bestyckning husaberg!

husan_650

stunner
Gick med
27 Jan 2004
Ort
gävle
Hoj
retta 02:a, 600fs (stunt)
tja alla motardåkare! vad har ni för bestyckning i era husabergare?
jag har en 03:a 650! vet int riktigt vad jag ska köra på nu till sommaren när jag slängt på FP helsystem! annars orginal!
nu har jag 30 på tomgång 185 på högfart o orginal nålmunstycke! o nålen har ja inte rört! vad tror ni? mixtrade lite förra året med munstycken men fick inte till de riktigt!!!

tacksam för tips :Bugar //Danne
 
husan_650 skrev:
tja alla motardåkare! vad har ni för bestyckning i era husabergare?
jag har en 03:a 650! vet int riktigt vad jag ska köra på nu till sommaren när jag slängt på FP helsystem! annars orginal!
nu har jag 30 på tomgång 185 på högfart o orginal nålmunstycke! o nålen har ja inte rört! vad tror ni? mixtrade lite förra året med munstycken men fick inte till de riktigt!!!

tacksam för tips :Bugar //Danne

jag tröck i 45 lågfarts i sommras för att min tvärdog hela tiden vid (försök) till stoppies. bytte samtidigt till 195 huvudmunstycke men ska byta tillbaka till 190 igen
 
Yasha/Krattan bänkade sin å kom nog fram till att 195 eller 200 funkade bäst, nålen vet jag inte men de skriver nog snart här å berättar :tummenupp
 
Jag tror det är annan bestyckning på -03 än på de tidigare modellerna. Jag kör nu med Pilot Jet 35 och Main Jet 190. Jag kör med orginalsystemet på.
 
ja, frågan är väl om man ska gå efter vad bänkningen sa' eller hur hojen känns?!? Jag litar mer på Krattan än bänken faktiskt! :yoparty

Hur som helst, 40/190 är väl vad som följde med hojen och funkar fint till FP:t enligt blandkurvan från bänkningen av älsklingen (gick ändå en aning fett?!?). Rekommendationen från killen på Cycle Center var att gå ner till 185 i huvudmunstycke och se vad som hände med blandkurvan, men se nå't så'nt hade vi inte med oss! :tungan

Dock har vi kört med 40/200 hela tiden, hon kändes "klen" med 190 till FP:t... :kär

Var det nå'n som blev nå't klokare?!? :3freak

(Och med 40 i lågfart har vi sluppit de värsta avgassmällarna, men när det blev lite kallare ute så puffade hon rejält! Eldslågor på orangea förare i gokarthallen! :hihi )
 
Yasha skrev:
ja, frågan är väl om man ska gå efter vad bänkningen sa' eller hur hojen känns?!? Jag litar mer på Krattan än bänken faktiskt! :yoparty

Hur som helst, 40/190 är väl vad som följde med hojen och funkar fint till FP:t enligt blandkurvan från bänkningen av älsklingen (gick ändå en aning fett?!?). Rekommendationen från killen på Cycle Center var att gå ner till 185 i huvudmunstycke och se vad som hände med blandkurvan, men se nå't så'nt hade vi inte med oss! :tungan

Dock har vi kört med 40/200 hela tiden, hon kändes "klen" med 190 till FP:t... :kär

Var det nå'n som blev nå't klokare?!? :3freak

(Och med 40 i lågfart har vi sluppit de värsta avgassmällarna, men när det blev lite kallare ute så puffade hon rejält! Eldslågor på orangea förare i gokarthallen! :hihi )
aaaa låter bra de, då fick ja lite o gå efter :) får gå upp lite på tomgångsmunstycket då... o lite på hög, får köpa på mej lite munstycken så man får prova sej fram men tack för alla tipps :Bugar hade krattan o du bara FP på hojjen? inge annat trimm??? krattan :Bugar //Danne
 
husan_650 skrev:
aaaa låter bra de, då fick ja lite o gå efter :) får gå upp lite på tomgångsmunstycket då... o lite på hög, får köpa på mej lite munstycken så man får prova sej fram men tack för alla tipps :Bugar hade krattan o du bara FP på hojjen? inge annat trimm??? krattan :Bugar //Danne
:tummenupp Helt orginal förutom FP helsystem.
 
Back
Top