bestycka om med ett viper slipon?

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Hej!

Funderar på att köpa ett begagnat viper slipon till min gsxr 400. Har inte hittat någon modell som direkt är avsedd för min hoj så får det bli en "universal" dämpare. två frågor:

1. Om det inte skulle passa rakt av med anslutningsdiametern, går det att fixa smidigt på nått sätt? Det som följer med är bara dämparen, alltså inget mellanrör eller nått sånt. Antagligen är mitt anslutningsrör smalare än dämparen.

2. Kommer jag att behöva bestycka om i förgasaren, eller är det bara att slänga på och köra? Arts system har jag har inte behöver ombestyckning. Någon som vet hur det är med vipers modeller från touringbutiken? (www.touring.se)

väldigt tacksam för svar :tummenupp
särskilt från er som kör viper (inte bilen alltså :hihi )
 
matte_mannen skrev:
Hej!

Funderar på att köpa ett begagnat viper slipon till min gsxr 400. Har inte hittat någon modell som direkt är avsedd för min hoj så får det bli en "universal" dämpare. två frågor:

1. Om det inte skulle passa rakt av med anslutningsdiametern, går det att fixa smidigt på nått sätt? Det som följer med är bara dämparen, alltså inget mellanrör eller nått sånt. Antagligen är mitt anslutningsrör smalare än dämparen.

2. Kommer jag att behöva bestycka om i förgasaren, eller är det bara att slänga på och köra? Arts system har jag har inte behöver ombestyckning. Någon som vet hur det är med vipers modeller från touringbutiken? (www.touring.se)

väldigt tacksam för svar :tummenupp
särskilt från er som kör viper (inte bilen alltså :hihi )

Tja, jag har ett Viper slipon på min ninja, har inte ombestyckat förgasarna vilket enligt min handlare medför att hojen bluddrar och mullrar en del på låga varv ( hehe, bara kul ), på högre varv inga problem. Klart att det blir bäst att ordna resten också men va fn....

Mvh Capi
 
Va de inte du som hade växellåderas på G och problem med varmstarter? Ordna de först! :D

1. Jag ordnade mitt liknande problem med avgasmuffar och en svets!

2. Blir det bättre flöde så vill hojen har mer soppa, sen kommer det vanliga snacka med risk för brända ventiler m.m.


Jag läste på en sida igår att kunde vara farligt att ha en 4-takt ställd för snålt på lågvarv då motorn får väldigt lite soppa om man ligger på höga varv för att helt släppa på gasen, och då bli väldigt varm! Nån som vet något om detta? Låter som ett tvitakts problem? :)

/ Hannes
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top