liknande detta då eller?

Bifogat

• xrairbox180601.jpg
    xrairbox180601.jpg
    48.1 KB · Visningar: 101
yates skrev:
Ngt liknande detta då eller?
Japp helt rätt!! Om man håller sig till asfaltåka ,dvs relativt dammfritt är det bästa att losa luftburken helt och köra bara med ett kn filter direkt på avstämd insugslängd!!

Boost 2 skrev:
Japp helt rätt!! Om man håller sig till asfaltåka ,dvs relativt dammfritt är det bästa att losa luftburken helt och köra bara med ett kn filter direkt på avstämd insugslängd!!

Hur räknar man ut längden på "insugningsröret" om man sätter dit ett knfilter?
Kör ju ändå så gott som bara asfalt så de kan ju vara en idé om de ger bättre effekt!!!! :D

yates skrev:
Hur räknar man ut längden på "insugningsröret" om man sätter dit ett knfilter?
Kör ju ändå så gott som bara asfalt så de kan ju vara en idé om de ger bättre effekt!!!! :D
ta 237500 Gånger varvtalet du har mest vrid på! i ditt fall blir den totala längden 39,5cm räknat från insugsventil till mynning tratt! Ju längre mått= drar bättre från lägre varv, men tappar något vid toppv. tipps kör minst 39,5.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT