bestyckning KTM 450

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Tja.

Jag har en KTM 450 SMR med akra helsystem.

Bestyckningen är förmodligen orginal och den går åt helvete för snålt.
smäller vid avslag och på tomgång börjar grenrören glöda lite lätt om den får stå still en stund.

Hur mycket måste jag gå upp i huvud resp lågfart?

Någon som har en liknande hoj som kan tala om på ett ungefär hur stora munstycken jag behöver, samt läge på nålen.

Hur ser grundinställningarna ut för blandskruven?

jag har även hittat en relativt grov spricka som jag inte hunnit åtgärda än, hur mycket kan detta påverka avgassmällar och glödande grenrör?

Tack // Linus

Läckor på avgasröret ger garanterat smällar vid avslag... :) Det ger samma fenomen som om du kör den lite snålt på lågfarten.

Jag tror de flesta fyrtaktare har glödande avgasrör om den får stå och tuffa på tomgång. :)

Börja med att se till att det inte är läckor och sprickor på systemet, akrat gör ingen skillnad för motorn på tomgång, om något skulle jag kanske lyfta nålen ett hack, och kanske gå upp en storlek på högfarten.

Googla lite på't - ktmtalk.com är en guldgruva för en kåtteägare.

/J

ingen som vet mer specifika siffror på munstycken med min setup?

hej, jag har samma hoj med samma setup. Hel Akra med dB-killer. Jag har JD kit (JD nål och gummislang i accelerator pump, originala munstycken). Jag testade en större lilla (42) munstycken på sista vintern -10 C men det var för fet.
JD kit är mycket bra.
Det kan även hända att efter helsystemet main jet måste bytas för mindre. Men om jag vore du, skulle jag checka att inget läckas och lyfta nålen ett steg. Blandskruv borde vara mellan 1-1,5. Börja med 1,5.
Glödning är normalt redan efter 1-2 minuter tomgång.
Förlåt min svenska, vad är spricka på engelska?

hej, jag har samma hoj med samma setup. Hel Akra med dB-killer. Jag har JD kit (JD nål och gummislang i accelerator pump, originala munstycken). Jag testade en större lilla (42) munstycken på sista vintern -10 C men det var för fet.
JD kit är mycket bra.
Det kan även hända att efter helsystemet main jet måste bytas för mindre. Men om jag vore du, skulle jag checka att inget läckas och lyfta nålen ett steg. Blandskruv borde vara mellan 1-1,5. Börja med 1,5.
Glödning är normalt redan efter 1-2 minuter tomgång.
Förlåt min svenska, vad är spricka på engelska?

ok tack för hjälpen. vad innehåller ett JD-kit och vart köper man det?

mitt rör är som sagt trasigt (spricka = crack). skall se om det blir bättre när det är fixat. men vill ändå ha folks erfarenheter av samma hojar.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman