Bestyckning R1

Annicka

Den som inte kan har inte försökt!
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
En egen kinamoto.
Tja.

Tänkte kolla om nån har nått fint bestyckningsschema / mall när man byter till ett öppnare luftfilter och friar upp avgassystemet på hojen?

Nån form av standardbestyckning måste det väl finnas, så man kan finjustera sen utan att behöva bänka :confused:

Och nej, Dynojet-kit är inte aktuellt just nu. :näsblod

Hojen i fråga är alltså en R1 '01.

// Matte

Annicka skrev:
Tja.

Tänkte kolla om nån har nått fint bestyckningsschema / mall när man byter till ett öppnare luftfilter och friar upp avgassystemet på hojen?

Nån form av standardbestyckning måste det väl finnas, så man kan finjustera sen utan att behöva bänka :confused:

Och nej, Dynojet-kit är inte aktuellt just nu. :näsblod

Hojen i fråga är alltså en R1 '01.

// Matte

HAde samma problem med min 01a, den bluddrade o gick allmänt dåligt efter byte till slipon. Testade mig fram o min gick bäst med 140 i huvudmunstycke samt flyttade ut nålarna ett steg. Efter det gick den hur bra som helst o fin färg på stiften, det enda problemet sedan var att den bluddrade lite vid avslag från låga varv (under 3000), löste det genom att skruva ut tomgångsmunstyckena ett halvt varv. Jag har i.o.f.s originalfilter så det kan hända att du måste gå upp lite till i huvudmunstycke. Fast det är klart helt perfekt blir det bara om du lämnar in den o låter någon kunnig bänka o justera in den.

Du är så välkommen att komma till mig och ställa den i bänken,så ska vi nog få till det.
Annons nere i vänstra hörnet.
Ligger i vallentuna
Mvh
peter2meter

Skorpan skrev:
140?? är inte 140 lite stort egentligen? :va
130 är det orginal ju

140 ger 7,7% mer soppa och det verkar lite mycket efter att bara ha öppnat avgasen och bytt till ett filter med bättre flöde (det är nämligen inte såå mycket mer flöde som alla producenter vill påskina).

Jag hade hissat nålarna ett hack och testat 135 alt lämnat in den för bänkning hos 2meter han är väldans duktig.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!