tellskog
Ny medlem
Ja då har hojjen gått 50h. Plockade isär det mesta idag för att kontrolera och rengöra. Så även förgaseren åkte isär, mest av nyfikenhet kollade jag de olika munstyckena för att se vad som satt i. Hojjen köptes begangnad och förra ägaren hade avstrypt den och satt i andra munstyken.
Förgasaren hade följande bestyckning
Mainjet: 180
Needlejet: 268
Needle: K51
Needlepos: 4
Pilotjet: 35
Throttle: 40
Floatvalve: 300
Satarjet: 45
Kollar man i service manualen stämmer dessa värden inte alls så jag är lite fundersam. Vad jag kan utläsa från tabellen är att main ska vara 190, needlejet 272, needlpos #3 och pilot 40.
Stämmer detta och är det lönt att byta? Det är min första husaberg och jag tycker den drar fint som den är men man vill ju ha ut max ur prylarna.
Henke
Förgasaren hade följande bestyckning
Mainjet: 180
Needlejet: 268
Needle: K51
Needlepos: 4
Pilotjet: 35
Throttle: 40
Floatvalve: 300
Satarjet: 45
Kollar man i service manualen stämmer dessa värden inte alls så jag är lite fundersam. Vad jag kan utläsa från tabellen är att main ska vara 190, needlejet 272, needlpos #3 och pilot 40.
Stämmer detta och är det lönt att byta? Det är min första husaberg och jag tycker den drar fint som den är men man vill ju ha ut max ur prylarna.
Henke