Bestyckning Husa!

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Ska förmodligen få mitt nya Akra system i morgon och undrar lite över bestyckningen. Läste i en äldre tråd jag startade att det troligtvis är samma bestyckning som nu förutom att jag höjer huvud till 170 istället för 160 som jag har nu. Är detta riktigt samt är där något annat jag oxå ska göra? Min är nu inställd på samma sätt som FS 650 c är i manualen. Hojen är en Husa 650 -06.

Ska förmodligen få mitt nya Akra system i morgon och undrar lite över bestyckningen. Läste i en äldre tråd jag startade att det troligtvis är samma bestyckning som nu förutom att jag höjer huvud till 170 istället för 160 som jag har nu. Är detta riktigt samt är där något annat jag oxå ska göra? Min är nu inställd på samma sätt som FS 650 c är i manualen. Hojen är en Husa 650 -06.
Då gör du bort dig men det lär du märka.
Har skrivit vad du ska ha i en annan tråd du hade i ämnet.

Då gör du bort dig men det lär du märka.
Har skrivit vad du ska ha i en annan tråd du hade i ämnet.

Asså vet inte vad du menar med "gör bort" dig:va Inget illa ment om du fick uppfattningen att det som står i tråden jag hittade (170 istället för 160) inte skulle stämma men jag undrar i såfall om där är något annat som oxå ska ändras?

Asså vet inte vad du menar med "gör bort" dig:va Inget illa ment om du fick uppfattningen att det som står i tråden jag hittade (170 istället för 160) inte skulle stämma men jag undrar i såfall om där är något annat som oxå ska ändras?
Recept för en perfekt Husa 650 med FCR 41:
Nål, OBDTP, mittenläget, 175:-
Högfart, 190, 75:-
Lågfart, 42, 60:-
Luftskruv, ca 1,5 varv utskruvad
Allt utprovat hos husaberg i Örebro. Utprovat med akra helsystem men den går minst lika fint med originalsystemet oxå, körde massvis med just den konfigurationen i helgen.
Nån med fler tips?
Lycka till!
//m
oops, visst inte jag själv som var inloggad...

Den kommer att bli alldeles för fet med ett 170 till original nål.
Det som issi eller förmodligen LINUS skriver har jag tipsat dig om i en annan tråd testa det det blir kannon tillsammans med ACRA. Har varit med att den ligger kvar på gasen med original bestyckning och Acra vill inte gå ner i tomgång på en gång.

Den kommer att bli alldeles för fet med ett 170 till original nål.
Det som issi eller förmodligen LINUS skriver har jag tipsat dig om i en annan tråd testa det det blir kannon tillsammans med ACRA. Har varit med att den ligger kvar på gasen med original bestyckning och Acra vill inte gå ner i tomgång på en gång.

ok tackar ska prova det:tummenupp Hmm då är det alltså nålen som satt i när den var strypt som ska användas o inte den som bla är i fs650c enligt manualen:va Upps såg nu att det måste vara ytterliggare en annan nål, såg fel i manualen & läste OBDVT istället för OBDPT.

Last edited:
Recept för en perfekt Husa 650 med FCR 41:
Nål, OBDTP, mittenläget, 175:-
Högfart, 190, 75:-
Lågfart, 42, 60:-
Luftskruv, ca 1,5 varv utskruvad
Allt utprovat hos husaberg i Örebro. Utprovat med akra helsystem men den går minst lika fint med originalsystemet oxå, körde massvis med just den konfigurationen i helgen.
Nån med fler tips?
Lycka till!
//m
oops, visst inte jag själv som var inloggad...

HAHA, Du är en tjej !!! :D

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...