bestyckning och skit på husa

husa0wner

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Husaberg Fs650e -04, Yamaha yz450f -04
Tjo!.. inskaffade mig en husa för ett tag sen..
Den är helt original.. förutom strypningarna som återförsäljarn tog bort.

Det känns som den får för lite soppa.. ligger man å puttrar på 2:an eller 3:a tex å drar på fullt, så dör den nästan till lite presic när man ger gas.

Samma sak om man står på tomgång så vill den gärna rusa upp i varv.

Presic som K50'in gjorde när man hade luftskruven för snålt ställd :====)

Kan man pilla lite på luftskruvar å grejjer eller ska man byta munstycken, eller höjja, sänka nålen?

Har best fp system nu iofs så de blir la endå att man får bestycka fuggen efter de.. Någon som har några bra tips på storlek på munstycken som fungerar bra tillsammans med ett fp system?

Väldigt tacksam för svar MVH: jimmy.

husa0wner skrev:

Det känns som den får för lite soppa.. ligger man å puttrar på 2:an eller 3:a tex å drar på fullt, så dör den nästan till lite presic när man ger gas.

Kan man pilla lite på luftskruvar å grejjer eller ska man byta munstycken, eller höjja, sänka nålen?

Har best fp system nu iofs så de blir la endå att man får bestycka fuggen efter de.. Någon som har några bra tips på storlek på munstycken som fungerar bra tillsammans med ett fp system?

har samma prob på min xr just nu men de ska lösas med större lågfarts munstycke o ev höja nålen ett steg
:)
vart lite bättre då jag börja mixtra med luft bränsle skruven

Har haft samma problem som dig med att den "boggar" och har slitit så mycket i förgasaren att gummit börjar bli slitet.

Det jag kör med nu som eliminerat det mesta är 160 MJ, 48 Pilot, nålen i mittenläget, och blandskruven 1,5 varv ut.

Slänger du på helsystem sen så kan du nog gå upp lite i MJ, så köp en 165:a samtidigt. Den kan du ju enkelt byta genom att bara ta bort dränersskruven i botten.

Mitt grenrör började av konstig anledning lysa rött när jag startade den en kall kväll. Blev lite orolig så jag stängde av.

Kan den vara för snålt bestyckad? Den stod bara på tomgång med choken i, varvade väl relativt högt för att vara tomgång.

Nån som har några tips för justering av luftskruv? Begriper mig inte på det där. Den står i standardläget nu och när det var varmare ute så var den lättare att starta. Det blir väl bara 3-4 sparkar mer och har man försökt ett par gånger så går det vrida av choken och pumpa två gånger på gasen och sen trycka på elstarten så går den igång med den.

husa0wner skrev:

Låter snarare som om du har ett för stort huvudmunstycke.

Grrrooov skrev:
Mitt grenrör började av konstig anledning lysa rött när jag startade den en kall kväll. Blev lite orolig så jag stängde av.

Kan den vara för snålt bestyckad? Den stod bara på tomgång med choken i, varvade väl relativt högt för att vara tomgång.

Nån som har några tips för justering av luftskruv? Begriper mig inte på det där. Den står i standardläget nu och när det var varmare ute så var den lättare att starta. Det blir väl bara 3-4 sparkar mer och har man försökt ett par gånger så går det vrida av choken och pumpa två gånger på gasen och sen trycka på elstarten så går den igång med den.

Det är vanligt att 4-taktare får så varma avgaser när man kallstartar med choke att kröken glöder...När choken trycks in så svalnar avgaser av ....

Har sett detta på flera andra hojjar... :banana

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...