Bestyckning CRF450Hm-03

MangeCRF450HM

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Djursvik
Hoj
Honda CRF450HM Supermoto & Suzuki RMZ250 yoshimura
Tjenare,Har en CRF450Hm maskin som jag e irreterad på motorgången då man åker jämn hastighet,Börjar hugga som fasen mer å mer tills man gasar ur den så går den jämt en bit till,Har grejjat med lågfartsmunstycken&blandningsskruven men hittar inget bra läge,Ni andra som har CRF motarder hur upplever ni era? Rycker de åxå på jämn fart och vad har ni för bestyckningar i era?

Kör just nu 40lågfart,blandskruv 3 varv ut,175huvudmunstycke

Kör utan flamfällan,har nytt filter,nytt stift,cross system monterat.

Mycket intresserad av hur ni upplever era hojjar.
 
3 varv? det är allt för mkt, 1,5. och sen tror jag att du ska gå ner i huvudmunstycket till kanske 170
 
Jag har kommit på felet!!!! du behöver byta till en BING 17mm med ställbart på den.. :pannkyss
 
tho1 skrev:
2128914 Ok, har du kollat tändtiden? orkar den vara ur helt?

Tjena,Har precis köpt hojjen och har inte koll på tändpunkterna på denna än,är kolvbytes dags så lär ju kolla upp det åxå snarast,Bra tips kanske?

Mja har inte skruvat ur blandskruven helt under drift så det vet jag inte,tänkte återställa alla orginal inställningarna/munstycken och testa å se vad jag får för resultat. :confused:
 
ok, jag har labbat en del med min. viktigt är att du testar den och byter munstycken och testar igen, lite jobbigt men det är enda sättet.
Lycka till
 
Har förnärvarande den bäste inställningen hittils,
Lågfart 42
Huvudmunstycke 170
Nålen på näst längst ner
blandskruven 1½varv

Går kalas på spettet men åker man konstant fart så börjar den hugga,Börjar fundera om det är att så att kompet i min börjar bli så kass att den inte förbränner riktigt på låglast,Är även svårtstartad&orolig tomgång innan arbetstemp uppnåtts.Det är ju kolvbytes dags men hade ju gärna velat ha den att gå riktigt INNAN man river ner det för att slippa det problemet efter kolvbytet iaf.
 
MangeCRF450HM skrev:
2136547 Har förnärvarande den bäste inställningen hittils,
Lågfart 42
Huvudmunstycke 170
Nålen på näst längst ner
blandskruven 1½varv

Går kalas på spettet men åker man konstant fart så börjar den hugga,Börjar fundera om det är att så att kompet i min börjar bli så kass att den inte förbränner riktigt på låglast,Är även svårtstartad&orolig tomgång innan arbetstemp uppnåtts.Det är ju kolvbytes dags men hade ju gärna velat ha den att gå riktigt INNAN man river ner det för att slippa det problemet efter kolvbytet iaf.

Hmm, låter precis som du har felaktigt ventilspel,
 
tho1 skrev:
2143066 Hmm, låter precis som du har felaktigt ventilspel,

Insug 0.13
avgas 0.20

Så det ska inte vara några problem.....börjar fundera på antingen förgasarens flottörnivå eller så är det väl den "beryktade" HM tändplattan då.....suttit å läst 500 inlägg om crf och det varkar vara iaf 3st som fått byta den....Kan tillägga att hojjen gick fint i tors kväll....skulle kört i fredags....får inte igång den,prova igår&idag.....tänder till typ 1ggn var 5kick sen börjar det flöda ur förgasarens dränageslangar lite grann....Kört 2.5mil sen jag köpte hojjen... :mad:
 
Ktm-mangan skrev:
2143426
MangeCRF450HM skrev:
2143081 Insug 0.13
avgas 0.20

VA?
insug 0.15 gärna lite mer
avgas 0.18

är det väl?

Hade 0.13&0.20 när jag mätte de alltså....lessen om jag var lite otydlig kanske

så de ligger ju inte på iaf.Fick igång den nyss iaf....nya stiftet verkar gånget tyvärr,blåste av det ordentligt med gasolen å skruvade i men då sköt den som satans å dummade sig,rev av allt igen å hängde i det gamle stiftet,då går den å det finnes gott om mos i bitarna men den tvekar på gaspådrag så får bli ett nytt stift (2st på 1 vecka då)

Ska iväg med hojjen imorrn på fin tuning se om vi får bort alla småproblem!
 
MangeCRF450HM skrev:
2143454
Ktm-mangan skrev:
2143426
MangeCRF450HM skrev:
2143081 Insug 0.13
avgas 0.20

VA?
insug 0.15 gärna lite mer
avgas 0.18

är det väl?

Hade 0.13&0.20 när jag mätte de alltså....lessen om jag var lite otydlig kanske

så de ligger ju inte på iaf.Fick igång den nyss iaf....nya stiftet verkar gånget tyvärr,blåste av det ordentligt med gasolen å skruvade i men då sköt den som satans å dummade sig,rev av allt igen å hängde i det gamle stiftet,då går den å det finnes gott om mos i bitarna men den tvekar på gaspådrag så får bli ett nytt stift (2st på 1 vecka då)

Ska iväg med hojjen imorrn på fin tuning se om vi får bort alla småproblem!
Det va jag som läste lite för fort mellan raderna sorry,himla skumt problem du verkar ha fått då,2 stift på 1 vecka e ju inte normalt,jag hade nog shimsat om insugsventilerna iaf,o kollat över förgasaren.lycka till!
 
Jaha då var det konstaterat att det var ytterligare en HM tändplatta som är gången och magneterna flyttat sig i svänghjulet som på de andras åxå,Ska fota å bifoga till kvällen om jag lyckas lägga in bilderna så ska ni få se....Svårt att bestycka bort detta problemet :huvet

Mycket besviken Mange som kört 5mil med sin hojj......
 
MangeCRF450HM skrev:
2143081 Insug 0.13
avgas 0.20

Så det ska inte vara några problem.....börjar fundera på antingen förgasarens flottörnivå eller så är det väl den "beryktade" HM tändplattan då.....suttit å läst 500 inlägg om crf och det varkar vara iaf 3st som fått byta den....Kan tillägga att hojjen gick fint i tors kväll....skulle kört i fredags....får inte igång den,prova igår&idag.....tänder till typ 1ggn var 5kick sen börjar det flöda ur förgasarens dränageslangar lite grann....Kört 2.5mil sen jag köpte hojjen... :mad:
Har hålt på och labbat med ventilspel. Det som min hoj funkade bäst med är
Insug 0,20
Avgas 0,30
Då är det heller ingen risk att legeringen på insugningsventilerna ger med sig
 
Fastway skrev:
2151714 Har hålt på och labbat med ventilspel. Det som min hoj funkade bäst med är
Insug 0,20
Avgas 0,30
Då är det heller ingen risk att legeringen på insugningsventilerna ger med sig


Tack för info,Kommer justera till de spelen så snart jag får fart på tändningen igen :tummenupp
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top