bestyckning acra vs orginal

gur

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2007
Hoj
Husaberg fs650 -06
skall åka bana med husan snart, har acra helsystem på, om det visar sig bullra för mycket är det bara att slänga på orginalsystem då eller måste förgasaren bestyckas om också? Eller är det nån som har en bra bild på en db-killer så man kan bygga en kopia?

Tror det är annan nål + att läget på clipset inte är på samma jack, dessutom är lågfart och huvudmunstycke inte heller samma. Har för mig att det är 42 mot 45 i låg samt 190 mot 160 i huvud, alltså:

Original: 45/160
Akra hel: 42/190

frågan är bara hur illa den går med acra-bestyckat med orginalsystem, nån som provat?

640'n jag hade med Akra var sjukt mycket tröttare med db killers i tyckte jag. Men vet inte hur mycket bana du kört. Är du rookie så spelar det nog ingen roll ;)

stor bana (gotland ring) har jag kört endel, bytte från ktm525 till husan för att få lite mer effekt :-)

Inte behöver du orginalsystem på Gotland inte :P Det hade jag inga problem med förra året eller om det är 2 år sedan tillomed...

Tror det är annan nål + att läget på clipset inte är på samma jack, dessutom är lågfart och huvudmunstycke inte heller samma. Har för mig att det är 42 mot 45 i låg samt 190 mot 160 i huvud, alltså:

Original: 45/160
Akra hel: 42/190

Med de där bestyckningsiffrorna är det garanterat inte samma nål....

Kan nämna att ja kör 42/190 me OBDTR-nål te Akra på min Husa... Kan inte svära på de men har för mej att orginalnålen heter OBDVT...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park