Tjena.
Första inlägget här på forumet, hoppas jag inte startar en tråd om ett ämne som redan tagits upp.
Nåväl, jag har läst en del här innan jag började skriva och vad jag kan förstå så delas det problem jag har med min cross med många andra.
Den "mååpar" vid snabbt gaspådrag och jag har läst allt från att det kan vara justering av ventiler till byte av något JD Jetting kitt med nya nålar och munstycken. Men jag antar att de på KTM har bättre koll än någon JD angående bestyckning
Så därför tänkte jag kolla med er vad det ska sitta för munstycken i förgasaren.
Har tagit upp den nu och följande sitter i:
Märke: KEIHIN / 64SAO PK01
Nål: OBDTM
Huvud 175
Lågfart 48
Tomgång 85
Är det rätt eller är det helt åt skogen? Dessutom när jag rengjorde förgasaren märkte jag att det var ordentligt med smuts i den där silen där flottörnålen går ner. Kan det möjligen ha gjort så crossen går såhär illa?
Mvh.
Första inlägget här på forumet, hoppas jag inte startar en tråd om ett ämne som redan tagits upp.
Nåväl, jag har läst en del här innan jag började skriva och vad jag kan förstå så delas det problem jag har med min cross med många andra.
Den "mååpar" vid snabbt gaspådrag och jag har läst allt från att det kan vara justering av ventiler till byte av något JD Jetting kitt med nya nålar och munstycken. Men jag antar att de på KTM har bättre koll än någon JD angående bestyckning

Har tagit upp den nu och följande sitter i:
Märke: KEIHIN / 64SAO PK01
Nål: OBDTM
Huvud 175
Lågfart 48
Tomgång 85
Är det rätt eller är det helt åt skogen? Dessutom när jag rengjorde förgasaren märkte jag att det var ordentligt med smuts i den där silen där flottörnålen går ner. Kan det möjligen ha gjort så crossen går såhär illa?
Mvh.
Last edited: