Bestyckning förgasare gsxr 750 -86

kepi7

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2013
Hoj
1993 Honda CBR 900RR
Är det nån som vet hur bestyckningen ser ut "orginal" på en sånhär gamm-maskin? Tidigare ägaren verkar ha agerat mekaniker, dock mindre lyckat då den går fett på alla.. :rolleyes:

Kolla nålarna :fakta

En av mina har gått av där clipset sitter och då har jag höjt alla ett snäpp :rolleyes: bara för att det skall gå att köra skrotet, ska beställa nya nålar till vintern. Mikuni VM29ss tror jag att fuggarna heter.

Med original luftburk och filter skall de ha #97,5 huvudmunsycke. Se till att flottörhöjden är korrekt, 14 mm plus/minus 1 mm. Lågfart #32,5 och nålen i mitten (3:e spåret av 5). Kolla även om emulsionsrören är ovala. Om du har K&N-filter är det en annan historia.

Som Steffe säger heter de VM29SS, och de är alldeles förträffliga flatslide-förgasare. De utvecklades egentligen som 33 mm, men minskades när Suzuki villa ha dem på urgixxern (750, 85-87). Därför är inloppet (mot filtret) 29 mm och utloppet 33 mm.

Last edited:
skickade precis ett meddelande till dig ang bestyckning, men vet inte om det skickades!
Så jag frågar igen, jag har inte kvar orginal luftburken och har beställt kn-filter.. har du öppna filter på din cykel? tänkte så man kan få en fingervisning på bestyckningen.. :) tack på förhand!

Tjenare, Gå gärna in och titta på Braigasens bestyckningstabell. Rekommenderar att slå en signal: 0706 - 95 89 03
Eller via mejl:
info@braigasen.com
Jag har handlat munstycken där och de är kunniga och snabba!
http://www.braigasen.com
/Daniel

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...