bestyckning och nålar gsxr1100

RonnyN

lugn och fin
Gick med
3 May 2006
Ort
Kalmar
Hoj
cbr929rry -00
Hej

har en gsxr 1100 -90 med motor från -90 eller 91 säljaren osäker
är iallafall 1127 och cv36

Rev ner förgasarna idag då en hade hängt sig och flödade hela tiden,

Såg då ett lite konstigt fenomen på alla trottelnålar satt clipset i näst yttersta läget, så nålen kommer näst längst ner mot munstycket, utom för 3ans cyl där nålen var i yttersta läget alltså längst ner mot munstycket

varför detta?
hur ska dom vara ställda i en för övrigt original motor förutom ett V&H supersport samt 115-munstycken?

ska det vara 115-munstycken eller bör jag byta till större

kände även vid provkörning efter ihopmontering att hojjen gick ryckigt och hoppigt vid jämn gas, men drog fint vid gaspådrag, vad ´kan vara fel då?

har sökt på forumet ett par timmar nu men inte hittat några bra svar...

många frågor blev det, tacksam för svar

/Ronny
 
Har du original luftburk och original luftfilter monterat?

Om du kollar i den absolut första "sticky" tråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=47978 så hittar du info om hur du ska ställa in dina förgasare.

RonnyN skrev:
2212023 Hej

har en gsxr 1100 -90 med motor från -90 eller 91 säljaren osäker
är iallafall 1127 och cv36

Rev ner förgasarna idag då en hade hängt sig och flödade hela tiden,

Såg då ett lite konstigt fenomen på alla trottelnålar satt clipset i näst yttersta läget, så nålen kommer näst längst ner mot munstycket, utom för 3ans cyl där nålen var i yttersta läget alltså längst ner mot munstycket

varför detta?
hur ska dom vara ställda i en för övrigt original motor förutom ett V&H supersport samt 115-munstycken?

ska det vara 115-munstycken eller bör jag byta till större

kände även vid provkörning efter ihopmontering att hojjen gick ryckigt och hoppigt vid jämn gas, men drog fint vid gaspådrag, vad ´kan vara fel då?

har sökt på forumet ett par timmar nu men inte hittat några bra svar...

många frågor blev det, tacksam för svar

/Ronny
 
andersbrink skrev:
2212241 Har du original luftburk och original luftfilter monterat?

Om du kollar i den absolut första "sticky" tråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=47978 så hittar du info om hur du ska ställa in dina förgasare.


Japp, original burk och suzuki originalfilter

har kollat den tråden och fått ett hum om inställning men inte om 115 är rätt storlek...
 
RonnyN skrev:
2212415 Japp, original burk och suzuki originalfilter

har kollat den tråden och fått ett hum om inställning men inte om 115 är rätt storlek...

Min amerikanska GSXR1100L 1990 använder CV36 och har 122.5 på huvudmunstycket original enligt http://www.bikebandit.com men när jag skruvade på den år 2001 hade den 127.5 iom Yosh helsystem och dual-pod luftfilter.
 
Problemet med min hoj är att det verkar vara ett hopplock....

ramen skulle enligt säljaren vara en 750r -90 med en motor från 1100 -92

nu visade det sig att det verkar vara en ram från 1100 -90 med 750 papper
motorn är nog en -90 eller -91 1127

ska ut och provköra lite då jag bara kunde köra en liten runda igårkväll efter hopmontering, men märkte då att den gick fint vid gaspådrag, men så fort man släppte gasen och skulle köra i jämnt tempo så hackade den och hoppade fram, jämn och fin gång på tomgång och man kan starta utan choke

tack för snabba svar /Ronny
 
Förgasarna är för fett bestyckade på lågfart och tomgång - så långt kan vi nog vara överens och om du inte hade tänkt åka och bänka den inom snar framtid är sticky-tråden din bästa hjälp och samtidigt läsa av tändstiftfärgerna på alla fyra cyllarna.
 
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top