Hej!
Har precis köpt en lc4- 03 med BST40 fugge. Rev ner förgasaren igår eftersom den gick dåligt på tomgång och att man ibland inte kom iväg när man väl gasade. Irriterande! Och inte heller bra om motorn går för fett!
Hur ska hojen vara bestyckad? Idag är den bestyckad enligt följande:
* Needle Valve 28
* Idle Jet 45
* Main Jet 170 (fanns också någon beteckning "589 x-6"
* Nålen står i fjärde (4/5) hacket uppifrån räknat
Hojen är ju inte helt original heller vad jag vet. Följande är gjort:
* Öppen luftburk, ingen snorkel
* GPR slipon
* Två hål (0,125) är borrade för att få bättre vakuum
Finns det någon här ute som verkligen vet vad som är rätt och kan hjälpa mig med detta.
Hur har ni bestyckat era fuggar?
Tänkte beställa hemma nya munstycken idag så desto snabbare svar desto bättre!
Har precis köpt en lc4- 03 med BST40 fugge. Rev ner förgasaren igår eftersom den gick dåligt på tomgång och att man ibland inte kom iväg när man väl gasade. Irriterande! Och inte heller bra om motorn går för fett!

Hur ska hojen vara bestyckad? Idag är den bestyckad enligt följande:
* Needle Valve 28
* Idle Jet 45
* Main Jet 170 (fanns också någon beteckning "589 x-6"
* Nålen står i fjärde (4/5) hacket uppifrån räknat
Hojen är ju inte helt original heller vad jag vet. Följande är gjort:
* Öppen luftburk, ingen snorkel
* GPR slipon
* Två hål (0,125) är borrade för att få bättre vakuum
Finns det någon här ute som verkligen vet vad som är rätt och kan hjälpa mig med detta.

Hur har ni bestyckat era fuggar?
Tänkte beställa hemma nya munstycken idag så desto snabbare svar desto bättre!
