Bestyckning förgasare gsxr 750 -86

kepi7

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2013
Hoj
1993 Honda CBR 900RR
Är det nån som vet hur bestyckningen ser ut "orginal" på en sånhär gamm-maskin? Tidigare ägaren verkar ha agerat mekaniker, dock mindre lyckat då den går fett på alla.. :rolleyes:

Kolla nålarna :fakta

En av mina har gått av där clipset sitter och då har jag höjt alla ett snäpp :rolleyes: bara för att det skall gå att köra skrotet, ska beställa nya nålar till vintern. Mikuni VM29ss tror jag att fuggarna heter.

Med original luftburk och filter skall de ha #97,5 huvudmunsycke. Se till att flottörhöjden är korrekt, 14 mm plus/minus 1 mm. Lågfart #32,5 och nålen i mitten (3:e spåret av 5). Kolla även om emulsionsrören är ovala. Om du har K&N-filter är det en annan historia.

Som Steffe säger heter de VM29SS, och de är alldeles förträffliga flatslide-förgasare. De utvecklades egentligen som 33 mm, men minskades när Suzuki villa ha dem på urgixxern (750, 85-87). Därför är inloppet (mot filtret) 29 mm och utloppet 33 mm.

Last edited:
skickade precis ett meddelande till dig ang bestyckning, men vet inte om det skickades!
Så jag frågar igen, jag har inte kvar orginal luftburken och har beställt kn-filter.. har du öppna filter på din cykel? tänkte så man kan få en fingervisning på bestyckningen.. :) tack på förhand!

Tjenare, Gå gärna in och titta på Braigasens bestyckningstabell. Rekommenderar att slå en signal: 0706 - 95 89 03
Eller via mejl:
info@braigasen.com
Jag har handlat munstycken där och de är kunniga och snabba!
http://www.braigasen.com
/Daniel

Last edited:
Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...