bestycka om med ett viper slipon?

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Hej!

Funderar på att köpa ett begagnat viper slipon till min gsxr 400. Har inte hittat någon modell som direkt är avsedd för min hoj så får det bli en "universal" dämpare. två frågor:

1. Om det inte skulle passa rakt av med anslutningsdiametern, går det att fixa smidigt på nått sätt? Det som följer med är bara dämparen, alltså inget mellanrör eller nått sånt. Antagligen är mitt anslutningsrör smalare än dämparen.

2. Kommer jag att behöva bestycka om i förgasaren, eller är det bara att slänga på och köra? Arts system har jag har inte behöver ombestyckning. Någon som vet hur det är med vipers modeller från touringbutiken? (www.touring.se)

väldigt tacksam för svar :tummenupp
särskilt från er som kör viper (inte bilen alltså :hihi )

matte_mannen skrev:
Hej!

Funderar på att köpa ett begagnat viper slipon till min gsxr 400. Har inte hittat någon modell som direkt är avsedd för min hoj så får det bli en "universal" dämpare. två frågor:

1. Om det inte skulle passa rakt av med anslutningsdiametern, går det att fixa smidigt på nått sätt? Det som följer med är bara dämparen, alltså inget mellanrör eller nått sånt. Antagligen är mitt anslutningsrör smalare än dämparen.

2. Kommer jag att behöva bestycka om i förgasaren, eller är det bara att slänga på och köra? Arts system har jag har inte behöver ombestyckning. Någon som vet hur det är med vipers modeller från touringbutiken? (www.touring.se)

väldigt tacksam för svar :tummenupp
särskilt från er som kör viper (inte bilen alltså :hihi )

Tja, jag har ett Viper slipon på min ninja, har inte ombestyckat förgasarna vilket enligt min handlare medför att hojen bluddrar och mullrar en del på låga varv ( hehe, bara kul ), på högre varv inga problem. Klart att det blir bäst att ordna resten också men va fn....

Mvh Capi

Va de inte du som hade växellåderas på G och problem med varmstarter? Ordna de först! :D

1. Jag ordnade mitt liknande problem med avgasmuffar och en svets!

2. Blir det bättre flöde så vill hojen har mer soppa, sen kommer det vanliga snacka med risk för brända ventiler m.m.

Jag läste på en sida igår att kunde vara farligt att ha en 4-takt ställd för snålt på lågvarv då motorn får väldigt lite soppa om man ligger på höga varv för att helt släppa på gasen, och då bli väldigt varm! Nån som vet något om detta? Låter som ett tvitakts problem? :)

/ Hannes

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...