Bestyckning KTM 660 SMC

Wassvik

Nyfiken i en strut =)
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
990R KTM Adventure
Hej alla glada.

Är en liten nykomling på detta forum och även en rookie inom mc.
Jag har letat friskt genom motard forumet och inte riktigt hittat vad jag söker så nu lägger jag upp en tråd om ämnet, förgasar bestyckning för KTM 660 SMC. Jag hämtade min hoj i helgen och tycker att den känns lite väl hetsig på halvgas eller mindre (orolig). Efter att ha kikat på min bestyckning som lyder: Idle jet = 45, Main Jet = 165 så inbillar jag mig att jag kanske har en lite för liten "main jet". Sitter ett Seabring slipon på och strypningarna dranga annars helt org. Hade varit kul med kommentarer kring detta område och ange gärna vad ni själva kör med för setup: avgas, filter, bestyckning mm. Kan vara kul att jämnföra och diskutera kring.
Som jag förståt det så får man själv köpa olika munstycken och testa sig fram vad som passar en bäst.

Trevlig helg på er alla.

Ingen större förändring på huvudmunstycket är nödvändigt...

Jag tror jag höll på att bytte mellan 167.5 och 170 för att hitta optimalt...

Tror det slutade att motorn gick bäst med 167..:va

Körde då med kraftigt upptagen luftburk, KN-filter och öppnad dämpare (typ Slip-on fast original)

Går säkert att köra på original 165 utan att någon större fara uppstår med motorn!

/GG

Körde med 168/48 men dock med ett helsystem då men stiftet brukar avslöja det mesta!

172/48 Acra helsystem och trimmkam.
Inte bänkat så jag vet inte om det är lite för högt med 172, men hellre för mkt soppa än för lite.

PS. Du får fixa kortet först eller du ska bara hålla på o torrköra i garaget med dina nya munstycken :)

Last edited:
Tacksam för alla svaren =)
Verkar som min lilla spis går lite snålt då ja. Ska in imorgon till Jonte med min o lillbrossans 660 för stor service så passar jag på att köpa lite munstycken då med.
Tjena Patrik, får ta en sväng i vår. Gurra e på mig hela tiden =)

Mvh Philip

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...