Bestycka om förgasare på CB750

Jahapp, då vet jag lika mycket som förut då.
Jag sätter dit ett par RS-fuggar istället och gör en ordentlig bromsning/bestyckning så vet jag att det blir bra.
Fippla själv med klocka/logger tar ju en massa tid och blir inte bra nog ändå.
btw, en bromsning för 4K :va , det priset bör ju vara för en komplett ombestyckning på "märkesverkstad" och inte för en "kolla effekten och hur blandningen ligger" repa.

En bromsning?? Före/efter var det ju.. billigaste jag kan hitta i gbgtrakten är 1500..
 
En bromsning?? Före/efter var det ju.. billigaste jag kan hitta i gbgtrakten är 1500..

Satan va dyrt, en femhundring har jag hört talas om för en repa. Men jag vill iallafall mäta för att veta eller ha ett mätpapper med en hyffsad lika uppsättning så att man inte försämrar egenskaperna istf att göra bättre.

En av mina nålar på 750'ins fuggar gick av vid clipset, jag höjde alla ett snäpp (bara för att kunna köra liket), hojen gick lika fet som husse efter en pizzabuffe på pizzahate och hade tappat 20 pållar typ.
TurboAndersson hade en bromslördag för ett par år sen med justa priser, ett papper i handen och lite tips om förbättringar.
 
Det e bättre i den kungliga hufvudstaden! :) jo ibland har dom nog såna tillställningar här med, men jag vet ju att hojen ligger så nära optimal blandning som är möjligt för en byfåne som mig!
Fast jag har ju en del andra gamla lik som nog skulle ha nytta av en bänkning. Fast då exploderar väl motorn..
 
Kan vara billigt om man som en polare med sportster körde långkörning och eldade hål i kolv då den gick för magert. Frågan är hur trygg man vill vara och när man vill betala...
 
Kan vara billigt om man som en polare med sportster körde långkörning och eldade hål i kolv då den gick för magert. Frågan är hur trygg man vill vara och när man vill betala...

Det va la pundit av han? Skulle frågat Jörgen hur man gör..
Men vi är hyfsat överens här om att hojar med vacuumfuggar i allmänhet och cb750 i synnerhet går att köra med konfilter?
 
Är det någon som har en lättförståelig guide för ett pucko som mig för att genomföra bestyckningen själv?
 
Grym hoj!

Dum fråga men var sitter huvudmunstycke och lågfartsmunstycke. Är det de som är inpressade samt den som trottelnålen åker i...
 
Som sagt, väljer du rätt POD-filter så kan du få hojen att gå bra även med vakuumfuggar. Du verkar dock av bilden att döma ha satt dit sånna där billiga som blockerar viktiga passager i fuggarna och då är det inte säkert att du kan få den att gå bra hur du än bestyckar.

KN-filter har inte den blockerande invändiga flänsen och det finns även billigare kopior av dom att köpa på mikesxs.net

Läs här om du inte är med på vad jag pratar om.
http://www.caferacer.net/forum/technical/19639-pod-filter-thread-geeto.html
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top