Bestycka för vinterkörning?

MaTtE_Å

Medlem
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
KTM 950sm
Har köpt endurofälgar till min 660 nu! :yoparty
Ska bara svarva distanser till framfälgen imorron sen är det klart...

Men vilken bestyckning ska jag köra med när det är mellan 0 och -8 grader?:va

I sommras körde jag med 168, 45, nål och luftskruv org. avstrypt
För övrigt så har jag slipon, bortplockad SAS, locket + den där plastpluggen borplockat från luftburken.

Tacksam för svar / Mattias

Det enda jag har gjort med min Kawack är att flytta nålen ett hack. Tydligen är jag rätt ensam om grejsa med förgasaren de flesta verkar skita i det och köra som det är.

Dom flesta skiter i det som sagt..... Jag går från 175 till 178 + luftskruv in 1/4 varv när det är några grader, och 180 vid minusgrader + nålen ett hack upp + luftskruv in ytterligare 1/4 varv, på min tvåtaktare. Det är ju inte fel att bestycka om en 4taktare heller ...

Tack för svaren!

Men var är alla som KÖRT med sin 660/625 vintertid?
hur bestyckade ni?

visst har husorna samma förgasare (FCR 41), hur många steg har ni gått upp på låg och högfart, nål och luftskruv?

Jag är inte ute efter de sista 0,3 hästarna utan vill bara vara safe så man inte bränner ventilerna eller nått...:gnissla

Trevlig helg / Matte

Gå upp några steg, ex från 195 till 202 och skruva in luftskruven 1/2 varv - det räcker gott

Eftersom det är bränsleskruv och inte luftskruv på fyrtaktare,ska den skruvas utåt för fetare blandning.
På mina Husabergare har jag inte ändrat nåt mer än bränsleskruven.Skruvas ut 1/4-3/4 varv jämfört med sommarkörning.Vid riktig hårdkörning på isbana kan du även gå upp nåt steg i huvudmunstycke.Det har jag aldrig gjort.

Eftersom det är bränsleskruv och inte luftskruv på fyrtaktare,ska den skruvas utåt för fetare blandning.
På mina Husabergare har jag inte ändrat nåt mer än bränsleskruven.Skruvas ut 1/4-3/4 varv jämfört med sommarkörning.Vid riktig hårdkörning på isbana kan du även gå upp nåt steg i huvudmunstycke.Det har jag aldrig gjort.

Oh sorry tänkte inte på de

På den gamla goda tiden när man körde 660 så sket jag i å bestycka om, å dom senaste vintrarna har ja kört YZF450, bestyckade inte om den heller, å den gick såååå fint!

Så länge 660:n startar å går som den ska så håll inte på å kladda i förknasaren...DÄ Ä BAR Å ÅK...

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!